Metalen plaatje ? Euro ombouwen naar Powercon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Geplaatst door sussudio

citaat:

He Mac, haal jij ook 12.000 bakkies koffie per jaar met je automaatje (net als FB) ?

nee 1248, op dit moment.

citaat: te liggen in een gebroken trekontlasting in een eurostekker van de scans. Hierdoor was 1 van de spanningsdraden in die stekker losgetrokken en deze was tegen het aardecontact gekomen.
    aangegoten stekkers gebruiken, en op wiebelpunten CE, of desnoods schuko gebruiken..

Comment

• sussudio
      • May 2001
      • 534

citaat:Geplaatst door ralph

Ik zal wel van de erg praktische oplossingen zijn:
      Is het niet een id om die euro aansluiting lekker te laten zitten en er gewoon een gat voor de powercon naast te boren?
      Dat is geen gezicht, levert verwarring op bij losse verhuur en zorgt voor minder makkelijke verkoopbaarheid van de scans.
      Drive-in Discoshow Sussudio
      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

wat was nu de storing dan? de stekker of het chassis-deel??

stekker, meende ik toch? dan zijn adereindhulzen misschien een oplossing, en die zitten bij de koffie ...

Comment

• sussudio
          • May 2001
          • 534

citaat:Geplaatst door **************

wat was nu de storing dan? de stekker of het chassis-deel??

stekker, meende ik toch? dan zijn adereindhulzen misschien een oplossing, en die zitten bij de koffie ...
          De stekker. Zat wel een adereindhuls op het eind van de draad.

Comment

• BENjpt
            • May 2002
            • 381

Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp. Een eurostekker is volgens mij zo'n stekker die je in een IEC socket doet?
            Want in dat geval is er toch helemaal geen sprake van trekontlasting?
            Daarnaast lijkt mij dat dat type stekker toch wel redelijk geisoleerd is (1 bonk plastic met drie gaten erin).

Of begrijp ik je verkeerd (zat kortsluiting in de scan?)?
            Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• Rv
              • Feb 2001
              • 1086

Het grote probleem van een euro-stekker: die dingen komen er ook soms uit wanneer je dat NIET wil. Er zijn zoveel actieve speakerkasten die met euro's zijn uitgerust, echt k*t want die stekkers zijn er veel te makklijk uit, en zo zijn er nog wel wat toestellen ...
              ____
              Rv.
              ____

Comment

• BENjpt
                • May 2002
                • 381

citaat:Geplaatst door sussudio
                Aardlek hele gebouw eruit.
                Oorzaak bleek uiteindelijk te liggen in een gebroken trekontlasting in een eurostekker van de scans. Hierdoor was 1 van de spanningsdraden in die stekker losgetrokken en deze was tegen het aardecontact gekomen.

Daarom liever Powercon,
                Hieruit (quote) begrijp ik dat er over trekontlasting wordt gepraat. Rv het probleem wat jij dus aansnijdt (te makkelijk eruittrekken) is dus hetzelfde als wat ik bedoel met geen trekontlasting... en ja dat is zeker een nadeel.

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je een spanningsdraad in zo'n bonk plastic lostrekt?[?]

gr.
                Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• sussudio
                  • May 2001
                  • 534

citaat:Geplaatst door BENjpt

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je een spanningsdraad in zo'n bonk plastic lostrekt?[?]
                  Het gaat om een losse europastekker. Zie bijvoorbeeld deze foto bij Conrad.nl

Waarom geen aangegoten stekkers gebruikt? Omdat die voor zover ik weet allemaal met 1 mm2 bedraad zijn.

Comment

• -Aart-
                    • Jul 2001
                    • 801

citaat:Waarom geen aangegoten stekkers gebruikt? Omdat die voor zover ik weet allemaal met 1 mm2 bedraad zijn.
                    Dat lijkt me ook wel genoeg, meer dan 10A mag er toch niet door een normale euro ? .. Daar (over Imax van euro's) is trouwens al eens een discussie over geweest als ik mij goed herinner.

Comment

Working...