versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GSi
    • Dec 2003
    • 2

versterker

Ik heb een vraagje ik heb een versterker van het merk MM electronics serienummer 22525.
    met daarop de volgende gegevens vier outputs XLR 2 per kant die apart kunnen worden geschakeld,met daaronder min. 4 ohm en 240 volt 50/60 Hz 600 VA. afgezekert op 5 a/s (110V), 3 a/s (220V). Gewicht 20 kg
    Ik kan van dit merk nix op internet vinden. Nou is mijn vraag hoeveel watt is deze versterker bij hoeveel ohm. Want ik moet er nou 2 boxen van 350 watt bij 8 ohm op gaan draaien. Kan ik dan per kant die 2 uitgangen naar 1 uitgang bridgen. En wat gebeurt er dan met mijn ohmage.
    Alvast bedankt marc
    GSi
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

dat zou dan een versterker moeten zijn die in totaal aan je luidsprekers een 420Watt kan leveren. Aangezien zij uitgaan van minimaal 4 Ohms zal dat dus betekenen dat je ongeveer 2x210W hebt aan 4 Ohms. Bij 8 ohm zal dat dus ongeveer de helft zijn. Of hij kan bridgen kan ik vanhieruit ook niet zien: zit er een bridge-knop op? Of ga je zelf een invertor maken voor de versterker. Let er dan wel op dat je maar 1 speaker van 8 ohm mag gebruiken in bridge als de impedantie per kant minimaal 4 ohms is volgens de versterker.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• nijhuisr
      • May 2003
      • 182

420 watt totaal? ben heel benieuwd hoe je daar aan komt.

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Soort CS 800 achtig ding, ietsje lichter ... 2 x 250 W @ 4 ohm continue (met de wind mee) ?

ohmage ? [)] Ik hoop maar dat het geen pijn doet ..

[edit] sorry, beetje flauw.
        Als je twee speakers van 8 ohm parralel aan een kanaal je amp hangt ziet hij een imp van 4 ohm aan zijn uitgang. Verder volg ik je verhaal niet helemaal; maar in de zoekfunctie is vrij veel te vinden over speakerimp's

Ik denk dat je versterker een beetje vermogen tekort komt, met mogelijk clippen tot gevolg.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

420 Watt? Simpel.
          De versterker staat gerate op 600VA en is afgezekerd met 3A; ongeveer 600 Watt dus maximale stroomopname. Nu gaan we ervan uit dat een versterker 30% van zijn vermogen verstookt in warmte (zullen wel AB eindtrappen zijn) dan houden we 70% over en 70% van 600 is 420. Dit is een algemene vuistregel... het kan wel enkele tientallen watts fout zijn maar zo heb je tenminste een idee
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• nijhuisr
            • May 2003
            • 182

nou, klopt geen reet van. mijn oude sony neemt 315 watt op en is 2 keer 30 watt.

en wat ik helemaal vreemd vind is dat je het vermogen kan uitrekenen bij 4 ohm, en wat als ie 2 ohm stabiel is?

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

mij hebben ze ook al eens gezegt das het elektrisch opgenomen vermogen van een versterker 3/4de van zijn totale muziekvermogen is.

bv 2*1000watt bij 4ohm= 2000watt 3/4de van 2000= 1500watt

in hoevere dat dit juist is weet ik niet. Kheb nog nooit eigenlijk de stroom van men versterker gemeten dus...

er vanuitgaande dat dit allemaal met een korrel zout moet genomen worden
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

citaat:Soort CS 800 achtig ding, ietsje lichter ... 2 x 250 W @ 4 ohm continue (met de wind mee) ?
                Iets lichter? Zeg maar de helft lichter...

Ik heb nog ff ge-Googled, maar ik kan er iegenlijk niks over terug vinden..
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

... dan is of je oude Sony een klasse A versterker of een receiver of je hebt 4 kanalen of zelfs nog eentje met lampen, ...
                  Ik ging, zoals DUIDELIJK, in mijn posting gemeld is van een standaard EINDVERSTERKER (dus zonder extra troep in) uit met een klasse AB eindtrap en aangezien ik geen spetterende kwaliteit vermoed zal ie ook niet 2 Ohms stabiel zijn dus heb ik 4 Ohms genomen. Voorts zitten er ook meestal maar twee uitgangen op.
                  Hiermee rekening houdend werkt deze "berekening" uitstekend (ook na metingen bij versterkers die ik al in herstelling heb gehad tijdens hun finale testronde (sinus 75% van clipniveau op weerstanden gedurende 1u))
                  Een versterker die 315 Watt gebruikt en slechts 2x30W aan geluid geeft verstookt dus 255 Watt? Dat ding moet dus snel gloeiend heet staan (klasse A zou dus kunnen).
                  Dat er dus geen reet van klopt is voor jouw rekening...

Comment

Working...