audio-spectrum-analyser bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jappie
    • Aug 2003
    • 6

    #1

    audio-spectrum-analyser bouwen

    Hallo,

    Ik ben als hobby project een audiospectrumanalyser aan het bouwen. Heb er hier al een van 7 banden liggen. Nu is mijn vraag welke aantal banden worden zo al gebruikt (hoeveel hedden) zo heb ik ergens gevonde dat je 7 of 15 of 31 bande kunt hebben, maar zitten er daar nog andere bande van bijvorbeeld 20 of 25 of zo tussen. en wat zijn de standaart daar bij behorende frequenties.

    groeten jasper
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #2
    Over het algemeen worden het aantal banden gelijk gehouden met de bijbehorende EQ. En zo ook met de freq. en bijbehorende flanksteilheid.


    Groeten

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • PM
      • Mar 2003
      • 87

      #3
      Koop een Behringer DEQ2496 ! Voor die prijs kan je er zelf niet aan beginnen. (ongeveer 450 EUR incl BTW verkoop)



      Ik begrijp dat je graag zelf zo'n analyser zou willen bouwen. En je zal denken : wat weerstanden en condensatoren en nog wat opamps met een sturing en wat LEDjes. Met analoge filters is een 7-bands analyser nog te bouwen. Wil je meer banden dan wordt het allemaal nogal uitgebreid (steile filters met hoge Q ! ) Ook de nauwkeurigheid moet je dan in vraag stellen. En dat is toch wel de functie van een analyser, tenminste als je het als meettoestel wil gebruiken...

      Als het gewoon is om wat bewegend lichtjes te zien op muziek tja dan is een 7-bands toch ook al mooi. En als je het echt wil gebruiken zou ik gewoon een DEQ2496 kopen.


      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Ik weet een jaartje of 20 geleden dat er een 31 bands is ontworpen door electuur
        een vriend van mij heeft die gebouwd en dit ging vrij goed
        K'weet alleen niet meer of die bouwtekening nog beschikbaar is
        misschien kan je even kijken op de website van electuur !!

        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • jappie
          • Aug 2003
          • 6

          #5
          Het is echt voor de hobby (doe ook electronica techniek) dus het zou wel moeten lukken. En voor dat geld wat die behringer kost kan ik ook een heleleuke zelf bouwen. maar toch bedankt voor jullie reacties

          Comment

          Working...