onderwerp verhuisd naar techniek forum.
hulp nodig bij aansluiten van computer op versterk
Collapse
X
-
oke
1. pak het snoertje dat moet zijn af geschermd. je weet wel met zo'n rand van koper draad
2. maak de uit einden blank. je weet wel dat je koper kunt zien!!
3. pak het stekkertje kies er maar 1 uit
4. maak deze met soldeertin vast ( moet je wel effe warm maken [
)])
5. pak het andere stekkertje en doe dit aan de andere kant van het snoertje ook.
ja weet wel dat er aan 1 kant twee pluggen moeten maar dat mag die zelf uit vinden hoe dat moet[xx(].
bromt dit kabeltje dan heb je iets verkeerd gedaan[
].
hier bij heb ik je denk ik wel een goed uitleg gegeven[^].
vriendelijk van me he.
bas
groetjes,
BasComment
-
Je bedoelt strippen [citaat:Geplaatst door BAJ productions
2. maak de uit einden blank. je weet wel dat je koper kunt zien!!
)]?
Comment
-
De 3,5 mm die in je computer gaat heeft 3 ringen. De tip, kleine ring en de groote.
De tip gaat naar de tip van tulip 1 kleine ring naar tip van tulip 2 grote massa gaat naar massa van tulip 1 en van tulip 2.
Sterkte met het solderen.
techniekmoderator fora J&H Licht en GeluidComment
-
Die brom zal wel met een slechte afscherming te maken hebben. Beter een goed kabeltje kopen. Welke afstand heb je van PC tot versterker?
Bij sommig egeluidskaarten is de aarding ook niet optimaal. Een brugje kan hier wonderen doen zodat er geen pontentiaalverschil is tussen de PC-kast en de aarding van de kaart.Comment
-
Aan de ene kant:
- 2x RCA (tulp). Mantel moet aan de ring en de kern aan de pen.
Aan de andere kant:
- 1x 3.5mm minijack. De twee mantels moeten aan de sleeve, de kern van rechts aan de ring en de kern van links aan de tip.
Als het ruist, ligt dat niet aan de kabel maar aan de geluidskaart (of aan je gain structure).Comment

Comment