Flightcase materialen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imported_DJ René
    • May 2003
    • 25

Flightcase materialen?

Beste forummers,

Heb de laatste tijd nogal wat apparatuur aangeschaft en sta nu op het punt om flightcases voor het geheel te gaan bouwen. Nu weet ik inmiddels dat ik het beste kan werken met 9 mm. (berken-, beuken,- of populieren) multiplex met daar overheen een krasvaste laag HPL formica "folie" of iets dergelijks. (Correct me if I'm wrong)
    Nu zou ik graag willen weten waar ik die HPL folie en de rest van het benodigde materiaal, zoals hoekprofielen, (deksel)strips, en vlindersloten kan krijgen. Zijn hier specifieke leveranciers voor? Even voor de duidelijkheid......ik kom net gekeken, vandaar mijn onwetendheid hierover. Hoop op reacties van jullie. Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Vriendelijke groeten,

René

• jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

kijk eens in de webshop van J&H,
    daar vind je alvast een hoop profiele, handgrepe, etc.
    Hout haal je bij de plaatselijke bouwmarkt (Gamma, Praxis...)
    HPL moet k ff voor kijke...

Dit is in ieder geval een stap in de richting

Comment

• martje
      • Nov 2000
      • 252

Hallo DJ Rene

Een hoop artikelen profielen, handgrepen etc. vind je zoals Jurjen al zei in de webshop.

Losse HPL en dan zelf op multiplex gaan lijmen zou ik je niet aanraden.
      Omdat de HPL normaal, lees bij een flightcase boer, gelijmd word en dan tussen een pers gelegd word om daar een X aantal uur te kunnen drogen onder een hoge druk. Op het moment dat je het zelf gaat verlijmen heb je een probleem met het aanpersen en zal de HPL laag na verloop van tijd op bepaalde plaatsen gaan bol staan.

Ik zou willen adviseren om kant en klare platen te kopen dus multiplex met HPL er op gelijmd, ik weet dat het in webshop van J&H niet staat. Je zou het eens op WWW.TECHNOCASE.NL kunnen proberen.
      Groetjes,

Mark Vermeulen

Blussen noemen ze ook gecontroleerd uitlaten branden.......

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Oe bedankt, die site was k ff kwijt.
        Die bedoelde k ook René.

(k wist da t iets met case was)

Comment

• MC Party
          • Sep 2003
          • 481

Hoezo onzin, zelf lijmen gaat perfect.
          Ik heb zelf 8* een flightcase zelf voorzien van hpl en er is nog geen een fc bol gaan staan. Ik gebruik dan wel redelijk dure lijm, mare lees voor meer info over lijm. http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...rms=welke,lijm
          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• martje
            • Nov 2000
            • 252

Het kan ook wel zelf lijmen, het enige wat ik bedoelde is dat de kans op bol staan groter word op het moment dat je zelf gaat lijmen, een fligthcase boer laat het niet voor niks zoveel uur onder de pers zitten. Dat is het enige wat ik bedoelde, je kan HPL ook goed zelf lijmen de alleen de kans op is groter.
            Groetjes,

Mark Vermeulen

Comment

• DJ_Snaky
              • Sep 2002
              • 272

profielen,hoeken sloten enz zijn ook te koop bij een beetje profesionele audio zaak. (en dan bedoel ik niet zo'n winkeltje waar ze soni en philps verkopen)
              in iedere stad is wel ergens zo'n shop te vinden hoor

[:D] zin in een feestjuh [:D]
              <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

citaat:in iedere stad is wel ergens zo'n shop te vinden hoor
                In Leidschendam-Voorburg nie
                Moet altijd naar Den Haag (uit school), nie da ze dr daar zoveel hebben.

Comment

• imported_DJ René
                  • May 2003
                  • 25

Hey forummers,

Thnx zover voor jullie reacties. Als ik iets verder had gekeken dan m'n neus lang was had ik dat op de J&H site ook wel gevonden, maar goed, da's mijn fout. Ben vandaag even bij een paar adressen geweest om één en ander na te vragen i.v.m. hout, HPL en (ver)lijmen. Moet zeggen dat dat HPL materiaal vrij prijzig is! Verlijmen ging prima met normale tix, maar onder druk was inderdaad beter zeiden ze.
                  Maar nu het volgende: Men verkocht er zwarte betonplex platen van 9 mm. die van zichzelf al waterbestendig zijn. (voorzien van een filmlaag) Als er met een mes overheen werd gekrast was dit nauwelijks te zien. Weet alleen dat bolhoeken van de cases wel andere krassen veroorzaken, maar goed dat ff terzijde. Materiaal zag er erg degelijk uit, en aangezien het normaal gebruikt wordt bij het storten van beton, kan het zeker wel tegen een stootje. Weet alleen niet hoe jullie ervaringen zijn met deze materialen. Zit er namelijk hard aan te denken om dit spul aan te schaffen. (€ 36,66/ per plaat van 2.44mx1.22m) Hoor graag nog van jullie.

Vriendelijke groeten,

René

Comment

• martje
                    • Nov 2000
                    • 252

Betonplex kan je er ook heel goed voor gebruiken, maar dan zou ik wel 10mm nemen zullen ze niet zo bij de gamma hebben liggen maar als je naar een hout groot handel toegaat zeker wel, heb zelf ook nog een aantal kisten staan met betonplex werkt perfect krassen valt mee alleen echte scherpe diep krassen blijf je zien.
                    Groetjes,

Mark Vermeulen

Comment

Working...