Versterker Schema...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djstolker
    • Jan 2003
    • 20

Versterker Schema...

ik heb een speaker, natuurlijk moet hier een versterker vOOr komen..
    Het liefst op 12V DC, of anders 24 of zoiets..
    En ik kan nu wel zo'n auto versterker kopen maar dat is in dit geval niet echt wat ik wil, ik wil namelijk zelf een versterker maken op een printplaat.. (omdat hij zeer lichtgewicht moet zijn)..

Weet iemand van jullie misschien waar ik een schema-tje kan vinden of heeft iemand een ander idee?

ps, de versterker moet geschikt zijn voor de Boschmann Bmpr949er of pr1658er (ik weet nog niet welke), ik kan helaas geen vermogen opnoemen want er staat op de site van boschmann 300 en 500 Watt.. dat is dus niet de RMS die ik moet weten.

• nijhuisr
    • May 2003
    • 182

helaas is dit niet zo makkelijk als je denk, uit 12 VDC kan je zo'n 18 watt RMS halen en dan houd het wel op. je moet dus denken aan een step-up converter die je 12 volt dc omhoog transformeert.

koop lekker een versterkertje bij een auto audio winkel, scheelt je een hoop moeite.

Comment

• -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

Dat is zo ... En erg licht van gewicht wordt dat niet; dan kun je beter voor wat meer accu's zorgen lijkt me.

Waar is het dan voor ? Waarom "licht" ?

Dit is overigens een professioneel licht- en geluidsforum. Zelfbouwvragen zijn misschien meer op hun plek op http://www.circuitsonline.nl en dergelijke.

[edit]
      Ik zie nu pas dat de vorige poster daar ook al heen linkt. Ze hebben daar ook een apart audioforum.

Comment

• djstolker
        • Jan 2003
        • 20

oke bedank, ik heb me denk ik inderdaad miskeken.. want de printplaat kan wel licht worden.. maar je moet hem coolen.. en dat gaat zwaar worden.. (hij moet licht zijn omdat het een mobiele geluids installatie word (kleintje hoor ) )

misschien dat ik toch maar een heel klein auto versterkertje koop

Comment

Working...