Multimeter voor On The Road

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knorrepot
    • Oct 2009
    • 234

Multimeter voor On The Road

Beste Collega's,

Een vraag: welke multimeter zit er bij jullie in de toolcase?

Voor thuis op de TD heb ik een hele mooie Fluke 77 serie. Echter, is dit een vrij duur apparaat en lichtelijk te uitgebreid op locatie.
    Het geen we op locatie voornamelijk doen met een multimeter is kijken of de aangeboden spanning OK is toch?

Van daar mijn vraag: welke multimeter zit er in de toolcase van de technicus?

Ik heb naar de Fluke T5-600 gekeken, maar is met z'n €193,- incl. nog aan de prijzige kant.

Wellicht dat er iets goedkopere alternatieven zijn?
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Ik heb hier de voorloper van. Voordeel is dat ik spanning ook met een lege batterij betrouwbaar kan meten.

Is ook doorpiepen van een kabel.

Meer heb ik in het veld niet nodig, ik houd er geen rijdende td op na.

Comment

• teunos
      • Feb 2008
      • 352

Originally posted by knorrepot
      Beste Collega's,

Een vraag: welke multimeter zit er bij jullie in de toolcase?

Voor thuis op de TD heb ik een hele mooie Fluke 77 serie. Echter, is dit een vrij duur apparaat en lichtelijk te uitgebreid op locatie.
      Het geen we op locatie voornamelijk doen met een multimeter is kijken of de aangeboden spanning OK is toch?

Van daar mijn vraag: welke multimeter zit er in de toolcase van de technicus?

Ik heb naar de Fluke T5-600 gekeken, maar is met z'n €193,- incl. nog aan de prijzige kant.

Wellicht dat er iets goedkopere alternatieven zijn?
      Heb al jaren een paar goedkope van de Aldi van Voltcraft, destijds voor 30 euro oid meegenomen.
      Meetverschillen met een Metrahit zijn minimaal en het ding is nog nooit kapot gegaan.
      Voor de prijs van een fluke kun je er enkele tientallen kopen.
      ''diamonds are forever''

Comment

• knorrepot
        • Oct 2009
        • 234

Originally posted by rdreiers
        http://benningshop.nl/benning-duspol...tester-nl.html

Ik heb hier de voorloper van. Voordeel is dat ik spanning ook met een lege batterij betrouwbaar kan meten.

Is ook doorpiepen van een kabel.

Meer heb ik in het veld niet nodig, ik houd er geen rijdende td op na.
        Dat ziet er erg intetessant uit! Vooral dat hij meteen het aantal hertz aangeeft is een meerwaarde voor mij.

Comment

• john-xr3i
          • May 2009
          • 93

Ik heb zelf al jaren deze meter:

moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben en samen met deze meter en een ouderwetse duspol me altijd heb kunnen redden.
          echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
          vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Hier: een redelijk goede voor in mijn persoonlijke setje, maar verder vooral een stel 10 euro dingen (de goedkoopste heeft me ooit €3,50 gekost bij de aldi en werkt ook nog steeds ), dit echter omdat flukes e.d. op de baan nog wel eens gejat worden, en bijna alle storingen die op klus gefixed kunnen worden, ook gemeten kunnen worden door simpelweg voltage te meten of een draadje door te piepen.

Daarnaast heb ik een non-contact spannings detector met een groen lampje dat rood word als hij binnen ca 5 cm wisselspanning detecteert. Dit is niet veilig genoeg om te kunnen stellen dan iets spanningsvrij is (altijd controleren met een duspol oid), maar werkt wel lekker snel.
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

Working...