Powerlock

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

als je al ooit een 3x125A in je handen hebt gehad weet je wel meteen waarom bij grotere kabeldoorsnedes de geleiders apart genomem worden
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

3*125A kabel nog niet. wel al 40m 3*63A kabel das toch wat anders als een shukootje[]

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

50 meter 5x6 kwadraat ( voor 32A) is al genoeg voor een enorme spierbal-ontwikkeling.

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

dat is waar, kheb ook al een paar ettleijke meters 63A kabel mogen dragen, niet niks...
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Camlock of Powerlock, vergeet je setje loose-ends niet, want in de HMH hebben ze wel Powerlock aansluiting, maar in Ahoy, bij de aggregatenboer en andere locaties waar je 200 of 400 ampere aanvraagt schroeven ze toch gewoon de staart in de kast.

Maarruh sjouwen met 40m 63A kabel? Een flightcase heeft niet vor niets wielen en zaag je kabel eens in 2-en en koop nog eens een mannetje vrouwtje, dat werkt een stuk makkelijker.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

citaat:Geplaatst door kokkie

Camlock of Powerlock, vergeet je setje loose-ends niet, want in de HMH hebben ze wel Powerlock aansluiting, maar in Ahoy, bij de aggregatenboer en andere locaties waar je 200 of 400 ampere aanvraagt schroeven ze toch gewoon de staart in de kast.

Maarruh sjouwen met 40m 63A kabel? Een flightcase heeft niet vor niets wielen en zaag je kabel eens in 2-en en koop nog eens een mannetje vrouwtje, dat werkt een stuk makkelijker.
              Tsja tenzij die kabel door publiek moet, stekkers kunnen altijd uitgetrokken worden...
              --- watt ever you want ---

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

In Ahoy hebben ze ook Powerlock, welliswaar kabelstukjes van 2 meter die onderuit de kasten hangen, en daar vastgebout zijn (hoe anders?) maar toch...
                Voor grotere stroomsterktes dan 125 Ampère zijn er idd maar 2 keuzes, Powerlock/Camlock of ogen met bouten.
                Die 400 A. steker bestaat idd, maar ik heb hem nog nooit van dichtbij gezien.
                Er bestaan nog meer van dat soort stekers, maar ook die kom je nooit in onze bizz tegen. Wel in de zware industrie, denk aan las apparatuur op een scheepswerf b.v.

Comment

• Lykle
                  • Dec 2003
                  • 63

Hallo Allemaal,

Laten we niet vergeten verschil te maken tussen Camlock (niet toegestaan volgens NEN-1010) en Powerlock (volgens mij wel toegestaan).

Open eindjes zijn volgens mij net zo handig als je niet de zelfde dag weer weggaat.

De powerlocks rechtstreeks uit de kast laten hangen is volgens mij niet de manier. Er bestaan gewoon inbouwcontacten (zie foto's). Er zit waarschijnlijk geen trekontlasting bij dat losse eindje wat rechtstreeks in de kast is gebout. Dan mag het niet eens! (NEN-1010, boek 5, Artikel 8.526.104: Elektrische verbindingen tussen kernen onderling en tussen kernen en andere onderdelen van de installatie mogen niet zijn blootgesteld aan torsie of trekkrachten.)

Die 400A steker is ook niet gangbaar in de theater- en evenementensector. Deze steker wordt gebruikt bij o.a. verplaatsbare hijsinstallaties op de bouw. Dat wil niet zeggen dat hioj niet gebruikt mag worden. Hij voldoet aan de normen.

Groetjes,

Lykle

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

citaat:Maarruh sjouwen met 40m 63A kabel? Een flightcase heeft niet vor niets wielen en zaag je kabel eens in 2-en en koop nog eens een mannetje vrouwtje, dat werkt een stuk makkelijker.
                    heb je natuurlijk gelijk in. Aangezien de kabel niet van mij is kan ik em dan ook moeilijk in 2 gaan doen he.

ook lag de kabel op een publieke plaats en om daar dan met stekkers te gaan werken is ook niet ideaal.

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

citaat:Geplaatst door Lykle

Hallo Allemaal,

Laten we niet vergeten verschil te maken tussen Camlock (niet toegestaan volgens NEN-1010) en Powerlock (volgens mij wel toegestaan).

Lykle
                      Waarbij het belangrijkste verschil erin zit dat je in een powerlock (male of female) stekker je gemakkelijk een vinger of zelfs bijna je hele hand in kan steken. Male kan zo geen kwaad, maar een female contact die op spanning staat waar je je vinger in steekt, zal wel vuurwerk geven.
                      --- watt ever you want ---

Comment

• johan L.
                        • May 2001
                        • 384

er is zelfs een 19" model voor 400/600a in of output.
                        Net deed ie het nog.

Comment

• Lykle
                          • Dec 2003
                          • 63

@Kevin
                          Even doorlezen Kevin. Dat had ik een paar postings geleden al gemeld. Daarom is hij verboden volgens NEN-1010.

Een ander verschil is, dat de Powerlock vergrendeld is tegen open draaien. Je moet eerst een pinnetje wegduwen voordat je hem los kan maken.

Ook is Powerlock beter beschremd tegen water. (IP67)

Lykle

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Nee, ik vindt het ook niet waard om een schoonheidsprijs aan te gaan bieden, maar het is wel de praktijk.
                            Of de zaak in Ahoy van trekontlasting is voorzien weet ik niet, de huiselektrieker steekt mijn 125 en 63 in, kijkt of ik de spanningen in orde meet, en gaat dan weer weg met de mededeling dat ik hem kan bellen als het nodig is. (was het niet, maar toch bedankt)
                            Ik heb niet in zijn kast gekeken, maar zag de eindjes eronderuithangen.
                            Alle aansluitingen zijn voorzien van een schakelaar, en hij zet natuurlijk alleen aan wat gebruikt wordt.

Comment

• Rock On
                              • Jan 2004
                              • 250

Een adertje 240mm2 van 10 meter loopt ook al aardig in de kilo'tjes. Elk stuk draad heeft z'n eigen toepassing.
                              Er is nog een grappige(?) annekdote over Cam-Lok (de illegele dus); in de VS doen ze meestal niet zo moeilijk over dit soort dingen (ga niet zeggen dat het niet zo is, heb het zelf meegemaakt) vb; als de generator (ong. 500 kVa) te lawaaiig is, doen ze niet aan geluidsisolatie, maar kopen ze 200 m kabel extra en zetten ze het apparaat verder weg.
                              Maar dan nu de clou, zelfs in de VS is Cam-Lok ook verboden, maar omdat er geen controle op is nemen de meete bedrijven niet de moeite om Power-Lok toe te passen. BIZAR!
                              Ik weet helaas niet of het verhaal over Power-Lok hier waar is, maar ik zou wel graag de uitkomst willen weten.
                              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• som
                                • Nov 2002
                                • 787

waar mag camlock eigenlijk wel gebruikt worden??
                                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...