Speakers op statief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staafken
    • Feb 2003
    • 12

Speakers op statief

Regelmatig plaatsen we voor bruiloften, recepties, toespraken ed. onze speakers op een statiefje. Even regelmatig komt het voor dat persoon X of Y vind dat het geluid wat te luid staat naar zijn zin en dat hij dan maar gewoon de speaker 180° draait. Dada klankbeeld.

Hoe lossen jullie dit op, of valt er nu eenmaal niets aan te doen.

• musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Ha... ik heb dat (gelukkig) nog maar 1x gehad. Ik heb acuut m'n optreden gestaakt (midden in een nummer, dan heb je meteen lekker veel andacht van het publiek) en heb de speakers meteen weer goed gezet en ben vervolgens acuut naar de betreffende persoon toegelopen met de mededeling:

"Zie je die speakers daar? Die zijn van mij. Ik heb altijd geleerd om met m'n poten van andermans spullen af te blijven. Dus als ik weer zie dat je er met je jatten aan komt, dan breek ik alle tien je vingers"

Het hielp. Betreffende persoon totaal verontwaardigd en overdonderd, én... voor schut gezet. Toevallig heb ik hem ook de hele avond niet meer gezien.
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Gewoon terug draaien...en een tandje harder...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Je kan je ook afvragen waarom mesnen dat doen..
        Staat het geluid niet te hard (dat is meestal oorzaak nummero uno)
        Kan het statiefje niet zo hoog dat het geluid over de oren heen gaat, in plaats van er direct in?

ik ken mensen die gewoon de connector losdraaien uit die kast

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

Nee Ralph, alle beide punten die jij aanhalt waren echt niet van toepassing. Het was gewoon een kwestie van "ZIEKEN".

Ik zou (eerlijk waar) de eerste zijn om toe te geven als het te hard zou staan. Ik sta er juist om bekend dat ik op een zeer prettig (vaak te laag) volume speel. Aan mij wordt namelijk alleen ooit gevraagd of het misschien iets 'harder' kan, maar NOOIT of het wat zachter kan !!!

En ik overdrijf echt niet. Ik kan je 1000 en 1 referenties geven om het na te trekken als je wilt.

Om je een idee te geven hoe (sommige) mensen zijn...

Ik heb een tijd lang een aantal draaiorgels geexploiteerd. Een aantal grote, maar ook een heel kleintje, welke door iedere gewone huisdeur naar binnen kon. Dat orgeltje produceerde nog geen 78 dB aan (accoustisch) geluid. Maar dat doet er kennelijk niet toe, want als mensen voorbij liepen dat hadden ze nog hun vingers in hun oren. Alsof ze wilden zeggen: "Moet dat nou, die teringherrie !!!"

Ander voorbeeld...

Ik kom voor een optreden bij een zaal of partycentrum aan. Ik heb best wel erg veel apparatuur. Het eerste wat er aan opmerkingen naar je kop geslingerd wordt (nog voordat er ook maar één kabeltje aangesloten is):

"Mot dat nou, zoveel zooi? Je speelt toch niet te hard hé, het is maar voor 80 man hoor".

Ik antwoord dan meestal: "Ach, dit is enkel de monitor apparatuur. Er komt zo nog veel meer, maar de oplegger kon de draai niet maken hier op de hoek van de straat".

Moet je die gezichten zien! [)]

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• DJ_Snaky
            • Sep 2002
            • 272

nix aan te doen nee, alleen de simpele aanpak van misicjohn helpt.
            of je gebruikt mijn oplossing: de net omgedraaide luidspreker ff uitschakelen en vervolgens de x / y persoon vertellen wat de prijs is van je kastje
            eerste reactie: SLIK
            [:D] zin in een feestjuh [:D]
            <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Bats
              • Sep 2001
              • 134

he dat probleem hebben wij ook ooit gehad, behoorlijk irritant ja. paar keer omgeroepen dat ze van die speaker af moesten blijven (wel subtiel gezegd dan) maar toen het doorging gewoon ff muziek uit gezet nog een keer gewaarschuwd en gezegd dat als het nog een keer gebeurde wij onze spullen pakten en weg gingen.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Onderwerp waar we sinds kort ook last van hebben... tis idd niet echt het volume, maar meer het "zieken"

En dan heb je nog mensen die het nodig vinden om vlak voor die speakers te gaan staan, ipv iets verder weg, terwijl der ruimte zat is en dan over het volume gaan zeuren...
                Ja tuurlijk staat dat zo hard, jullie zijn niet de enige die het moeten horen ...

Maarja, denk dat we voorlopig gewoon de 1 keer waarschuwen en daarna gewoon muziek uit methode gaan handhaven of gewoon ... eerst muziek uit daarna waarschuwen... werkt denk ik wat beter...
                Vitality Show

Comment

• Fritz
                  • Oct 2001
                  • 621

citaat:Geplaatst door musicjohn

Ik kom voor een optreden bij een zaal of partycentrum aan. Ik heb best wel erg veel apparatuur. Het eerste wat er aan opmerkingen naar je kop geslingerd wordt (nog voordat er ook maar één kabeltje aangesloten is):

"Mot dat nou, zoveel zooi? Je speelt toch niet te hard hé, het is maar voor 80 man hoor".

Ik antwoord dan meestal: "Ach, dit is enkel de monitor apparatuur. Er komt zo nog veel meer, maar de oplegger kon de draai niet maken hier op de hoek van de straat".

Moet je die gezichten zien! [)]
                  Ook wel eens zo'n soort domme opmerking gehad... Ons antwoord destijds was: een Ferrari kan ook zacht rijden

En oja, ff ontopic: op bruiloften etc. zie je regelmatig dat mensen inderdaad dicht bij de speakers gaan zitten en dan de hele avond zo zitten van: 'wat gaat het toch hard'

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

Hey Fritz, moet je hier maar eens lezen. Mijn post staan op blz. 2

Greetzzz... [;)]

John

Comment

• dj_lucv
                      • Aug 2001
                      • 616

Zaterdag had ik er ook weer last van, ik mijn speakertjes netjes uit het gangpad zetten, er kon gewoon niemand overheen vallen, goed denk je dan. Wat doen de mensen dan zetten ze er een staantafel precies voor, ja logisch dat het dan te hard gaat. Later op de avond vroegen mensen of het niet nog wat harder kon, 1x wijzen en het was geregeld.

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

citaat:"Mot dat nou, zoveel zooi? Je speelt toch niet te hard hé, het is maar voor 80 man hoor".
                        lol

Hebben we ook al een paar keer gehad. reactie op het eind van de avond:" ja mannen het was heel goed, het was perfect, echt waar. prachtige installatie voor dat geld. ik ga meteen jullie nummer opschrijven."

Op zo een moment ben je toch trots hoor[)]
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• RDH
                          • Aug 2001
                          • 298

ja bekend probleem, of wanneer je ergens opgesteld staat; lege zaal, tafels genoeg...eerste mensen komen binnen WAT DOEN ZE DAN? gaan recht voor je speakerstack staan of zitten en dan binnen 5 minuten komen klagen dat t te hard staat; zeg ik "meneer/mevrouw, ik zie daar achterin de zaal nog een tafeltje vrij, misschien kunt u beter daar gaan zitten"

groeten,

Remco

Comment

Working...