Welke lijm is het beste te gebruiken om Formica op multiplex te lijmen?
lijm
Collapse
X
-
Uuhhhmmmm..... ééntje die goed plakt [?][?][?] [)]
Nou meen ik toevallig te weten dat de meeste grotere bouwmarkten, waaronder ook Gamma en Praxis, op de lijm afdeling een computer hebben staan waarin jij alleen maar hoeft in te toetsen welk soort materiaal jij op welke ondergrond wil lijmen. 1 druk op de knop en.... Voila !!!
Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b> -
Bisontix [:0][:0][xx(]
Sorry maar hier moet ik even op reageren....
natuurlijk kun je bisontix gebruiken, je kan zelfs een Pritt stift gebruiken......
Maar na enigtijd zal je HPL laag toch een beetje los gaan zitten, of andere ellende (zelf ondervonden)
Ja het kost wat geld, maar ik gebruik nu wel de lijm die door de fabrikant wordt aangeraden om te gebruiken.
Tixantrope van Frencken !
het kost heftig geld, maar kwaliteit staat als een huis.....cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Ja, het zal best los gaan, maar mijn oudste kisten zijn ca 12 jaar oud en er zit nog geen enkele plaat los, dus ik denk dat het niet zo'n groot probleem is.
Ik moet toegeven, dat ik bij één kist alleen het hout ingelijmd heb en die heeft wat blazen, en losse delen. Maar dat gebeurde de dag na het in elkaar poppen al, die is dus gewoon nooit goed geweest.
Hij gaat overigens al 10 jaar gewoon met blazen en al mee op pad, en het gaat niet verder kapot ofzo.
Die Frencken lijm, wat kotst die en waar haal je hem?
Bison is nogal prijzig, wellicht is hier wat te besparen?
Comment
-
citaat:Geplaatst door Carl
Ja, bisonkit of tix gebruik ik ook altijd.
Beide kanten insmeren met een kwast, direct op elkaar leggen, alle platen stapelen, 24 uur een versterkerrack erop, en de volgende dag het kissie in elkaar zetten.
met de groeten van hobby paulp.jComment
-
Prima, doe je het op de prutser methode...Niet gaan lopen mekkeren als het gaat bobbelen of je formicalaagje brokkelt af he...
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
owja, als je gewone (witte) houtlijm gebruikt en dat netjes met een roller aandrukt kom je al een heel eind, niet zo moeilijk met al die tropische lijmsoorten...Comment
-
Tididi,
Natuurlijk heb je gelijk, staat ook op het blik.
De reden dat ik het zo doe is dat als er een luchtbel onder zou zitten, dan krijg je hem ook nooit meer weg. Als je de lijm nl.op de voorgeschreven manier gebruikt zit hij meteen muurvast en schuiven of luchtbellen eruit wrijven is niet meer mogelijk.
Ik laat de platen lang drogen, en de gassen kunnen door het hout ontsnappen. Natuurlijk is dit niet in 24 uur gebeurd, maar ik heb al een stuk of 40 kisten zo gemaakt en het bevalt mij goed.
Toegegeven, deze methode is zeker niet geschikt als je snel wilt bouwen, maar dat is voor mij, en voor veruit de meeste forummers, niet nodig denk ik.
En Ralph, met witte houtlijm kun je echt geen "formica"- achtig materiaal lijmen.
Comment
-
Hallo, wij betrekken ons hout en formica platen van een interieur bouwer uit de buurt. We gebruiken een spuitbare lijm die ook bij hen in de werkplaats gebruikt wordt. Heb even geen idee meer hoe die heet, maar deze kan wel gecorrigeerd worden. Dit is mogelijk door de formica zijde gelijkmatig te verwarmen met een föhn o.i.d. Geen verfafbrander, want die is veel te heet en zal het formica doen verbranden. Wanneer de plaat warm genoeg is laat de lijm los en kan deze opnieuw verwerkt worden. Wel moeten de platen na het verlijmen heel goed geklemt worden zoals (volgens mij) Ralph al zei. Wanneer je op de goede manier werkt is het geen enkel probleem om je platen zelf te lamineren.
Groeten, JorisTimescape.nlComment
Comment