Wat heb ik nodig?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yakke
    • Jun 2014
    • 4

    #1

    Wat heb ik nodig?

    Hoi allemaal,

    Ik heb nogal een basic vraag. Zelf ken ik heel weinig van al die dingen daarom ben ik hier terecht gekomen.

    Ik mijn kindertijd had ik een stereo keten die naar mijn mening niet genoeg lawaai maakte. Ik heb toen in de lokale muziek winkel 2 grotere boxen gaan kopen .... geldverspilling achteraf gebleken

    Swat ondertussen 15 jaar verder heb ik op mijn zolder een 'bar' ingericht. De boxen heb ik nog steeds dus lijkt het mij een goed moment om ze nuttig te maken en ze echt te gebruiken.

    Daarom vroeg ik mij af wat ik nu allemaal nodig heb om iets of wat degelijk muziek te kunnen spelen. Teveel geld wil ik er niet aan spenderen uiteraard dus het moet voor mij helemaal niet op en top professioneel zijn.

    Klopt het dat mijn laptop dienst kan doen als cd-mp3speler/mengpaneel?
    Ik veronderstel dus dat ik enkel een versterker en kabels moet kopen?
    (btw ik heb thuis nog kabels liggen die gestript zijn)

    Als ik het mij goed herinner heb ik een 200watt speaker van JBsystems.



    Alvast bedankt voor de hulp!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Klopt, gewoon nog een versterker + kabels kopen en je bent er.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Yakke
      • Jun 2014
      • 4

      #3
      Is bijvoorbeeld zoiets meer dan genoeg?


      http://www.licht-geluid.nl/shop/p-22...ersterker.aspx

      Last edited by Yakke; 16-06-14, 20:12.

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #4
        Dat eerste ding is een video distributor, heb je niets aan voor audio en dat ding wat je bij de concurrent van J&H ziet zou ik HEEEEEEL erg ver vandaan blijven, dat is de kartonnen doos niet waard.
        Koop liever zoiets: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...ervo-120a.aspx
        Samson is een heel redelijk merk, duidelijk beter dan die erg goedkope zooi. Ik snap best dat je budget beperkt is, maar koop liever wat beters dan het goedkoopste wat er is. Daar krijg je spijt van, zoals je al weet..... ;-)

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Zoals Carl al aangeeft, dikke pech met Skypech,
          echt zonde van je geld. Ook kwa klank en kleur
          ga je daar niet blij van worden.

          De Samson die Carl aanraadt is slechts 2 x 80 watt,
          wat wel erg mager is voor speakers van 200 watt.

          Ik heb nog een installatie Yamah amp liggen van 2 x 240 watt.
          Mag je voor € 200 ophalen.
          PM maar ff als je het wat vindt.

          grtz

          Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • Yakke
            • Jun 2014
            • 4

            #6
            Zoals ik al dacht ging die skypech te goedkope rommel zijn


            Waar ik nu net aan dacht, kan een home cinema system ook dienen als versterker?
            Deze heb ik thuis momenteel.
            http://www.kieskeurig.be/home_cinema...icaties/902180



            @Nescio01 ik ga het nog eens bekijken.

            Comment

            • vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

              #7
              Maar vergeet niet te zeggen dat je met die skytech geen toppert koopt maar dat hij in deze situatie waarschijnlijk best wel doet wat hij wil... En je hebt garantie dus dat is allemaal niet zo'n probleem hoor. Dat wij hem links laten liggen is 2!

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Concreet antwoord op de topic titel; Gezond verstand, weten waar je mee bezig bent, een gezond lichaam en liefde
                Antwoord op home cinema set vraag; Er zijn andere fora voor HiFi vragen.
                Antwoord op wat nodig op een zolder barretje; Ga naar Media Markt en koop een lekker klinkent HiFi setje, hou je ruimte over voor meer gezellige mensen in je bar i.p.v. (te grote niet klinkende overkill) speakers.
                Last edited by vasco; 18-06-14, 08:48.

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #9
                  Antwoord hierboven kan ik alleen maar beamen.


                  ( maar mocht je interesse hebben; we hebben nog een aantal VX-400 versterkers staan, misschien dat we er 1tje kunnen missen )

                  Comment

                  • Yakke
                    • Jun 2014
                    • 4

                    #10
                    Ok ik weet genoeg.

                    Iemand speakers kopen?


                    Bedankt voor jullie antwoorden

                    Comment

                    Working...