nieuwe faders in JB beat 6?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ RoP en LJ WouT
    • Nov 2002
    • 120

nieuwe faders in JB beat 6?

hellow,

Ik heb een JB systems beat 6 die ik een jaartje of anderhalf heb gekocht met de bedoeling mij wat te vermaken met dat beestje.
    Nu ga ik al eens meer uit en merk ik dat de faders echt wel rotslecht zijn.. nu zou ik om te voorkomen dat JB er trg dezelfde brol gaat insteken zelf nieuwe wille steken .. maar van een betere kwaliteit!
    Is dit eigelijk mogelijk , of ben ik gedoemd om een krakerig geluid aan te horen voor de rest van men leven?

• ronny
    • Dec 2002
    • 2139

dit gaat zeker. je schroeft gewoon je mengpaneel open zodat je gemakkelijk aan je schuivers kan. je schrijft alle gegevens van de schuiver over en ook de penbezetting. dan ga je naar je dealer en vraagt om nieuwe faders met de kenmerken die je had opgeschreven. neem dan van een goed merk deze keer. (bv alps). als je deze hebt soldeer je gewoon de oude eruit en steek je de nieuwe erin. nu zou je probleem opgelost moeten zijn.
    let wel: je garantie vervalt totaal als je er zelf aan gaat knutselen. reken maar makkelijk op 50€/fader voor een goede.

greetz ronny (bsl)
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DidierB
      • May 2003
      • 337

of als je echt goeie wilt: penny & giles. Wel ongeveer 125€ per fader, en ik betwijfel dat ze erin passen.

Alleszins, het zou niet zo moeilijk moeten zijn om die faders te vervangen door betere, de faders in een JB zijn qua contactpunten van een standaardtype, dus...

Groeten,

Didier Beghin
      Ampli bvba

Comment

Working...