Decibelmeter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jack
    • Apr 2002
    • 1090

    #16
    van velleman hebben ze ook drie verschillende type,s
    een analoge en twee digitale . De duurste kun je aan een computer hangen .Deze kost helaas iets van 500 pleuro.



    SJEEK DE BAZE

    JVM sound de NEXO specialist

    Comment

    • Flitslicht
      • Feb 2002
      • 180

      #17
      Ja jack, dat is wel heel leuk enzo, om zo'n ding zelf in elkaar te zetten. Maar ja, zo,n ding moet eerst even gekalibreerd worden voordat je hem kan gebruiken. Hoe doe je dat dan?

      Grzt.

      Comment

      • -Bart-
        • May 2001
        • 827

        #18
        Met een pistofoon, dat is een apparaatje dat een standaardgeluidsdruk creert in een vast volume bij een bepaalde frequentie. 94dB of 114 dB spl. Zoals de 4231 van b&k. Aanschaf is voor jou waarschijnlijk geen optie omdat dit speeltje evenveel kost als een topklasse dB meter.


        Of met een andere gecalibreerde dB-meter natuurlijk.

        B.Sliggers
        <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

        Comment

        • Flitslicht
          • Feb 2002
          • 180

          #19
          Dat weet ik...

          (Het was stiekum sarcastisch opgemerkt tegen Jack)

          Grtz.



          Comment

          • Twix
            • Apr 2004
            • 2

            #20
            Ik organiseer een grote playbackshow, en hierbij willen we het applaus van het publiek meten en zichtbaar maken via een labtob op een beamer. Wie kan mij vertellen waar ik dan moet zijn.

            Comment

            • dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

              #21
              bij conrad heb je dB meters die je aan de laptop kan hangen (via 9polig sub-d connector), met door hun erbij geleverde software (beetje eenvoudig, maar werkt wel goed).
              Heb hem zelf ook, erg handig om bijv een festival te loggen etc....
              Voltcraft datalog 322, 260 euri oid. Kan ook stand-alone loggen, met zelf in te stellen interval....
              is dat iets?
              knoppen en waarden :)

              Comment

              • Twix
                • Apr 2004
                • 2

                #22
                Waar kan ik iets vinden over Conrad? Eigenlijk ben ik op zoek naar een bedrijf waar ik dit kan huren.

                citaat:Geplaatst door dokter dB

                bij conrad heb je dB meters die je aan de laptop kan hangen (via 9polig sub-d connector), met door hun erbij geleverde software (beetje eenvoudig, maar werkt wel goed).
                Heb hem zelf ook, erg handig om bijv een festival te loggen etc....
                Voltcraft datalog 322, 260 euri oid. Kan ook stand-alone loggen, met zelf in te stellen interval....
                is dat iets?

                Comment

                • jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

                  #23
                  [Reclame standje on]
                  Hier een link naar Conrad
                  [Reclame standje off]

                  Velleman heeft ze geloof ik ook, k zal s ff kijken.

                  Comment

                  • techniekmoderator
                    • Jul 2002
                    • 109

                    #24
                    Tja, waar huur/koop/leen ik iets, daar is dit forum niet voor.
                    Reacties aangaande posting van Twix dus gaarne via de mail rechtstreeks aan Twix
                    techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

                    Comment

                    • dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

                      #25
                      ben ik het niet helemaal mee eens moderator (met alle respect verder[8)]), je kan mensen op weg helpen, zoals waar is het betrouwbaar, waar moet ik zoeken... als forummers dat zelf al hebben uitgezocht (zoals ik in dit geval) kan dat on-commerciele en nuttige informatie of suggestie zijn, ook voor anderen dan twix.
                      Maar de vervolgvraag van "waar huur ik dit" is denk ik de oorzaak van je reactie...

                      Dit is trouwens dan wel echt off topic, en hoort denk ik thuis in "over deze forums" ?
                      knoppen en waarden :)

                      Comment

                      • mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

                        #26
                        citaat:Ik organiseer een grote playbackshow, en hierbij willen we het applaus van het publiek meten en zichtbaar maken via een labtob op een beamer. Wie kan mij vertellen waar ik dan moet zijn.
                        waarom geen microfoon op je laptop aansluiten en een dB monitor programmatje draaien. Of de soundforge db meter gebruiken die onthoud ook de piek waardes. Als je het dan met een beamer projecteerd dan kun je de rest van bijv. soundforge wel naast het scherm projecteren. Of je zet de monitor op 600 bij 800 en laat alleen de meter in het zicht.

                        Dit lijkt me allemaal een stuk makkeler dan een dB meter aan te sluiten. Die mensen in dezaal weten toch niet als ze 80 of 90dB horen en je kunt op gevoel de microfoon gain wel iets aanpassen.
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                        Comment

                        • som
                          • Nov 2002
                          • 787

                          #27
                          ik gebruik al een paar jaar dezelfde als showband
                          ook het meest om de veelDB fans tot orde te manen http://www.diskidee.nl/av/cursussen/index.htms/3588
                          apparaatje werkt goed,ik dacht dat ie niet meer leverbaar was,
                          dit lijkt me de opvolger te zijn ook niet te duur trouwens
                          Welcome to RadioShack's official website. Search and shop for electronics, gaming devices, powerbanks, audio products and business traveling gear.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                          Comment

                          • jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

                            #28
                            citaat:Geplaatst door test12
                            wat heb jij gisteren in ***snaam gegeten?
                            Gisteren? Eerder vorig jaar!

                            Twix heeft alleen dit topic heropend, maar alles van daarvoor is alweer oud.
                            Btw, goed zo Twix! De meeste mensen openen een topic over iets wat al eerder aan de orde is geweest. [8D][:0]

                            citaat:Geplaatst door jurjen_barel
                            Velleman heeft ze geloof ik ook, k zal s ff kijken.
                            Dat apparaat van Velleman heeft blijkbaar een "true RMS uitlezing en dBm (enkel AC-component). Misschien dat het hiermee lukt. Het apparaat is in drie uitvoeringen leverbaar: PCS500A, PCS1000A en PCS5000A. Precies weet ik niet hoe of wat, maar je hebt alvast een naam waarmee je iets kan.

                            Veel suc6,
                            Jurjen!

                            Comment

                            Working...