filter bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsjoerd
    • Sep 2002
    • 58

filter bouwen

Een kennis van mij heeft een geluidsset gekocht, maar nu ben ik erachter gekomen dat er geen filter in de toip kast zit. Er zit een 12" en een 1" van JBL in, type weet ik niet. Deze twee zijn gewoon parallel gezet op elkaar. Het klinkt natuurlijk zo voor geen meter, is denk ik niet al te goed voor de luidsprekers, maar zo was het aangesloten.

Nu is mijn vraag of ik er zelf een filter kan inbouwen, en als iemand hier suggesties voor heeft, bijvoorbeeld een algemeen inzetbaar en simpel te maken filter met een weerstand en een condersator en/of spoel. Laten we zeggen dat er een versteker vermogten van ca. 200 watt op moet kunnen, en dat de crossoverfreq.
    ongeveer 1300 hz moet zijn.

Of zijn er ergens kant en klare goedkope en simpele filters te koop die vrij universeel toepasbaar zijn?

Zelf solderen en aan onderdelen komen is geen probleem.

• DJ_Snaky
    • Sep 2002
    • 272

filters zijn in beina elke fatsoenlijke DJ/geluidszaak te koop

bvb:

of

en er zijn er vast nog veel meer te vinden
    succes

<center>groeten DJ Snaky
    &lt;---pfft zo'n inbouwkist is nog moeilijker dan ik d8---&gt;</center>
    [:D] zin in een feestjuh [:D]
    <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

wel is het zo dat filters eigenlijk berekend moeten worden en dat je dus niet zomaar een voorgebouwd filter kan pakken

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• nijhuisr
        • May 2003
        • 182

wel als de sodemieter die 1" driver ervan af halen. want die trekt dat vermogen natuurlijk niet.

je zou de standaart formules kunnen gebruiken voor de speakers. is altijd beter dan een kant en klaar filter kopen.

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Welke speakers zijn of welke geluidsset is het? Heb hier anders wel nog in de documentatie van JBL nog een schemaatje liggen. Dit kan ik je dan evt doormailen.

Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

Working...