DMX sturing zelfbouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • infirno
    • Aug 2002
    • 2

DMX sturing zelfbouwen

kan iemand mij hier vertellen hoe ik zelf een dmx aanstuuring maak om een stroob en een rook machine mee aan te stuuren

alvast bedankt

afz infirno

Bijgewerkt door - moderator op 08/09/2002 23:39:20
  • -Bart-
    • May 2001
    • 827

Hoe groot is je electronica kennis, wat is je ervaring met digitale electronica? Als die een beetje behoorlijk is kan ik je wel een voorzetje doen. Ik denk dat als je echt iets zelf wil bouwen, dat de voldoening een stuk groter is als je het op eigen kracht hebt ontwikkeld. Maar als je een compleet schema incl. stuklijst zoekt werwijs ik je graag door naar de catacomben van het digitale doolhof. Of naar de dichtsbijzijnde webshop.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• BENjpt
      • May 2002
      • 381

citaat:
      kan iemand mij hier vertellen hoe ik zelf een dmx aanstuuring maak om een stroob en een rook machine mee aan te stuuren

alvast bedankt

afz infirno

Bijgewerkt door - moderator op 08/09/2002 23:39:20
      Wat is je ervaring?
      Als je op de hoogte bent van het DMX protocol (check anders mijn link) is deze voor 1 kanaal (bijv. strobo) vrij eenvoudig te programmeren. Naast een processor, heb je dan relatief weinig externe componenten nodig, zoals een potmeter (voor bijv. flitssnelheid) die vertaalt wordt in een 8-bits waarde (door CPU uiteraard). Verder een 250 KHz clock voor de processor.
      Dan heb je een basic 1 kanaals DMX gerealiseerd.

Heb je echter geen ervaring etc. neem dan i.i.g. de tijd en verdiep je eens in standaarden/programmering etc. Heb je daar geen zin in.. koop 'm dan gewoon..

succes

Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Elektuur heeft pas een ontwerpje gepubliceerd (PC-based).

DIL (www.dil.nl) verkoopt daar een bouwpakketje van.
        Last edited by -Aart-; 21-04-06, 22:04.

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

wil je een sturing bouwen via de PC?
          ik zou eens kijken naar de simpele dmx sturingkjes van botex en konsoorten,dan kom je goedkoper uit denk ik.(begin maar eens al je componenten op te tellen!) en met meer mogelijkheden.

Comment

Working...