Krachtblindertje 380--> 220

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

Krachtblindertje 380--> 220

we hebben weer eens lopen knutselen en het resultaat is:

een krachtverdelertje.

tjah, de lightjockey wil ook wat

best netjes geworden, 2x32 ampere in.. is echter wel maar 3x16a afgezekerd, aardlek komt nog.

http://groups.msn.com/_Secure/0SQDPAp0WplqY7YzFwo8n75ml2034oBJpC84XimMaVQ7QBVeyB Nf!kmf4V*aXjbfUMhw*sODtaYser7Hn5OG6ZlNR17kG6BYcTqX Asplysv!zNafXN7zhQg/krachtblinder.JPG?dc=4675450759363911175
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Sorry maar de link werkt hier niet
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

bij mij werkt de link wel.

toch enkele opmerkingen over je zelfbouw krachtverdeler:

ik veronderstel dat je de uitgangen naar shuko's hebt gebracht? Hoe heb je dan de aarde doorgelust naar de verschillende shuko's?

Ook zou ik er meteen een aardlekschakelaar in zetten, maar dat ben je al van plan heb ik gelezen.

citaat:2x32 ampere in.. is echter wel maar 3x16a afgezekerd
      3*32A zal je bedoelen. waarom een 32A input als je toch afzekert naar 3*16A?
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• reflection
        • Mar 2002
        • 413

onze kabels zijn allemaal 32 ampere, en zo kan je met aardlek straks wel 16 ampere trekken maar hoef ik niet met verloopjes te knutselen als er 32 ampere is, wat 9/10 keer zo is
        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

ah dat verklaart veel
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

Je hebt daar 6 shuko's en 3x 16A.....
            Waarom niet nog een extra setje automaten zodat je meteen 6x 16A hebt?

Groeten Joost

Comment

• reflection
              • Mar 2002
              • 413

had idd ook gekund, maar dan word de blinder een beetje groot

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

Hoe kom je aan het woord blinder voor dit toestel?!

Comment

• neeltje
                  • Apr 2003
                  • 295

effe een vraagje, als je ledjes wil inbouwen om te zien of alledrie kanalen stroom krijgen, hoe moet je die dan schakelen??
                  "En Go"

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

met een weerstand van de fase naar de nul, en alleen als je er verstand van hebt...

( ike bedoel : mensen die een fase een kanaaal noemen heb ik niet graag in de werkplaats..)

Comment

• techniekmoderator
                      • Jul 2002
                      • 109

Alle reacties met sugesties over eventuele naamgeving verwijderdt.
                      Reflection,kun jij ons laten weten waarom er gekozen is voor "KRACHTBLINDERTJE"?
                      techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Hoe kom je aan het woord blinder voor dit toestel?!
                        Hallo Rudy,
                        je maait het gras voor mijn voeten weg.
                        Dit noemen we toch geen "Blinder".
                        'Blinders' zijn (groepen van) armaturen of spots die vol het publiek inknallen dat daardoor verblind wordt ..
                        Bedoeld als een soort van religieuze analogie,
                        waarbij de artiest de uitstraling van (tijdelijke) ***heid via technische middelen probeert te forceren.
                        Leuk gebouwd, als de details ook af zijn - hier en daar een aardlek, maar gezien de naamgeving ben ik beniewd naar de funktie.
                        Een alternatief voor een BO "button" gaat me wel wat ver.
                        Als dit een stroomverdeelkast is en we moeten zo nodig in het Engels:
                        "Mains distro", "Power distro box"
                        of als je wat anders wilt: 400>230V=Nimbus2003!
                        Maar 'blinder' hiervoor is weer een rare vorm van vaktaal-vervuiling.
                        Dat is taal-prutserij!
                        Hoeveel schelpen en spiegeltjes heeft die "rood-in/varkensneus-uit" eigenlijk gekost?
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• reflection
                          • Mar 2002
                          • 413

Nouw, wij noemen dat blinder, kam het ook krachtverdeler of krachtblok noemen.

maar omdat het geheel is gemonteerd op een 3he blindplaat 19'', noemen wij het hier eigenlijk krachtblinder.. krachtverdeler of iets dergelijks was mischien duidelijker geweest.

Comment

• test12
                            • Jan 2003
                            • 901

Vind wel leuk gevonden "Krachtblindertje" weet tenminste niemand waar je het over hebt. Persoonlijk had ik hem dan liever "Prikplaatje" genoemd.

m.v.g. Herman

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

Dan maar aan mij om weer de wissel terug te zetten naar 'on-topic'

Mooi doosje (aangezien we t toch niet over de naam eens zijn)!
                              Wat was je kwijt aan onkosten? Aangezien die dingen in de webshop displays hebben en deze niet... Scheelt toch wel iets of kun je niet opbouwen tegen die apparaten uit de massaproductie?

Toevoeging door mod: Bedankt Jurjen, ik heb wederom onzinige postings over naamgeving verweiderd.

Comment

Working...