versterker crest!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brander1
    • Aug 2003
    • 59

versterker crest!

hey, ik heb onlangs hier op het forum de vraag gesteld ivm met die versterker van crest, een CA6!

dat die protect ledjes soms gaan oplichten!, jullie reactie was toen dat er een te lage voedingsspanning aanwezig was!

ik heb ondertussen de spanning nagemeten, deze was ok!

heb zelfs in de versterker vier nieuw elco's geplaatst, maar het probleem blijft, kan iemand me nog verder helpen??

heeft er iemand schema's? ik wil er zelfs voor betalen?

dank U

mvg

Ruben
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Is het dan niet meteen een idee om in dat oudere topic door te gaan ipv een nieuwe te openen?

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

het kan in veel meer dingen zitten , zo heb ik een altiar mf 1600 mosfet versterker, waar ergens een los contact zit, wat de overload led beinvloed.
      hoe ik dat weet? nou heel af en toe clipt ie al bij ongeveer 20 watt
      en als ik m dan losmaak voor reparatie en begin te meten is het bij de eerste de beste aanraking van de vlakkabels weer weg, en blijft het ook altijd voor zeker enige maanden weg.
      iemand een idee[?]

btw bij mij maakt ie alleen een meetfout is dat bij jou ook zo of clipt ie daadwerkelijk te vroeg?

met de groeten van leen
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• brander1
        • Aug 2003
        • 59

hey,

bij mij is het niet de clip led, maar de fault led!
        deze mag alleen gaan branden als de versterker overhit, kortsluiting,... heeft!

wanneer deze leds branden, zou normaal de versterker zijn uitgangen uitschakelen, maar bij mij speelt deze gewoon door!

Ruben

Comment

• Wietse
          • Sep 2003
          • 149

nieuwe kopen?

Comment

• brander1
            • Aug 2003
            • 59

pfffffff, heel leuk

als jij altijd alles weg gooit wat stuk is????? dan zal ik je m'n adres is geven, mag je alles naar hier brengen!

ik dacht dat dit forum er was op elkaar te helpen en niet voor zo'n onzin op te zetten!!!

dus graag serieuse reacties

dank u

Comment

• PM
              • Mar 2003
              • 87

hey Brander1,

ik zal je deze avond enkele schema's doorsturen. Ik hoop dat je er dan wat mee bent.

ps: ik heb ooit een defecte CA versterker gehad die 4 jaar oud was, en volgens de technische dienst van de belgische importeur kon ik ook beter een nieuwe kopen Toen heb ik de schema's zelf aangevraagd bij Crest, en uiteindelijk was mijn amp gemaakt voor nog geen 5 EUR aan onderdelen !

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

citaat:Geplaatst door PM

hey Brander1,

ik zal je deze avond enkele schema's doorsturen. Ik hoop dat je er dan wat mee bent.

ps: ik heb ooit een defecte CA versterker gehad die 4 jaar oud was, en volgens de technische dienst van de belgische importeur kon ik ook beter een nieuwe kopen Toen heb ik de schema's zelf aangevraagd bij Crest, en uiteindelijk was mijn amp gemaakt voor nog geen 5 EUR aan onderdelen !
                enne , waar lag dat aan?? defecte torren, verlopen potmeters, oid???

Comment

• PM
                  • Mar 2003
                  • 87

De fout bij mijn CA6 toen was : een relais waarvan enkele contacten bij mekaar gesmolten waren ! Hoe het kan weet ik ook niet, maar het moet gebeurd zijn bij het inschakelen. Het resultaat was dat de uitgangen van de amp continu aan massa lagen, waardoor de versterker direct in kortsluitbeveiliging ging. Verder was de SMD-transistor dat het relais aanstuurt er ook aan. Ik heb dan na veel zoekwerk een compatibel relais en een transistor besteld bij Farnell ...
                  Na mijn herstelling alle ruststromen eens gecontrolleerd, en het bleek dat die bij alle Crest versterkers die ik toen had ongeveer gelijk was, dus dichtschroeven en spelen maar. Verder eigenlijk nooit problemen gehad met mijn Crest CA-versterkers, behalve dan met de technische dienst van de importeur [V] ...

Comment

• brander1
                    • Aug 2003
                    • 59

hey PM, ja dank u u wel!!!

dat zou heel goed zijn dat je me de schema's kan bezorgen!

dat van die importeur kan ik je ook bevestigen, deze versterker is dus binnen geweest, ze hebben daar nieuwe elco's ingestoken, dat was de oorzaak!

verlede weekend ik gebruik de versterker voor de eerste keer terug, het probleem was niet opgelost, maar het heeft me ondertussen wel bijna 250 euro gekost!!

nu wanneer ik de schema's krijg, ga ik het zelf maar eens proberen uit te vissen, ik hou jullie op de hoogte!!!

mvg

Ruben

Comment

Working...