Behringer DEQ2496 memory lampje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Behringer DEQ2496 memory lampje

Op de DEQ2496 zit een memory knop om instellingen op te slaan. In het knopje zit een lampje, dat aan gaat, zodra de instellingen niet meer overeenkomen met hetgeen in het geheugen staat (na een handmatige wijziging bijvoorbeeld).
    Presets kun je opslaan vanaf geheugenplaats 1. Geheugenplaats 0 is een vaste neutrale preset.
    Je kiest dus altijd preset 1 of hoger.
    Na dat de spanning van het apparaat is geweest en weer wordt ingeschakeld, brandt het lampje ook.
    De eq werkt nog steeds volgens de laatst gebruikte preset, maar de cursor wijst naar preset 0. Om zeker te zijn, moet je dus elke keer weer kijken of de juiste preset is gekozen. Zet je de cursor daarop, dan gaat het lampje prompt uit.
    Is dat normaal gedrag, of moet de cursor na spanningsonderbreking weer naar de goede positie gaan, waardoor het lampje uit blijft. Het is geen halszaak, maar in de gebruiksaanwijzing wordt er met geen woord over gerept.
    De software is V1.4

Speakertech
    Last edited by speakertech; 08-12-13, 12:05.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Ik weet dat B...r not done is op een pro forum, maar heeft nou echt niemand zo'n ding per ongeluk verkeerd besteld of zo. Voor mij is het ook maar een krijgertje en het heeft me al twee euro gekost voor een nieuw schakelaartje.
    Het zou fijn zijn, als ik hem werkend op de plank kan zetten. Displays en lampjes maken op onwetende bezoekers vaak veel indruk
    UITERAARD GA IK HEM NIET GEBRUIKEN!

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by speakertech
      Ik weet dat B...r not done is op een pro forum, maar heeft nou echt niemand zo'n ding per ongeluk verkeerd besteld of zo.
      Er komen hier vele andere merken voorbij die (ook al hebben ze zelfs ooit pro in de naam staan) dan ook not done zouden moeten zijn.

Sorry, ik heb er geen, kan je niet helpen.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

De meesten die er eentje hebben hebben m ook in gebruik.

Koffie op de PA-markt dan maar weer?

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Grappig dat Behringer (de DCX in dit geval) weer in de afzeikhoek wordt gezet terwijl er aan de andere kant van de kleine plas hele groepen (ook Pro) zijn die zweren bij de DCX! Natuurlijk niet voor de grote shows maar voor de wat simpelere klusjes en daarbij ook zweren dat de DCX de best klinkende en meest voor het geld biedende processor in zijn klasse en ver daarboven is waarbij deze ook nog zeer betrouwbaar is.

Uit dat zelfde land kwam ooit het bandje 'Garbage' en ik kan mij zeer goed herinneren dat ruim de helft van het FX-rack bij een van hun tours gevuld was met Behringer, juist vanwege prijs/kwaliteit waarbij de kwaliteit meer dan goed genoeg zou zijn om het verschil met duurdere merken in een live situatie niet te horen en vanwege....

de verkrijgbaarheid in het geval dat er wel een unit mee zou kappen. Letterlijke tekst kwam neer op: 'Op elke straathoek in de wereld te krijgen.' Zo kun je het natuurlijk ook bekijken...

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
            De meesten die er eentje hebben hebben m ook in gebruik.

Koffie op de PA-markt dan maar weer?
            De PA-markt is zowiezo een gezellige aangelegenheid en meestal heb ik er voor redelijke aantallen euro's mooie dingen kunnen wegslepen.
            Die koffie kom ik op de volgende beurs voor langs............met melk en suiker graag.
            Het zou zomaar kunnen dat gebruikers de DEQ niet uit durven zetten, omdat ze bang zijn dat hij het daarna niet meer doet wellicht.
            De vraag vond ik belangrijk, omdat je verder nergens kunt zien welke preset is ingeschakeld vandaar.
            Ik heb hem in een rekje geschroefd, en doe stiekum het deksel even open als niemand kijkt. We zijn uiteindelijk prof. bezig nietwaar?
            Ik lees zelfs manuals, ook al iets wat profs niet plegen te doen, maar mijn vraag wordt daarin niet beantwoord.

