bluetooth adapters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

bluetooth adapters

Ik gebruik voor achtergrond muziek steeds vaker simpele afspeelapparaten, die met CD, USB-stick en SD card kunnen werken.
    Komt iemand met een iPhone of dergelijk apparaat, dan kun je dat analoog aansluiten, of indien aanwezig via de USB aansluiting. De bediening werkt dan via de iPhone. De afspeelapparaten zijn daarvoor te summier. Nog gemakkelijker zou het zijn, als ik een Blue Tooth adapter in mijn spelers kan steken. Weergave kan dan helemaal zonder kabeltjes. Er zijn genoeg adapters om PC's van bluetooth te voorzien, maar gaat dat ook werken op mijn spelers.
    Hoe vindt het zgn pairen plaats.

Speakertech
    Last edited by speakertech; 22-06-14, 20:51.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Logitech heeft zoiets: https://www.bol.com/nl/p/logitech-wi...3004011922173/

Bedoel je zoiets?

Comment

• Fridge
      • Mar 2002
      • 153

Originally posted by sjig
      zoiets werkt inderdaad wel, maar heeft ook weer apart 230V nodig. Daarnaast, realiseer je dat de kwaliteit van audio over bluetooth nogal eens verschilt per versturend apparaat. Is soms echt niet je van het.

Een USB-bluetooth-adapter in een mediaspeler duwen die alleen bedoeld is om muziekbestanden van USB te spelen, dat zal niet gaan werken. Bij gebruik van zo'n bluetooth-stickje in een PC wordt het opzetten van de verbinding cq pairen uitgevoerd door een los stukje software op de PC, je mediaspeler heeft dat stukje software niet en zal dus niet weten wat hij met de stick moet doen.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Lekker zo'n gsm met 128 kbps MP3 of iets anders,
        gedownd van Youtube........

heb jij een goede PA, moet er dan zoiets overheen?

No tnx!

Maar ja, klant is koning..... wat dan?
        Dan kies ik toch maar voor die 3,5 mm plug naar 2 x cinch.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by NesCio01
          Lekker zo'n gsm met 128 kbps MP3 of iets anders,
          gedownd van Youtube........

heb jij een goede PA, moet er dan zoiets overheen?

No tnx!

Maar ja, klant is koning..... wat dan?
          Dan kies ik toch maar voor die 3,5 mm plug naar 2 x cinch.

grtz

Nes
          Ik heb de tijd van de cassettebandjes nog meegemaakt, met opnames van een microfoon voor de radio en daar een copie van.....
          Sta je met je geluid voor een internationale taptoe brengen ze zoiets mee. "Hij ruist wel hé"
          "we hebben wel een beter bandje , maar dat gebruiken we voor concoursen enzo........."

Ik ben dus wel wat gewend. Wegsturen kun je zo iemand ook niet helaas.
          Speakeretech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by speakertech
            Wegsturen kun je zo iemand ook niet helaas.
            Speakeretech
            Dat zou eigenlijk met DJ's wel moeten kunnen... 't Wordt tijd dat organisatoren zich eens gaan realiseren dat ze erg veel geld betalen voor illegale downloads van youtube. Die er vervolgens voor zorgen dat de baromzet lager uitvalt dan met echt goede kwaliteit het geval zou zijn.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by MusicXtra
              Dat zou eigenlijk met DJ's wel moeten kunnen... 't Wordt tijd dat organisatoren zich eens gaan realiseren dat ze erg veel geld betalen voor illegale downloads van youtube. Die er vervolgens voor zorgen dat de baromzet lager uitvalt dan met echt goede kwaliteit het geval zou zijn.
              Ik denk dat je het overschat. Weinig jeugd die bezig is met kwaliteit, en diegene die dat wel doen worden raar aangekeken.

Voor PA bedrijven hetzelfde wat betreft kwaliteit, pas mee gemaakt dat een groot bedrijf ook geluid deed op een kleiner festival / tentfeest. 15M van het podium (naast de mengtafel) was het onmogelijk om te volgen wat er door de artiesten (geen een uitgezonderd) gezegd werd.

Bluetooth klinkt soms inderdaad erg slecht, maar ik heb het momenteel in de auto meer dan acceptabel...
              Dan pak ik ook liever een kabeltje.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by speakertech
                Ik heb de tijd van de cassettebandjes nog meegemaakt, met opnames van een microfoon voor de radio en daar een copie van.....
                Sta je met je geluid voor een internationale taptoe brengen ze zoiets mee. "Hij ruist wel hé"
                "we hebben wel een beter bandje , maar dat gebruiken we voor concoursen enzo........."

