Compressor (Behringer autocom)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Dj
    • Jan 2002
    • 836

Compressor (Behringer autocom)

hoi,
    Is het eigenlijk mogelijk om een behringer autocom pro mdx1400 te gebruiken om een line signaal "onder de duim" te houden, en zorgen dat het signaal bijv niet boven de 0db uitkomt. bijvoorbeeld van toepassing: het uitgangs-signaal van de mixer onder de 0db te houden zodat de amp maar hoogstens 0db binnen krijgt en dus niet gaat clippen.

of is dit soort apparatuur alleen geschikt voor microfoons

misschien is het een domme vraag maar ik moet er toch eens achter komen

Maar ik heb Denon (en hoe)
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

Tuurlijk kan dat heel goed.

"Simpel apparaat". Goed te gebruiken. Let alleen wel op. Het is en blijft een Behringer. Probeer hem in de winkel, of liever op lokatie eens goed uit. en kijk of hij niet ruist ed.

Hij is zeer goed te gebruiken als limmiter op je eindsignaal. Maar je kan zelf beter goed opletten, want als je een overstuurd signaal je com/lim instuurd zal dat ding er nix meer aan kunnen doen.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Me site is online, Kijk in me profiel voor de URL

Comment

• Mr Dj
      • Jan 2002
      • 836

citaat:
      Tuurlijk kan dat heel goed.

"Simpel apparaat". Goed te gebruiken. Let alleen wel op. Het is en blijft een Behringer. Probeer hem in de winkel, of liever op lokatie eens goed uit. en kijk of hij niet ruist ed.

Hij is zeer goed te gebruiken als limmiter op je eindsignaal. Maar je kan zelf beter goed opletten, want als je een overstuurd signaal je com/lim instuurd zal dat ding er nix meer aan kunnen doen.

Jah ik heb er wel eens mee gewerkt maar alleen voor tussen een mic.

enne opletten doe ik zeker wel maar af en toe heb je dat je op het randje van clippen staat te draaien en dan komt er ineens een nummer dat er effe lekker in knalt met zeg 6 db extra en dan knalt het zooitje in de protect (dynacord s1200). toch lullig als je daar dan staat. dus is het meer om de pieken in de gaten te houden

Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• EP Woody
        • May 2001
        • 795

S1200 in de protect. Hmmmm, mij nog niet gelukt

Gewoon als pieklimmiter gebruiken dus, Tresshold tussen 0 en +3 dB, Ratio op 1neindig, Attack zo laag mogelijk. Release iets langer anders knijpt ie um zo (moet je maar ff proberen wat je handigst vind).

Suc6

Owja, stel de limmiter zo af dat ie net voor (of net op) de limmit van de S1200 werkt.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Me site is online, Kijk in me profiel voor de URL

Comment

Working...