Rechter kanaal van mixer doet niets, wel in MONO.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nostromo
    • Nov 2013
    • 2

Rechter kanaal van mixer doet niets, wel in MONO.

Hallo, dit is mijn eerste post en is het wel netjes om mijzelf even voor te stellen. Ben begin 30 en getrouwd.
    Ik ben werkzaam in de staalindustrie als technicus elektrotechniek. Heb daarvoor een aantal jaren voor een licht&geluidbedrijf gewerkt, dit was wel kleinschalig. Als hobby heb ik een cd mixer en hier heb ik dan ook een probleem mee.

Ik bezit een Numark Icdmix3 en vandaag tijdens het mixen viel het rechterkanaal van CH2 in 1x weg.
    Heb nog gerommeld met de fader en alle draaiknoppen, maar niets.
    Led balk master van betreffende R kanaal is ook weg, L kanaal werkt nog. CH1 is nog in orde.
    Als ik op de line ingang een andere bron aansluit, zelfde probleem.
    Wel is het raar als ik de wipschakelaar bij de master van stereo naar mono zet het kanaal wel werkt. Beide dus.
    Ik dacht zelf aan een weigerende fader, maar dat moet het ook mis gaan in de mono stand.

Maak ik een denkfout en kan iemand mij helpen waar te zoeken?
    Apparaat nog niet open gemaakt, ga ik wel doen. Waar te beginnen met zoeken???

Alvast bedankt, gr Nick
  • Charles
    • Jan 2010
    • 29

Ik zou de rechter ingang van dat kanaal eens bekijken. Wellicht intern een aansluiting los van de rca aansluiting? Dat zou ook verklaren dat hij het in de mono stand wél gewoon doet.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dat hij in de monostand nog werkt is wel logisch, ergens worden links en rechts aan elkaar geknoopt.
      Begin bij het begin, dus de input, vandaar verder het kanaal door.
      Kan een potmeter zijn van de gain bijvoorbeeld.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nostromo
        • Nov 2013
        • 2

Dank je.
        Heb de mixer open gemaakt om de schakelaars en faders te checken.
        Wat een droevenis zeg, dat hele apparaat moest uit elkaar.
        Printen loskoppelen. Veel SMD techniek op de print, dus solderen ho maar.
        Schakelaars (cd/line) ingespoten met contactspray, rest niet.
        Weer in elkaar en draait weer top.
        Afwachten maar op lange termijn.

Het zijn geen fijne apparaten om aan te knutselen of te modificeren enzo.
        Thanks voor de tips!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Mooi dat hij weer werkt, jammer dat je door zoveel te moeten demonteren niet kon testen waar nou de storing zat.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...