Pa 2500 Skytec ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Pa 2500 Skytec ...

Gisteren avond wilde ik mijn aansluitpaneel gaan aansluiten op mijn versterker, heel leuk dus, ik steek de twee xlr pluggen achter in mijn skytec en klaar maar nu wilde ik die Xlr pluggen eruit gaan halen en nu gaat de XLR plug aan de rechterkant er niet meer uit. [Xlr is van Neutric]

nu heb ik zal zitten kijken, maar als ik op dat zilvere knopje push druk gebeurd er niets, nu ben ik er wel achter gekomen dat er op het rechtse input geen vering meer op dat knopje Push zit, dus het kanaal waar de xlr in vastzit ? zou dit het probleem kunnen zijn ? wat op het linker kanaal zit namelijk wel vering op de Push ...

Nu heb ik zojuist de versterker opengeschroeft met de hoop de plug eruit te kunnen halen, maar weet niet echt wat ik kan en moet doen ? en of ik dat wel kan? heb al een beetje zitten proberen, wiebelen, maar helaas ...

wat moet ik doen ? en kan ik dit zelf ? of wéér wegbrengennaar een monteur

hier nog wat foto's van de versterker van de binnenkant

http://members.home.nl/nickvanmail/sky1.jpg [slechte kwal.]

[ Het gaat hier om een Skytec Pa 2500 versterker 2*500w. *kuch* ]

[)]
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

koop je al eens een fatsoenlijke xlr

Ik heb dat ook eens gehad, maar dan met een scan van een collega van ons. Die man heeft er veel werk mee gehad om dat los te krijgen.

Waarschijnlijk is het probleem dat het plaatje zich heeft vastgezet op het metaal van de xlr connector. Wanneer je op het knopje duwt laat het plaatje de connector los en kan je hem eruit trekken. Maar bij jou was het knopje kapot, daarom dat dat plaatje niet meer wordt ingeduwd.

Je kan eerst de hele xlr eens uit elkaar halen. zodat alleen nog het metalen omhulsel in de versterker steekt. misschien kan je nu aan dat plaatje met een kleine schroevendraaier.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Freddie
      • Nov 2002
      • 195

hadden we laatst ook problemen mee gehad, xlr bleef vastzitten in het mengpaneel. Toen heel voorzictig met een kleine platte schroevendraaier lopen porren, totdat hij los kwam. resultaat: XLR stekker naar de klote, maar er kon wel weer een nieuwe XLR in het mengpaneel.
      Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

zo ...
        heb nu het binnewerk uit de xlr plug gehaald, maar nu zit nog de huls vast [xx(] [V]

Comment

• fredjuhh
          • Sep 2002
          • 215

Ik heb ook een gehad dat me xlr plug muurvast in een samson s700 amp zat, toen net zolang staan trekken totdat de xlr plug uit elkaar lag. Toen heb ik met een schroevendraaier en tangetje de klem van de inbouwstekker maar gesloopt. zodat me kabel toch weer los was .Dr zat een soort metalen veerplaatje inn, en dat was verschoven, waardoor de klem niet meer wegging als je hem indrukte, lekker el cheapo shit dus
          ---hier staat nix--->

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

ik open een onderwerp over een skypech Pa, krijg een berg gezever ovr een defecte clr...boeiend!
            afsluiten die meuk man!

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

Offtopic mode:
              citaat:Geplaatst door ralph

ik open een onderwerp over een skypech Pa, krijg een berg gezever ovr een defecte clr...boeiend!
              afsluiten die meuk man!
              clr is dat soms een nieuwe plug [][)]

Ontopic mode:

Je kan natuurlijk ook een 19" 1HE paneel maken met daarin je ingangen naar je eindtrap met een degelijke xlr bv neutric of switchcraft, en dan 2 kabel permanent in de ingangen van je eindtrap laten zitten dat heb je als het goed is geen gezeur meer met die skytec xlr's

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

ach, zonde van je Neutrik
                <font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                -[GSXke :)]-
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

heb net nog beetje zitten proberen, maar lukt niet echt, pak direct gewoon een tang en sloop dat ding eruit, skytec wil ik toch meteen verkopen als die plug eruit is denk ik [)]

Comment

• Merijndj
                    • Mar 2001
                    • 660

citaat:heb net nog beetje zitten proberen, maar lukt niet echt, pak direct gewoon een tang en sloop dat ding eruit, skytec wil ik toch meteen verkopen als die plug eruit is denk ik
                    Je hebt de foto's offline gehaald?
                    1 reactie over foto's is wel genoeg d8 ik zo

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Onderwerp afgesloten, geen foto's geen onderwerp
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...