Zwanenhalslampje op Phantoom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • powerkiter
    • Dec 2003
    • 4

Zwanenhalslampje op Phantoom

Is het mogelijk om op een XLR ingang een zwanenhalslampje aan te sluiten en deze te laten branden door middel van de phantoom voeding?

Adios

[8D]
    The Irish gave the bagpipes to the Scotts as a joke, but the Scotts haven't seen the joke yet.
  • groenteboer
    • May 2002
    • 187

Nop !
    Fantoomvoeding hangt over enkele tientallen Kilo ohm aan de +48 volt, en daar krijg je dus geen lampje op aan het branden...

Helaas..

M.vr.gr,

Joost

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:Geplaatst door groenteboer

Nop !
      Fantoomvoeding hangt over enkele tientallen Kilo ohm aan de +48 volt, en daar krijg je dus geen lampje op aan het branden...

Helaas..

M.vr.gr,

Joost
      Stel: de pinnen komen wel overeen... Dan kan het lampie volgens mij wel branden. ff heel fel (halve seconde) en dan kun je weer een nieuwe kopen. 12V lampies doen het nl. nie zo goed op 48V

Comment

• groenteboer
        • May 2002
        • 187

Nee, in serie met die 48 volt hangt een behoorlijk hoogohmige weerstand. De kortsluitstroom zal dus maar enkele mA bedragen, en daar krijg jij echt geen lampje op aan het branden...! Ik denk zelfs nog geen LED..

M.vr.gr,

Joost

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

je kunt het doen met low current LEDs: die dingen branden al vanaf minder dan 1 mA... veel licht komt er natuurlijk niet uit maar je hebt toch een vierkante mm licht. 1 LEDje rechtstreeks op de fantoom valt te proberen (ik dacht dat fantoom een inwendige weerstand had van 68K?) en dan loopt er dus ongeveer 0.7mA
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

De weerstanden zijn 6k8, als je er een led tussenzet, zonder verdere weerstanden gaat er dus zo'n 7 mA lopen, dat is voldoende voor een normale led om op te lichten, maaar het is ook niet veel.
            Als je een aantal Low-Current led's in serie zet, zeg 10 stuks, gaat daar ongeveer 5 mA doorheen, dan heb je misschien wel een aardige lichtbron.
            Helaas zijn de witte led's er nog niet in low current, anders wordt het misschien wel een alternatief.
            Overigens zou ik liever een lampje/led op een apart trafo'tje zetten, en dat kanaal nuttiger kunnen gebruiken.
            Een stekkertrafo kun je vast wel betalen, kost meestal minder dan een XLR.

Comment

Working...