vervangen loopwerk cd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

vervangen loopwerk cd

is het makkelijk om cd loopwerkjes te vervangen en welk loopwerk wordt er aangeraden?
    mijn cdspeler gaan steeds meer overslaan en na tien keer schoon maken denk ik maar het loopwerk te vervangen graag tips
    het gaat om de wat oudere imq cd spelers(ik weet t geen top merk maar heeft al jaren gespeeld znder problems
    p.j
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

hetzelfde loopwerk als het origineel of een copie (zijn dikwijls ook niet slecht). Vergeet na vervanging wel niet de speler af te regelen...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dré
      • Nov 2001
      • 409

citaat:Geplaatst door laserguy

hetzelfde loopwerk als het origineel of een copie (zijn dikwijls ook niet slecht). Vergeet na vervanging wel niet de speler af te regelen...
      Wat valt er tegenwoordig nog af te regelen aan een loopwerk dan?
      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Dat afregelen, is afhankelijk van het merk....Denon moet je bijvoorbeeld afstellen...Numark is overzetten en spelen...Volgens mij gaat het afstellen over de sterkte van de laser....maar dat duft ik niet zeker te beamen..
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Dré
          • Nov 2001
          • 409

Toevallig een paar weken geleden een paar loopwerkjes in een DN-1800F geplaatst. Daar viel NIETS af te stellen.

Meerdere keren een loopwerk in Gemini en Numark geplaatst. Ook daar viel NIETS af te stellen.
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• tididi
            • Aug 2001
            • 352

iemand tips waar ik loopwerken kan kopen.??
            p.j

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Vertel anderts ff om wat voor loopwerken het gaat...
              Olaf Duffhuës

Comment

• tididi
                • Aug 2001
                • 352

welke loopwerkjes er in zitten weet ik nog niet.
                ik dacht dat het allemaal een pot nat was maar das dus niet
                zo begrijp ik!
                ik moet dus eerst de cdspeler openen
                war staan de gegevens precies ?
                p.j

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Merk en type..:-)
                  Olaf Duffhuës

Comment

• groenteboer
                    • May 2002
                    • 187

Bijna elk loopwerk heeft een potmeter om de focus af te stellen !! Deze staat echter af fabriek reeds afgesteld. Netjes met je poten vanaf blijven, en het ding functioneert perfect.. Heb reeds tientallen loopwerkjes vervangen, en nog nooit problemen gehad. Het goedkoopst zijn de Sony KSS2xx loopwerkjes. Kosten geen fl*kker, en zijn toch goed..

Joost

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Wel kan het zijn dat je even een soldeerbrug moet doorsolderen onder op de laser.

suc6

ERC

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

groenteboer:
                        onlogisch denkwerkje: de focus wordt NOOIT in de fabriek afgesteld: men weet daar immers toch niet hoe hoog het CD plaatje zal komen te liggen t.o.v. de laser? Niet alle CD-plaatjes zweven even hoog t.o.v. het laserlensje (fabricagetoleranties?) dus is dat onmogelijk. Meestal is de regelaar op de laser voor de power EN DAAR BLIJF JE DAN INDERDAAD BEST AF! Wat bij sommige toestellen moet afgeregeld worden zijn de tracking (balance, offset, gain) en focus (offset, gain) WAAR NODIG en BESCHIKBAAR. In de erge gevallen is ook de VCO regeling vatbaar voor correctie.

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tididi
                          • Aug 2001
                          • 352

hier nog het type en merk van de speler waarvan de loopweerken eigelijk van moeten worden vervangen i.v.m veel niet goed lezen van cd's het gaat om de wat ouder imq srtageline cd-200dj speler
                          welke loopwerk zal hierin moeten?
                          p.j

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

monacor verkoopt deze standaard. Kijk op hun site of in hun catalogus.

Comment

Working...