zelfbouw ballettorens/statieven keuren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • highend
    • Mar 2015
    • 2

zelfbouw ballettorens/statieven keuren?

Beste iedereen,
    Ik zie op de theater vloer vrij vaak zelf gemaakte ballet torentjes voorbij rollen. Nou wil ik dit eigenlijk ook graag. Ik moet voor een voorstelling op locatie zo onopvallend mogelijk belichten en dit dus het liefst in het decor verwerken.
    Mijn vraag is alleen hoe de brandweer hier op reageert? Zijn gewone goedkopen push up statieven gekeurd? Als dit niet het geval is mag ik ze dan officeel eigenlijk niet gebruiken? Kan/moet ik eigen laswerken verwerkt in decor laten keuren? Gelden er andere regels voor ballet torens?
    Mag een solide ballettoren (niet uitschuifbaar) gewoon gebruikt worden? En hoe zit het met uitschuifbare ballettorens?
    Hoe hoog mogen deze zijn? Enz enz?
    Heeft iemand hier info over om mij op weg te helpen? Google vertelt mij niet heel veel over dit onderwerp namelijk.
    alvast bedankt!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Als je LED spots gebruikt zie ik niet veel problemen opduiken.

Comment

• highend
      • Mar 2015
      • 2

Nouja ik ben er van overtuigd dat ik stevigere spullen maak dan sommige statiefjes die te koop staan voor 50 euro. Het gaat me er meer om dat ik me graag aan de officiele regeltjes hou om eventuele problemen met de brandweer te voorkomen. En het gaat voornamelijk om 500w fresnels

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

Maak je bij het gebruik van zelfgemaakte ballettorens maar geen zorgen, statieven is wellicht een ander verhaal. Maar die zie ik dan ook niet vaak als zelfbouw voorbijkomen.
        There is no substitute for imagination

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Originally posted by highend
          Nouja ik ben er van overtuigd dat ik stevigere spullen maak dan sommige statiefjes die te koop staan voor 50 euro. Het gaat me er meer om dat ik me graag aan de officiele regeltjes hou om eventuele problemen met de brandweer te voorkomen. En het gaat voornamelijk om 500w fresnels

Heel simpel.....je hebt niets te vrezen van de brandweer of van een bv bouw en woningtoezicht omdat Dit buiten het bouwbesluit valt kwa constructie eisen...tevens gaat de brandweer daar niet over..

Al denken ze als zogenaamd brandweer nederland daar heel anders over want ze denken zich overal mee te kunnen bemoeien....

Dus kort en bondig: brandweer is hier geen partij. Hooguit de arbeidsinspectie..
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...