stappenmotor-sturing op dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jelle_janssens
    • Apr 2003
    • 35

stappenmotor-sturing op dmx

ik heb 6 jaar elektrotechnieken gestudeerd (en begrijp er nog altijd niets van, denk ik[?]) maar electronica begrijp ik volledig. NIET!!!
    klein vraagje,
    hoe stuur ik een stapenmotor aan via dmx?
    gelieve me geen al te moeilijke uitleg te geven (want die begrijp ik toch niet) (tenzij mijn buur dikkeFoaf die uitleg begrijpt) maar een logisch schema (print ontwerp) zou tof zijn.
    alvast mercii,
    Jelle

"ik begon bij belichting, maar keer terug naar de postzegels"
    ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

citaat:hoe stuur ik een stapenmotor aan via dmx?
    je neem de stuurprint die je stappenmotor aanstuurt. Meestal is dit ook de vermogenprint al. Je kijkt op welke manier die aangestuurd moet worden( welk protocol). Dan is het aan jouw om een geschikte convertor te vinden/maken die dus dmx omzet naar dat protocol.

Niet zo een gemakkelijke opgave hoor.[:0]
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Als je niet een microprocessor weet te kunnen programmeren (in ABEL bv) kun je het wel vergeten...

Groeten Joost

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

In Elektuur staat momenteel een reeks "werken met stappenmotoren", misschien kan je dat eens lezen.
        Er staat ook een stuurprint in, gestuurd vanop de pc, dus ik weet niet direct hoe die 2 communiceren met elkaar, maar er bestaan denk ik ook wel stuuric's met een analoge ingang ofzo. Je kan dan DMX -> analoog, en zo naar de stappenmotorsturing.
        Over sturingen is genoeg te vinden normaal zelfs met source voor de µC: http://www.piclist.com/techref/io/st...step/index.htm

Comment

• paul100
          • Jan 2004
          • 33

Hoi
          Helaas ben ik van mening dat je niks heb aan een standard printje.