Storing Soundweb Blu-100

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Storing Soundweb Blu-100

Ik zit als tech op locatie met een probleempje (vaste instalatie). De Soundweb Blu-100 die de PA aanstuurt veroorzaakt ploppende geluid in de PA links. Ik ben al een uur aan het elimineren geweest en met alle inputs los blijft het probleem, met de Soundweb uit is het weg.

Tijdens de show werd het erger en vooral meer frequent tot zelfs storend voor hey publiek. Ik hoor uit de Blu-100 of de aangesloten BOB ook af en toe hoge piepen, zogenaamde coil noise of coil whine.

Morgen gewoon weer shows, niet fijn zeg maar.

Iemand dit wel eens meegemaakt?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • JeroenE
    • Dec 2012
    • 47

Originally posted by renevanh
    Ik zit als tech op locatie met een probleempje (vaste instalatie). De Soundweb Blu-100 die de PA aanstuurt veroorzaakt ploppende geluid in de PA links. Ik ben al een uur aan het elimineren geweest en met alle inputs los blijft het probleem, met de Soundweb uit is het weg.

Tijdens de show werd het erger en vooral meer frequent tot zelfs storend voor hey publiek. Ik hoor uit de Blu-100 of de aangesloten BOB ook af en toe hoge piepen, zogenaamde coil noise of coil whine.

Morgen gewoon weer shows, niet fijn zeg maar.

Iemand dit wel eens meegemaakt?
    Heb je al een eigen preset gemaakt waar het signaal rechtstreeks doorloopt? Heb 't een met een ander model Soundweb gehad met een brakke update, dat er 1 bepaalde plug-in in het signaalpad een vervelende tik veroorzaakte.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Nee, geen toegang daartoe op dat moment (en ook geen tijd) en vandaag natuurlijk weer helemaaaaal niks aan de hand hoor ik van de collega's...
      Ding is ook al in geen jaar geüpdatet of (significant) gewijzigd, dus een brakke plug-in lijkt me sterk.

Comment

• JeroenE
        • Dec 2012
        • 47

Nee, geen toegang daartoe op dat moment (en ook geen tijd) en vandaag natuurlijk weer helemaaaaal niks aan de hand hoor ik van de collega's...
        Ding is ook al in geen jaar geüpdatet of (significant) gewijzigd, dus een brakke plug-in lijkt me sterk.
        Ja dat zal dat niet het probleem zijn... waarschijnlijk meer een intern hardwarematig probleem dan. Wel gek dat hij nu geen problemen geeft. Misschien iets met temperatuur?

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Dacht ik ook aan, maar gisteren was het bij inschakelen van de amps eigenlijk meteen raak en gedurende de show werd het erger. Daar kan ik een oorzaak in de temperatuur volgen. Inschakelen was 15:00 en sinds woensdag 22:00 was de boel niet meer gebruikt, dus systeem was redelijk koud om te beginnen.
          Dan zou je echter verwachten dat na een nacht draaien (tot een uurtje of 04:00) het de volgende ochtend rond 10:00 ook zou optreden, maar dus helemaal niks, voor zover ik weet ook niet tijdens de show.

Comment

• JeroenE
            • Dec 2012
            • 47

Dacht ik ook aan, maar gisteren was het bij inschakelen van de amps eigenlijk meteen raak en gedurende de show werd het erger. Daar kan ik een oorzaak in de temperatuur volgen. Inschakelen was 15:00 en sinds woensdag 22:00 was de boel niet meer gebruikt, dus systeem was redelijk koud om te beginnen.
            Dan zou je echter verwachten dat na een nacht draaien (tot een uurtje of 04:00) het de volgende ochtend rond 10:00 ook zou optreden, maar dus helemaal niks, voor zover ik weet ook niet tijdens de show.
            Ja inderdaad. Is de soundweb netjes ingebouwd in een (danwel niet gekoeld) rack? Misschien dat daar iets mis mee was of iets blokkeerde de luchtstroom? Dan wordt hij al aardig snel heet.

Comment

• Paul10
              • May 2012
              • 122

Heb op dit moment een zelfde klacht met een blu160. komt door oververhitting en het overlijden van een DSP. nieuw moederboard erin en klaar! prijs gaat je mee vallen. bel even met audio-XL belgie. zij helpen je meteen goed!

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Blijkt een ingang stuk te zijn, mogelijk oververhitting, maar niet zeker

Dank voor het meedenken!

Comment

Working...