Insertkabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Insertkabels

Nog maar weer een vraagje...
    Standaard insertkabels zijn stereo jack aan mixer-kant,uitlopend op xlr male/female aan kant van FX rack.
    Hoe doen jullie het eigenlijk wanneer je bv op je snare een comp EN gate wil hebben? Gaan jullie dan in je FX rack rommelen en daar de verbinding maken send->comp->gate->return.Heb namelijk en hekel aan dingen als in de interne bekabeling van je rack te prutsen.
    Zijn er hier nettere oplossingen voor? Gebruikt iemand van jullie misschien patchbay's of zo?

• sis
    • Jul 2003
    • 3305

Davy, er zijn toestellen die alles in 1 hebben ,
    ik neem als voorbeeld een M 2000 van T.C. electronics , die heeft alles aan boord !
    er zijn natuurlijk wel meerdere merken die dit hebben, maar je moet er wel even mee overweg kunnen, dit is een kwestie van oefenen , afhankelijk van het apparaat
    kijk misschien eens even naar de website van T.C.
    groeten
    sis

Renkus-Heinz en Lab-gruppen, een vuilbak en een zwembad
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• snoei
      • Apr 2003
      • 168

daar heb ik een kabeltje voor dat ik in de mixer prik van stereo jack naar 2 keer stereojack contra, waarbij dan het signaal vanuit de insert naar contra 1 gaat, en van contra 1 waar ie terug komt van de gate gaat hij weer verder naar contra 2 naar de compressor.

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:
        Standaard insertkabels zijn stereo jack aan mixer-kant,uitlopend op xlr male/female aan kant van FX rack.
        bwa, standaard zou ik het toch niet onmiddelijk noemen. Bij de grotere mengtafels zit send en return meestal op aparte connectoren.

Maar om verder op je vraag te antwoorden:

wat overgangstukjes zullen zeker een oplossing bieden. Een patchbay ook natuurlijk, maar dat wil wel extra rackspace wegvreten natuurlijk!
        Maar is het niet wat overkill om een gate en een compressor op een micro te steken?
        Als je dat dan toch absoluut wil zou ik inderdaad de oplossing van sis aanraden. Dat is de properste en handigste oplossing.
        Of een aparte rack daarvoor natuurlijk. Multi-kanaal in de rack, en het einde van de rack op de input van de mengtafel. Dit wordt namelijk vrij veel gebruikt door vaste techniekers die op festivals gaan mixen.

Profiel ook maar eens ge-update....
        Nee, een foto lukt echt niet!

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Ik heb een patch bay in het rack zitten. Nooit problemen mee.

Ik zou ook niet te veel kabeltjes er tussen gaan hangen. Zorgt vaak alleen maar voor problemen.

---------------------------------------
          Maar mijn studio is bijna af! (met Protools)

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

in de studio vermoed ik?
            Of heb jij een PA-rack met patchbay? Zoja, plaats te veel in de camion?

Comment

• -Aart-
              • Jul 2001
              • 801

In 1 U kun je toch al aardig wat patchen (6.3mm jack) lijkt me zo ... Of zie ik dat soms helemaal verkeerd ? Niet alles hoeft vrij te patchen te zijn lijkt me.

Verder zou ik alle ongebalanceerde verbindingen zo kort mogelijk proberen te houden. Dus doorprikken in het rackje als je dat per se wilt.

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

1U patch ... op 6.3 .. maakt dat 12 kanalen?
                Dus voor meer dan 12 kanalen 2U of meer ...
                Bwa, voor PA lijkt het mij toch wat onoverzichtelijk en overbodig te worden.

Comment

• Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

24 kanalen kun je er altijd wel op kwijt:

Die korte stukjes van mengtafel naar effecten en tussen effecten kan perfect ongebalanceerd. (Gewone insert is ongebalanceerd). Heb er zelf tenminste nog geen problemen mee gehad.

There's no buisness like showbuisness
                  U x I = Boem.

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

citaat:in de studio vermoed ik?
                    Rack wordt voor bijde doelen gebruikt. Maar voornamelijk Studio. Is dan ook geen jack maar mini Bantam (TT telefoon)

---------------------------------------
                    Maar mijn studio is bijna af! (met Protools)

Comment

Working...