Goede aansluiting van XLR ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Goede aansluiting van XLR ?

Op bovenstaande site kwam ik wat tekeningen tegen waarvan ik de juistheid betwijfel.
    Het gaat om de aansluiting van een gebalanceerde geluidsbron, ze laten daar draadje 1 aan de kant van het mengpaneel gewoon los hangen.
    Klopt dit ?
    Volgens mij kom ik dan straks in de war met mijn phantoom voeding die zijn massa wel op punt 1 heeft zitten.
    Trouwens dankzij dit forum microfoons gevonden.

Hier heb ik er 2 van besteld bij feedback voor nog geen 60 euro per stuk.

Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

Ground aan 1 kant loslaten bij gebalanceerd kan wel, soms zelfs erg handig om brom te voorkomen. Ikzelf leg hem altijd netjes vast, dus gewoon recht op recht solderen.

Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
    Greetzzz,
    Tom
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

klopt inderdaad, omdat je afstand tussen pen 2 en 3 als signaal geldt.

Tov de aarde is je signaal (mits gebalanceerd) niet zo heel erg relevant, en dus kun je zo aardlussen voorkomen. Maar als je phantoom nodig bent ga je manco. Want die gebruikt de massadraad (pen 1) als nulpunt in je phantoom.

pen 2 en pen 3 hebben allebei + 48 Volt tov pen 1. Dus dat gaat niet goed.

oh lord won't you buy me another mercedes-benz...

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

Gewoon altijd alle drie aansluiten en dan 'groundlift'-kabeltjes maken, als je last hebt van brom...

Tiemen

PS die mics waren toch om gewone stem op te nemen Radar? En op de specs gaan ze uit dat de mic is voor het opnemen van dingen als trompet, met vooral Mid-hi freqs...Heb je die mics blindelings gekocht of heb je dat al getest en werkt dat?

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Microfoons zijn inderdaad voor spraak en zang en in de onderste frequenties iets minder gevoelig (-3dB bij 90 Hz) maar gezien de gevoeligheid van 7mV/pa en hun prijs zeer goed bruikbaar.

Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...