limiter instellen omnidrive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

limiter instellen omnidrive

Ik werk gedurende een tweetal jaar met een EV MT2 systeem aangestuurd door een BSS omnidrive (FDS388). Hierbij heb ik nog een aantal andere systemen (technovoice, audio focus, focal etc) die hiermee ook aangestuurd worden en waarbij de versterkers dus ook voor alle systemen gebruikt worden, afhankelijk van de set-up.
    Ik heb dan ook een tijdje wat problemen gehad met kapotte speakers door overbelasting. Op de omnidrive kan je wel per band een limiter instellen, maar:
    - hoe kan je berekenen op welke waarde (dBu - mV)deze ingesteld moet worden om m'n systeem veilig te houden (is er hier een mogelijke berekening voor, en van welke factoren is deze afhankelijk (vermogen amps, speakers,...???)). Ik veronderstel toch dat hier verschillende waarden voor moeten gebruikt worden bij gebruik van andere amps (crown,crest,QSC,1200 of 900 W ...)
    - Is zo een limiter, eens ingesteld, een volledige veilige oplossing (dus eens ingesteld, alle versterkers vol open, kan er dan niets meer kapot, of zijn deze limiters bij sommige pieken toch nog te traag of andere zaken waar ik rekening mee moet houden)

reacties graag !

--- watt ever you want ---
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

hmzz ik weet alleen dat er voor turbosound voor elke ste een programma inzit..dat zijn gewoon van die memorycards..maar wat jij bedoeld is dat je dat zelf insteld..flink werk...maar oke

In tilburg is het te doen!!
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Ik heb helaas geen ervaring met de genoede Omnidrive maar ik kan je wel het een en ander vertellen over limiting.