vraagje over aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roermondia
    • Apr 2014
    • 4

vraagje over aansluiten

Hallo ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
    ik heb een internet station waar we proberen mensen blij te maken door muziek te draaien.
    ik ben van plan om een limiter aan te schaffen zie link.

ik draai met een mengpaneel gewoon een klein simpel ding (alecto pro 33)
    wat ik natuurlijk heb aangesloten op de pc ook heb ik een dvd speler aangesloten op de pc gewoon voor het geluid hier in de studio
    wie o wie kan mij vertellen hoe ik de limiter moet aansluiten moet die achter mijn mengpaneel en dan naar de pc of moet die ervoor komen helaas heb ik geen idee hoe ik dat moet doen

alvast hartelijk dank voor alle hulp
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Wat wil je bereiken met die compressor/limiter?
    Heerlijk die stilte

Comment

• roermondia
      • Apr 2014
      • 4

ik wil daar het geluid van de verschillende nummers gelijk mee trekken
      ik weet dat als ik de muziek doe gainen dat ook goed werkt maar we draaien ook vaker rechtstreeks muziek van youtube af
      dus met de limiter kunnen we dan toch ervoor zorgen dat het volume een beetje gelijk blijft

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Met een compressor/limiter zorg je er alleen voor dat de pieken in elkaar gedrukt worden, de dynamiek neemt dus alleen maar af.
        Het gemiddeld vermogen naar je speakers neemt daarmee dus alleen maar toe waarmee de kans dat je speakers stuk speelt groter wordt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by roermondia
          Hallo ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
          ik heb een internet station waar we proberen mensen blij te maken door muziek te draaien.
          ik ben van plan om een limiter aan te schaffen zie link.

ik draai met een mengpaneel gewoon een klein simpel ding (alecto pro 33)
          wat ik natuurlijk heb aangesloten op de pc ook heb ik een dvd speler aangesloten op de pc gewoon voor het geluid hier in de studio
          wie o wie kan mij vertellen hoe ik de limiter moet aansluiten moet die achter mijn mengpaneel en dan naar de pc of moet die ervoor komen helaas heb ik geen idee hoe ik dat moet doen

alvast hartelijk dank voor alle hulp
          Onze host is J&H en naast dit forum heeft J & H ook een webshop.
          Ik denk dat het dan sympathieker is, wanneer je deze link
          in je post gebruikt http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...son-s-com.aspx
          en niet die van een conculega?

Hoe aan te sluiten is de vraag:
          Als ik het goed zie kun je met XLR in en er ook weer mee uit,
          dat scheelt je dan de aanschaf van een insertiekabel (denk ik).

Ik zou mengtafel out, op XLR dit apparaat in en het apparaat xlr out
          naar je zender in gaan.

Maar of het (onbekend) gebruik je veel zal opleveren?

No lo sò!

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• roermondia
            • Apr 2014
            • 4

sorry sorry sorry
            ik zie net pas dat u een webshop heeft anders had ik de link van een andere webwinkel echt niet gebruikt
            ik weet van iemand dat het zeker zin heeft om een limiter te gebruiken.
            maar ik zit met het probleem dat mijn mengpaneel alleen maar een kleine tulp aansluiting heeft dus heeft u dan ook de goede kabels voor mij dus tulp van mengpaneel en dan de juiste stekker naar de limiter. en dan van limiter naar de pc
            mocht het zo zijn dat ik de juiste kabel kan krijgen dan overweeg ik echt om een limiter aan te schaffen

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Een limiter doet wat de naam al doet vermoeden, limiten.
              Wat jij wilt is het volume van verschillende tracks gelijk trekken, daar moet je dus vooral geen limiter voor gebruiken.
              Volgens mij zijn er prima softwarematige oplossingen voor die dus het volume gelijk trekken zonder de dynamiek (nog verder) aan te tasten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Allemaal even het DOEL lezen a.u.b.: dit is voor een internetRADIOstation. En wat wil een radiostation: inderdaad: luid klinken. Dynamiek speelt daar geen rol. Luister maar naar Veronica of zelfs 3 FM: platter krijg je het niet. Radiostations zijn de kampioen in dynamiekcompressie.
                In ieder geval: met deze compressor/limiter ga je niet veel doen. Je riskeert dat je geluid gaat pompen. Elk radiostation gebruikt voor zijn eindlimiting een multibandcompressor. Heb je een fortuin, dan koop je een Orban. Heb je minder, dan koop je een Behringer of TC Electronic of ... multibandlimiter/compressor. Opgelet: het instellen van dergelijke toestellen en van een Orban zeker is VAKWERK: ook uit een toestel van een paar duizend euro kun je een crappy klank krijgen als je de instellingen niet goed maakt. Overigens bestaan er ook dergelijke limiters in softwarevorm. Ik kom niet op de naam maar het leek op m4le of iets dergelijks. Misschien dat iemand anders hier zijn eurocent valt nu?
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• timmetje
                  • Dec 2012
                  • 424

Wat jij zoekt is een AGC, oftewel een Auto Gain Control. Deze doet wat een compressor/limiter doet, maar ook omgekeerd. Dat wil zeggen: signalen die niet hard genoeg zijn, worden versterkt tot de opgegeven waarde.

Er zijn diverse software-paketten te vinden die dit doen. Google is je vriend.

Qua hardware-matige oplossing zit je dan al snel aan zendlijn-processing die makkelijk 1000 euro of meer kost. Dan heb je wel een apparaat met compressor, limiter, multiband-limiter, AGC, EQ, etc...
                  Tim

Comment

• roermondia
                    • Apr 2014
                    • 4

hallo beste mensen fijn dat jullie allemaal mee denken.
                    Ik lees best wel vaak dat je aan die limiter niets hebt misschien eens luisteren naar dit station http://www.powerfm-team.nl/
                    en dat op de vrijdag avond vanaf 19 uur
                    die dj draait met een limiter van 145 euro en als ik dan het verschil hoor met zijn geluid of dat van mij dat is echt een groot verschil.
                    het probleem zit erin dat die dj er zelf geen verstand van heeft dat iemand anders dat voor hem heeft aangesloten maar dat hij daar helaas geen contact meer mee heeft anders was mijn probleem wel opgelost
                    Last edited by roermondia; 30-04-14, 09:45.

Comment

• timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

Er zijn nog veel meer factoren die bepalen hoe een station klinkt.

Als jij YouTube-filmpjes door een limiter gaat trekken kan ik je nu al vast beloven dat ze alles behalve beter zullen gaan klinken. De audio-kwaliteit van YouTube is namelijk om te janken...

Als je echter een goede kwaliteit muziek door een goede geluidskaart en een goed afgestelde limiter of processor gaat afspelen, dan is de kans best groot dat je er een redelijke klank uit kunt halen.
                      Tim

Comment

• tarpan
                        • Dec 2008
                        • 266

Als ik even mag veronderstellen dat je mp3 gebruikt, kijk dan eens naar "mp3gain".
                        Gratis progje dat je 1 keer laat draaien, en dat zet al je nummers op hetzelfde niveau.
                        als je bij de brom zit...

Comment

Working...