Spanningsomvormer 220V - 110V

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

    #1

    Spanningsomvormer 220V - 110V

    Kan iemand mij vertellen waar ik een spanningsomvormer kan krijgen voor 220V naar 110V en natuurlijk dan ook van 50Hz naar 60Hz, en nu komt de moeilijkste opgave, hij moet 20A aankunnen.....

    suggesties iemand?

    Met vriendelijke groet,
    Erc

    Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

    #2
    Hoi Nitro,

    Uit je vraag blijkt duidelijk wat je van plan bent: een Amerikaans apparaat op het europese lichtnet aansluiten.
    Waarom vertel je er niet even bij om welk apparaat het gaat.
    Heel veel moderne voedingen (in apparaten) zijn namelijk al geschikt voor zowel het Europese als het Amerikaanse lichtnet en kunnen eenvoudig worden omgeschakeld (ik neem aan dat je dat al gecontroleerd hebt?)

    M.V.G.
    The Florist

    Comment

    • -Bart-
      • May 2001
      • 827

      #3
      Voor heel veel toepassingen maakt die 60Hz niks uit, weet je zeker dat het essentieel is? Het maakt het verhaal namelijk een stuk duurder!

      Is die 20A aan de 110 volt kant ?



      <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

      Comment

      • NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

        #4
        Nee nee Floor het is geen Amerikaans apparaat anders was ik allang klaar geweest het is trouwens eigenlijk voor 127V 60Hz en dit is om een citycolour aan te sluiten op het lichtnet van het mooie eiland Sint Maarten, op een of andere manier hebben de mannen daar een speciaal soort spanning, zal wel iets met de cocosnoten te maken hebben...

        dus iemand nog suggesties?

        mvg

        Erc

        Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech
        Last edited by NiTRO; 30-09-10, 21:39.

        Comment

        • Floor
          • Oct 2000
          • 130

          #5
          Ok, duidelijk,....

          Vreemd dat de citycolor geen electronische balast heeft, volgens de gebruiksaanwijzing is hij wel leverbaar in een 60Hz 200V (???) versie (waar hebben ze DAT?)
          Als je zo'n armatuur op sint Maarten wilt gebruiken lijkt het me dan toch het snelst om even de importeur (of studio due zelf) te benaderen met je vraag.
          Suc6.

          M.V.G.
          Floor


          Comment

          • proetsie
            • Dec 2002
            • 48

            #6
            Koop gewoon een transfo van 220-110V naar de frequentie moet je niet kijken want die is aan beide zijden van de transfo gelijk. Als hij 20A moet leveren aan de 110V kant moet je een 2200 VA transfo hebben.


            Comment

            • -Aart-
              • Jul 2001
              • 801

              #7
              Er bestaan wel omvormers die ook de frq kunnen veranderen. Maar op dat eiland zal dit toch wel een bekend probleem zijn.. Misschien is een aggregraatje een simpele oplossing ?

              Comment

              • Floor
                • Oct 2000
                • 130

                #8
                aan proetsie:

                Denk je niet dat een trafo met die specs een beetje erg prijzig gaat worden, en wat denk je van het gewicht? Dat wordt ook niet leuk!

                aan Nitro:

                Ik ken de situatie op Sint Maarten (jammer genoeg) niet uit eigen ervaring, maar die 127V is wel verdacht. Bij mij hier in Delft in de binnenstad (en in delen van R-dam) hebben we namelijk nog netspanning over 2 fasen van 127V (i.p.v. een fase en een nul).
                Nou zou ik niet gaan knutselen aan een elektriciteitsinstallatie waar ik helemaal niets vanaf weet, maar wellicht kun je op Sint Maarten ook gewoon twee fasen pakken?

                M.V.G.
                Floor

                Comment

                • Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

                  #9
                  2 x 110 V uit twee fasen is 208 Volt, dat doen de Yanken wel om niet van die absurde zekeringen en kabels te hoeven gebruiken.
                  Denk even aan dikke eindversterkers, waar wij er vaak maar één van op een groep kwijt kunnen. Als ze daar ook 16 Ampère groepen hebben (15A.?) dan moeten ze hun ?Crest 9001? etc... versterkers allemaal doormidden zagen want bij 110V. kan er maar een halve op een groep van 16A.

                  Een echte 200 Volt voeding, daar heb ik nog nooit van gehoord.
                  Groeten,

                  Carl

                  Comment

                  • NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

                    #10
                    citaat:
                    aan proetsie:

                    Denk je niet dat een trafo met die specs een beetje erg prijzig gaat worden, en wat denk je van het gewicht? Dat wordt ook niet leuk!

                    aan Nitro:

                    Ik ken de situatie op Sint Maarten (jammer genoeg) niet uit eigen ervaring, maar die 127V is wel verdacht. Bij mij hier in Delft in de binnenstad (en in delen van R-dam) hebben we namelijk nog netspanning over 2 fasen van 127V (i.p.v. een fase en een nul).
                    Nou zou ik niet gaan knutselen aan een elektriciteitsinstallatie waar ik helemaal niets vanaf weet, maar wellicht kun je op Sint Maarten ook gewoon twee fasen pakken?

                    M.V.G.
                    Floor

                    Hey die Floor, heb FF navraag gedaan, ik zou dit eigenlijk moeten weten met opleiding energie, maar goed tis weer een tijdje geleden, goed anyway ik be uit de problemen, thnx mate!

                    mvg
                    ERiC

                    Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

                    Comment

                    Working...