dubbel gelagerde AEG generator, 205 kva

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chacco93
    • Jan 2004
    • 1

dubbel gelagerde AEG generator, 205 kva

Hi,

Ik woon in Portugal en ben bezig onze farm duurzaam te laten draaien,
    Een prioriteit is loskoppelig van het net. Was opzoek naar een generator die met een diesel motor kan voorzien in onze behoefte naast wind energie.De Motor zal gaan draaien op Bio diesel.
    Heb er een gevonden maar...
    De vraag is: Wie kan mij zeggen of het verstandig is een generator aan te sluiten met een grote overcapaciteid (205 kva) de huidige aansluiting is 20.7 kva en we gebruiken zo'n 2500 per maand.
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Waarom loskoppelen van het net en er een generator voor in de plaats, is de stroom in portugal zo slecht / duur?
    We're ready to party, are you?

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Zal niet echt voordelig zijn zo'n grote over capaciteit, iets over is wel nodig maar dit lijkt mij wel erg veel.

m.v.g. Herman

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

eenheden of geenheden : hier wordt de kVA en de kWh door elkaar gehaald.
        de eerste is een eenheid van vermogen, de 2e is een eenheid van gebruikte energie.

een maand heeft (gem) 30 dagen, heeft dus 24x30 = 720 uren. Dat betekend bij 200 kVA: 200. x 720 = 144.000.000 kWh x3.600 = 518 Giga Joule per maand. Kunnen uit die machine getrokken worden bij vollast.
        Ter illustratie : de joule is de energie die verstookt moet worden om een ons ham 1 meter op te tillen. En een gemiddeld huishouden doucht, kookt en stookt op 50 GJ per jaar, ongeveer.

Mag de vraag opnieuw gesteld worden, nu met de goeie kretologie?

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

je huidige netaansluiting levert maximaal 20,7 kva en je wilt een aggie gaan aansluiten van 205 kva
          nu gebruik je dus sowieso al minder dan 20,7
          en dan nog 10 keer zo zwaar gaan zitten lijkt me zonde van de biodiesel.
          kzou eens omzien naar eentje van rond de 25 kva , tenzij je op korte termijn wilt gaan uitbreiden uiteraard
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Sowieso niet doen, de generator verslijt veel vlugger als hij praktisch onbelast draait. Vraag me niet de technische verklaring hiervan, hebben ze me bij the Power Shop verteld, en die weten wel waarover ze spreken ivm generators.
            --- watt ever you want ---

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

mog ik vragen wat een generator kost van ca 20kVA?
              Gewoon om te weten over welke prijzen we hier bezig zijn...
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

een huurtje voor n week ongeveer 150 eurie maar ik denk dat je het over kopen hebt
                <font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                -[GSXke :)]-
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

en dan nog de kosten van je gasmasker. Echt lekker ruiken doet een generator niet meer als ie op biodiesel draait.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...