Speakertech

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by Outline
              Grappig dat Behringer (de DCX in dit geval) weer in de afzeikhoek wordt gezet terwijl er aan de andere kant van de kleine plas hele groepen (ook Pro) zijn die zweren bij de DCX! Natuurlijk niet voor de grote shows maar voor de wat simpelere klusjes en daarbij ook zweren dat de DCX de best klinkende en meest voor het geld biedende processor in zijn klasse en ver daarboven is waarbij deze ook nog zeer betrouwbaar is.

Uit dat zelfde land kwam ooit het bandje 'Garbage' en ik kan mij zeer goed herinneren dat ruim de helft van het FX-rack bij een van hun tours gevuld was met Behringer, juist vanwege prijs/kwaliteit waarbij de kwaliteit meer dan goed genoeg zou zijn om het verschil met duurdere merken in een live situatie niet te horen en vanwege....

de verkrijgbaarheid in het geval dat er wel een unit mee zou kappen. Letterlijke tekst kwam neer op: 'Op elke straathoek in de wereld te krijgen.' Zo kun je het natuurlijk ook bekijken...
              Ik kraak het ding niet af hoor, zo lang heb ik hem nog niet in gebruik. Ik kreeg hem bij het sluiten van de laatst gehouden PAbeurs. Er was een schakelaartje defect en de oortjes ontbraken. Dat heb ik in orde gemaakt en tijdens de duurproef van een weekje of wat heb ik geen verborgen gebreken geconstateerd, hetgeen óók een reden zou kunnen zijn om hem te dumpen.
              Het enige wat ik mis is een aanduiding welke preset ingeschakeld is. Druk je op de memory-toets, dan staat de cursor bovenaan. Je moet dus door de presets scrollen tot het lampje uitgaat. Dat is dan de preset die aanstaat. Overigens, als je een parameter veranderd hebt, gaat het lampje ook aan en vindt je de preset op die manier niet terug.
              Of mis ik een pagina in de gedownloade usermanual.

Speakertech
              Last edited by speakertech; 11-12-13, 19:41.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Beste Speakertech,

Het gedrag dat je beschrijft van de memoryfunctie van de DEQ2496 klopt. (Ik heb zelf een in gebruik)
                Het is inderdaad wat lastig maar ik kan er goed mee uit de voeten.
                Ik weet gewoon, dat na powerup de zaak staat zoals ik hem achterliet. Voor een nieuwe show maak ik altijd een nieuwe preset aan, en die staat er dus gewoon actief te zijn. Dat je de huidige geladen preset niet meer kan zien als je een van de parameters hebt veranderd, is niet zo heel gek natuurlijk. Er is dan geen enkele opgeslagen preset meer gelijk aan de huidige standen van de parameters. Kwestie van onthouden dus.

Voor het overige vind ik het een grandioos apparaat. Zowel qua features alsook prijs/performance

Veel plezier ermee

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Beste Speakertech,

Het gedrag dat je beschrijft van de memoryfunctie van de DEQ2496 klopt. (Ik heb zelf een in gebruik)
                  Voor het overige vind ik het een grandioos apparaat. Zowel qua features alsook prijs/performance
                  Veel plezier ermee
                  Paul
                  Gelukkig, dan is mijn probleem opgelost. Dank voor het antwoord. Dat de DEQ de weer opstart in de laatste configuratie klopt wel. Ook veranderingen onthoud hij lijkt het zonder dat je ze opslaat. Bij mijn spielerijen, onderbrak ik de netspanning en zonder dat er wat opgeslagen was, zaten alle instellingen er nog in (althans bij de PEQ)
                  Zoals gezegd kreeg ik hem als defect, maar ik vond hem te mooi om in de kliko te doen. Een schakelaartje en twee oortjes Dat was al. Voor de grote knop die ook ontbrak, heb ik wat anders gezocht. Ook die kun je niet bestellen bij Behringer. Het reparatiedepot adviseerde mij het apparaat op te sturen, waarna het tegen standaard tarief (119Eu) gerepareerd retour zou komen.Prijzig knoppie.

Speakertech
                  Last edited by speakertech; 11-12-13, 22:07.

Comment

Working...