Dat is inderdaad de beste oplossing, maar als alles weer eens low-budget moet, dan gaat dat dus niet en zul je het moeten doen met een paar overheadjes.
Koor mic's
Collapse
X
-
-
ik werk vaak met koren. Voor het koor algemeen vind ik de Rode NT3 super. Heb ik na veel geklooi een keer geprobeerd en hij pakt echt 4x als de akg 1000.. Werkt gewoon veel makkelijker en is zowel in hoog als laag sterk.
Koren werken ook veel met solo groepen, dan is de sennheiser e 865 echt een uitkomst. vooral om dat je die voor één solist en een groep solisten kunt gebruiken zonder elke keer je que's te verkloten
voor presentatie heb ik meestal nog een draadloze mee..maar dat komt niet echt precies..Comment
-
Heb nu net een reeks concerten achter de rug waar naast de band en solisten ook een 40 koppig koor op het toneel stond. Hier hebben we een berg beugelmicjes van audix op ingezet, werkte perfect. Ik heb het koor redelijk hard op de monitors van het koor zelf (!!!!) kunnen zetten, probeer dat maar eens met overheads. Het koor stond recht naast de drums, ook geen enkel probleem.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
-
Ik geloof dat het iets van 350 euro voor 6 dagen heeft gekost en dan zijn het 28 mics met bekabeling. Als je de exacte prijs en leverancier wilt weten moet je me maar even mailen, dan bel ik om het na te vragen.Last edited by sparky; 30-12-06, 01:47.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ik pseudo highjack dit topic even,
Ik werk ook meestal met koren(tjes), wat ik doe is 2 AKG 1000's als overhead en een paar SM 58's rechtop ertussen.
Ik denk er nu aan om over te schakelen naar headsets om de verstaanbaarheid een stuk hoger te krijgen. Wat zijn zo de goede headsets onder 250 Euro met uitgang op XLR? De Crown's zijn ietwat boven budget.Alles begint bij Neutrik
Gitaren verdienen beter dan een SM 57Comment
-
-
Heeft iemand al eens een setje AKG 414's boven een koortje gehangen? Ik heb dit met kerst gedaan en vond dit ideaal! Dit was qua gebruikersgemak en klank waanzinnig. Tevens ook nog in een niet ideale situatie: Drumkitje 1,20m verderop. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.oleole ik heb EV :)Comment
-
Ik ben niet zo'n een voorstander om groot-membraan condensors te gebruiken in een live-situatie.
Waar heb je het juist gebruikt? Standaard parochiezaaltje? Schouwburg?...
Zou het wat zijn om van die plexi ringen over een SM58 te schuiven om meer op te vangen?Alles begint bij Neutrik
-
Groot membraan gaan snel rondzingen in live situaties.
Bovendien werk ik steeds met een begeleidingsband die door de monitors knalt. Ik wil proberen deze zo min mogelijk door de mic's te laten oppakken.Alles begint bij Neutrik
Comment