Gebruik jij enkel zilveren of enkel zwarte xlr's? Zoja, waarom die bepaalde kleur?
Zilveren of zwarte XLR's?
Collapse
X
-
Labels: None
-
Dat maakt mij eerlijk gezegt niet uit zolang ik maar signaal krijg,
Heb wel zilvere en zwarte.
Meestal gebruik ik verschillende kleuren kabel. Of kleurenringen of van de stickertjes op de plug. -
Diegenen die ik ken die uitsluitend zwarte gebruiken, doen dat meestal voor het uitzicht.
Hetzelfde geld voor zwarte of zilveren microstatieven, waar sommigen dus voor zwarte kiezen omdat die minder opvallen op het podium. En ik moet daarmee akkoord gaan, ik vind een podium met zwarte statieven veel ordelijker/overzichtelijker omdat de statieven niet opvallen. Met zilveren statieven krijg je direct zo'n rommelige indruk, zeker als er veel op een klein podium staan.
Dat de zwarte beter signaal geven vind ik nogal zwaar uitgedrukt, ze zijn inderdaad verguld, waardoor je minder vonken maakt bij het insteken/uittrekken, ook is de contactweerstand dan kleiner (niet dat die een rol speelt hoor). En ze zijn duurder ook.Comment
-
Zwart altijd bij audio , met kleurringen voor lengtes en gekleurde kabel voor verlopen.
Zwart bij licht is 3 polig DXM
Zilver bij licht is 5 polig DMX
dit is wat ik aanhoudEV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake ContourComment
-
-
Tjah... welke kleur xlr stekkers [8)]
Ik heb eigenlijk nog nooit losse stekkers gekocht, het hangt er bij mij maar vanaf welke kleur stekkers er aan de kabel vastzitten, die bij bijv. de microfoon zit geleverd, of bij de audio verbindingskabel of speakerkabel.
Als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen zwart en zilver zou ik kiezen voor zilver, omdat ik die er professioneler uit vindt zien [^]Comment
-
ik koop zilveren..maar reken ze zwart af???...
[
]
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
wij gebruiken voor normale dmx kabels gewoon zilvere...
en om duidelijk aan te geven dat je te maken hebt met een afwijkende kabel of dmxverloopje, gebruiken wij zwarte!!
erg handig als je er eenmaal aan gewend bent vooral als je in een berg kabels een 3 --> 5 polig verloopje moet hebben..Comment
-
Voor licht (dmx) gebruik ik altijd zwart en voor geluid zilver. Niet dat ik zo veel kabels heb of zo
[
]
In de truss is zwart mooier en aan de microfoon vind ik zilver mooier. Ligt vooral aan smaak, denk ik...
Comment

Comment