Workshop.....Flightcasebouw.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Rental
    • Sep 2003
    • 76

Workshop.....Flightcasebouw.

Er zijn vast Dj's of mensen die wel eens wat verhuren, die heel graag zelf een flightcase willen bouwen maar niet weten hoe het moet.
    Ik ga het voor deze mensen ff in het kort uitleggen.

Stap 1.

Laat het hout op maat zagen, of zaag het zelf.
    Pak hier voor 9mm multiplex of 8mm MDF.

Stap 2.

Je kunt bij een flightcase groot handel multiplex kopen met een hpl laag erover, maar je kunt het ook zelf zwart verven of spuiten, Als je gaat verven of spuiten, zet de kist dan eerst in de grond verf.

Hierna kun je hem in iedere gewenste kleur verven of spuiten.

Als dit gedaan is kun je met het zagen van de flightcase strips beginnen.
    Ik doe dit altijd met een verstekzaag met een ijzerzaagblad erop.
    Dit werkt perfect.

Als je alles op maat hebt kun je beginnen met de kist in elkaar te zetten.
    Dit gebeurt met geribbelde popnagels.

Je kunt de kist van te voren met nietjes in elkaar nieten, maar dit is niet noodzakelijk.

Als je alles lekker op het gemak zaagt en in elkaar zet, krijg je hele mooie resultaten bij de hoeken.

En als alles in elkaar zit kun je lekker genieten van je eindresultaat.
    Je kunt hem van binnen netjes zwart verven of mooi met schuim voorzien.

TIP: ALS JE GEEN ZIN HEBT, OF ALS HET NIET LUKT GA EEN ANDERE KEER VERDER!!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
    Heb je nog vragen stuur ze dan naar info@dj-bryan.tk.

Groeten Bryan
    ]
  • som
    • Nov 2002
    • 787

tjee waarom gebruik je geen steek profiel?[8D]
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Ziet er netjes uit.
      Over de houtkeuze: altijd een multiplex gebruiken. ongelamineerd pak je dan 9.3 sluitprofiel, gelamineerd pak je 10.2 sluitprofiel

MDF is beetje zwaar en het werkt als een spons met vocht, het is niet meer dan bijmekaar geperste houtpulp.

Zijn er nog mensen met voorbeelden van een kistje met insteekprofielgemaakt? dat zou leuk zijn...

Comment

• Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

insteek profiel? die laatste cases van/voor tom (cyber) zijn MH's waren toch insteek?

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

citaat:Geplaatst door Merijn de Jonge

insteek profiel? die laatste cases van/voor tom (cyber) zijn MH's waren toch insteek?
          volgens mij wel ja[:I]
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• B-Rental
            • Sep 2003
            • 76

Insteek profiel is inderdaad leuk en makkelijk werken, maar voor de amateur bouwer is het vrij irritant omdat die kleinen oneffenheden niet wegwerkt.

Verder MDF is inderdaad iets zwaarder dan multiplex. maar als je niet veel geld te besteden hebt is het goed te doen, qua vocht moet je gewoon vochtbestendig MDF pakken en die goed in de grond zetten en goed over verven of spuiten.

Overgens ik spuit altijd alles, dit leverd een mooi reslutaat en geef geen strepen zoals je bij een roller hebt.

suc 6
            ]

Comment

• fredjuhh
              • Sep 2002
              • 215

citaat:Geplaatst door B-Rental

Insteek profiel is inderdaad leuk en makkelijk werken, maar voor de amateur bouwer is het vrij irritant omdat die kleinen oneffenheden niet wegwerkt.

Verder MDF is inderdaad iets zwaarder dan multiplex. maar als je niet veel geld te besteden hebt is het goed te doen, qua vocht moet je gewoon vochtbestendig MDF pakken en die goed in de grond zetten en goed over verven of spuiten.

Overgens ik spuit altijd alles, dit leverd een mooi reslutaat en geef geen strepen zoals je bij een roller hebt.

suc 6
              ik heb ook een aantal MDF platen geverfd, gewoon met een roller 2 lagen, en dat trok prima glad hoor.

Wat moet ik me bij insteekprofielen inbeelden? gewoon bijvoorbeeld een hoekprofiel met nog een hoekprofiel daarbinnen, waartussen je het hout schuift?
              ---hier staat nix--->

Comment

• B-Rental
                • Sep 2003
                • 76

juist......gewoon 2 profielen met een strookje ertussen zodat je het plaatwerk ertussen kunt schuiven
                ]

Comment

• Dimi
                  • Oct 2002
                  • 91

Hmm, lang geleden dat ik ze maakte, maar heb ook nog wat tips. Uit ervaring[8)]

Bouw je kist eerst 'dicht' en zaag hem dan netjes open. Dikke kans dat je deksels beter sluiten. In principe moet alles met meten, passen, meten, passen goed gaan. Maar wellicht dat er nog meer hier zijn die kunnen beämen dat het niet altijd gaat zoals je had gedacht. Zeker niet als je zelf ergens de zaag in zet Latern zagen is altijd de beste optie.

Voor de kleur; ik heb aantal keren de zgn. 'schoolbordenverf' gebruikt. Duur, maar een ontzettend mooi matzwart resultaat! Ook behoorlijk sterk trouwens. Geen grondlaag, 2 a 3 lagen verf. Iets duurder dan wanneer je een grondlaag zou gebruiken, maar zeker wel wat sterker als er een krasje op komt (je ziet niet meteen die lichtgrijze grondverf onder een licht kraje uitkomen. Diepe krassen, groeven ed is wat anders natuurlijk).

Succes ermee, het is wel leuk werk vind ik!

Comment

• B-Rental
                    • Sep 2003
                    • 76

Dat schoolborden verf is een hele goeie tip voor binnenwerken....thnx....
                    ]

Comment

• Koszmo
                      • Nov 2002
                      • 185

verf: mat of glas?
                      Profiel - Mailtje

Comment

• ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

ja mooi maareuhm ik laat altijd mijn flightcases op maat maken in een shop het is wel redelijk duur maar ik heb zelf geen tijd om het te maken (opleiding zeevaart) dus als ik dat een case nodig heb laat ik hem maken

greet's ljanton

Comment

• B-Rental
                          • Sep 2003
                          • 76

uhmmm anton, deze toppic is bedoelt voor de mensen die jou flightcases maken, niet voor iemand die ze laat maken.........beetje rare opmerking dus....

Koszmo, waar ga je de verf voor gebruiken, buitenkant flightcase of een binnenbouw...
                          Buitenkant flightcase neem ik altijd zijdeglans en binnenwerk altijd mat.

Hoop dak hiermee je vraag heb beantwoord
                          ]

Comment

• techniekmoderator
                            • Jul 2002
                            • 109

Niets zeggende onliners zijn door mij verwijderdt.
                            techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

je hout lijmen en nagelen is ook niet meer nodig? die paar rivetten houden je kist niet bij elkaar als ze eens valt hoor...

Comment

Working...