optimale power uit s1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Dj
    • Jan 2002
    • 836

optimale power uit s1200

hoi,
    Ik zit met een probleemje. Ik heb een setje (niet van mezelf jammer genoeg) van (per kant) 1 Ev rx115, en 1 dubbel 15" baskast (4 ohm dus). nou heb ik eigenlijk aan bas te weinig power...er staat nu per 2 kasten een dynacord s1200 achter dus werkt die op 2x600W @ 4 ohm. nou had ik een vraagje, kan ik op een of andere manier meer power uit deze amp krijgen door heb te bridgen...zo ja hoeveel heb ik dan ? of kan het niet omdat er dan 2x 4ohm aan hangt en dus 2ohm krijgt.

spec's van de s1200 staan hier http://www.tommex.com.pl/dynacord/pr...df/s_serie.pdf

Maar ik heb Denon (en hoe)
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Nee dat kan niet!

Want als je de versterker in bridge mode gebruikt, heb je 1 versterkeruitgang tot je beschikking, en moet je je kasten dus parallel schakelen. De impedantie van de twee kasten wordt dan samen 2 ohm (1/4 + 1/4 = 1/2). Deze weerstand is te laag voor een versterker in bridge mode. Want in bridge mode is de minimale weerstand 4 ohm (bij dit type versterker).

Grtz. Robert

Maar ik heb turbosound!! Nou ja....... een T-shirt ervan!! En een webzijde!!!!

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Zoals je zelf ook in de specs van de s1200 hebt kunnen zien, kan deze gebrugd niet op 2 Ohm draaien, dus bruggen en dan beide subs erop, is hier geen optie. Ik weet niet welk RMS vermogen je subjes hebben maar dit zal minimaal 8oow zijn, waarschijnlijk wel hoger. Afhankelijk van dit vermogen is het mischien wel een idee om per sub een gebrugde s1200 te gebruiken, da's 1700 Watt per amp, let wel bij 1KHz, voor je subs zal dus neerkomen op zo'n 1600 Watt.

Die topjes zijn dat de QRx115/75 mischien? In dat geval is die S1200 ook een beetje krap. Dus hier is -als het tenminste om dit model gaat-ook wel een zwaardere amp gewenst.

Dus zoals ik het nu zie is de beste mogelijkheid een zwaardere amp voor de topjes aanschaffen en beide s1200's voor de subs inzetten.

Helaas; power kost centjes en als die niet aanwezig zijn kun je volgens mij het best doordraaien zoals je dat nu doet.

Comment

• Mr Dj
        • Jan 2002
        • 836

jah die topjes zijn de Ev rx115/75. en ja daar mag wel een zwaardere amp aan maarja $$$. in ieder geval draait die set dus nu op 2x s1200 (1 op de toppen 1 op de subs)

Comment

• bas_geluid
          • Mar 2001
          • 56

Hoi Mr DJ

even een vraagje, als eerste hoe bevalt de RX serie in deze opstelling(waar gebruik je hem voor?) ik heb hier namelijk ook interesse in.

je zegt dat je teweinig vermogen op het laag hebt. je maakt gebruik van 2 s1200 met crossover neem ik aan. nu had ik begrepen de een s1200 zoveel signaal mag krijgen zodat de rode ledjes net niet continue aan blijven. dit zou dus bij 0 dB moeten zijn.

op hoeveel dB draai je nu?

ik ben dus zelf aan het kijken voor deze set maar twijfel dus nog over de versterkers die ik erbij wil. ik dacht aan de Px1202( met module) maar die levert net zoveel als een s1200, dat is dus ook teweinig.

dus een vraag voor ieder ander die er verstand van heeft.

wat is een mooi wattage voor deze speakers, en aan welk merk versterker denk je dan?
          de basspeaker (Rx215)is 800 Watt continue en de impedantie is dus 4 ohm en de top (RX115) is 450 watt continue en de impedantie daarvan is 8 ohm.

groeten bas
          Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
          Those who understand binary and those who don't

Comment

• Mr Dj
            • Jan 2002
            • 836

het systeem dat wij nu dus gebruiken bestaat dus (per 2 kanten)uit 2x rx115 en 2x zelfbouw dubbel 15". op de rx'en hebben nu een s1200 op staan. deze hoeft echt niet te clippen bij ons, en draait niet op volle vermogen, maar als je de speakers echt voluit wilt gebuiken lijkt mij een Ev p2000 wel wat. misschien nog wel wat zwaarder. op de bassen staat nu ook een s1200 en die staat regelmatig te knipperen (maakt niet zoveel uit...zolang het maar af en toe is). dus in verhouding hebben we dus te weinig power op de bassen. verder gebruiken we nu bij deze set een behringer cx3400.

die ev's klinken echt lekke...dat wel. nu gebruiken we er 1 amp voor, wie weet later wel 2 (dus hoorn en mid apart)

enne goed bevallen doen ze wel....er zijn er net weer 2 bij bestelt voor de andere set. welke amp er dan aan komt te hangen moeten we nog even kijken. in ieder geval worden ze dan gebruikt in combinatie met 2 gleibanen (zelfbouw, 15") en ja, die gleibanen bevallen ook goed

Bijgewerkt door - Mr Dj op 14/11/2002 18:01:42

Comment

• bas_geluid
              • Mar 2001
              • 56

hoi mr DJ

nog even een vraag die 2*15" basspeakers, hoeveel Watt zijn die?

de originele rx215 zijn 800 watt.

ohja en op welke frequentie staat je crossover?

alvast bedankt voor je info

groeten bas
              Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
              Those who understand binary and those who don't

Comment

• Mr Dj
                • Jan 2002
                • 836

hoeveel watt ???? als sla je me dood, iig kunnen ze een s1200 MAKKELIJK hebben. en zijn 4ohm. dus zeg ong 600w.

enne crossover punt...zal eens kijken, zal wel ong 120hz zijn

Comment

Working...