Ik ben dus wel wat gewend. Wegsturen kun je zo iemand ook niet helaas.
                Speakeretech
                Ik was daar ook Tech,

Heb onlangs met grote opruiming nog honderden cassette labels,
                die ik zelf bedrukte, weggegooid.

Het is goed om hier nog even aan te herinneren, we spreken over een jaar
                of 25 terug? We zijn dus wel 25 jaar verder, ook in kwaliteit, zeker t.o.v. de
                'microfoon voor de radio' opname.

Wellicht was de PA 25 jaar terug ook stukken minder.

Het is jammer, dat als jij de boel goed op orde hebt, er dan iemand komt
                met een dusdanig zwakke schakel, dat dat jouw orde zwaar teniet doet,
                da's gewoon balen.

Originally posted by MusicXtra
                Ik mag hopen (?) dat die organisatoren wel netjes de Buma-rechten afdragen?

@DJ-Antoon: Wellicht heb je gelijk in het circuit van tent-/bierfeesten.
                In de zakelijke markt, semi akoestische kerk-/cathedraalconcerten en
                theaterwereld, merk ik toch meer en meer dat het publiek zich richt op de kwaliteit.

grtz

Nes

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

@DJ-Antoon: Wellicht heb je gelijk in het circuit van tent-/bierfeesten.
                  In de zakelijke markt, semi akoestische kerk-/cathedraalconcerten en
                  theaterwereld, merk ik toch meer en meer dat het publiek zich richt op de kwaliteit.
                  Op dat soort plaatsen komt die bewuste dj waarschijnlijk niet...
                  De doelgroep is dan duidelijk anders en meer bezig met geluid. Hopelijk komt de jeugd ooit nog zo ver, al vrees ik het ergste de recente Dr Beats posts lezende.

Ik heb trouwens ook de cassette tijd heel bewust mee gemaakt, (Teac C-2 met losse dbx unit) veel pauze / achtergrond muziek mee opgenomen vanaf 45 toeren. Dat was eind 70, begin jaren 80. (Ook al weer 35 jaar geleden)

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

[QUOTE=DJ Antoon;608665]Op dat soort plaatsen komt die bewuste dj waarschijnlijk niet...
                    De doelgroep is dan duidelijk anders en meer bezig met geluid. Hopelijk komt de jeugd ooit nog zo ver, al vrees ik het ergste de recente Dr Beats posts lezende

verklaar je nader.....DJ Antoon......ik heb hier niet veel meer gepost....
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

[QUOTE=drbeat;608669]
                      Originally posted by DJ Antoon
                      Op dat soort plaatsen komt die bewuste dj waarschijnlijk niet...
                      De doelgroep is dan duidelijk anders en meer bezig met geluid. Hopelijk komt de jeugd ooit nog zo ver, al vrees ik het ergste de recente Dr Beats posts lezende

verklaar je nader.....DJ Antoon......ik heb hier niet veel meer gepost....
                      Ha ha ha, ben benieuwd waar Antoon mee komt.

Ik las het meer zo dat ie de hoofdtelefoons van Dr. Beats bedoelde

lol

grtz

Nes

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

[QUOTE=NesCio01;608674]
                        Originally posted by drbeat
                        Ik las het meer zo dat ie de hoofdtelefoons van Dr. Beats bedoelde
                        Inderdaad, die dus.

Comment

• drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

[QUOTE=DJ Antoon;608680]

Inderdaad, die dus.
                          Ok! MOOI!!! hahahaha... Over het kassettebandje gesproken, Kennen jullie het DCC systeem nog?

kijk hier maar eens op: KLIK

Dit bandje:

Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

[QUOTE=drbeat;608683]
                            Originally posted by DJ Antoon

Ok! MOOI!!! hahahaha... Over het kassettebandje gesproken, Kennen jullie het DCC systeem nog?

kijk hier maar eens op: KLIK

Dit bandje:

Ja idd ook nog opnamen mee gemaakt, evenals MD en DAT.
                            MD speler/recorder staat werkloos in de kast, van DAT heb ik
                            enkel nog vele vele banden.

Ook nog 2 dozen HI8 tapes voor de DA88

Alles is nu zo'n beetje vervangen door
                            - HDD
                            - SSD
                            - SLC stick

al dan niet benaderbaar in de (eigen) cloud.

Tijd om eens iets voor de toekomst te verzinnen?

grtz

Nes

Comment

Working...