Laptop naar mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reintje48
    • Nov 2013
    • 6

Laptop naar mixer

Ik wil mijn laptop aansluiten op het mengpaneel.
    Nu denk ik dat ik daarvoor het beste de koptelefoonuitgang op de laptop kan gebruiken. Deze wil ik dan inpluggen op een XLR aansluiting op het mp. Maar....hij werkt niet. Ik denk dat de aansluitingen in de kabel niet goed zitten.
    Heeft er iemand een schema zodat ik de beide stekkers er opnieuw kan aansolderen?
  • Altec
    • Apr 2012
    • 51

Als je nu dat eens op het geliefde Google intypt, en dan op afbeeldingen klikt... dit was 2 seconde zoeken.

Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
    Op de AHK

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Deze oplossing is niet aan te raden, beter is het om een eenvoudige USB audiointerface te gebruiken.
      Heerlijk die stilte

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Bovenstaande schema van Altec (jack naar XLR) gaat dus never nooit niet werken. Gebalanceerde XLR en stereo Jack. Gevolg van bovenstaande: alleen het verschil tussen links en rechts komt je mixer binnen.

@ Op: om de mic ingangen op je mixer te gebruiken pak je het beste 2 DI boxen (of één stereo DI) en zo'n kabel: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-86...ono-150cm.aspx

Externe USB geluidskaart met XLR uit kan ook natuurlijk.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Reintje48
          • Nov 2013
          • 6

@Altec, dat heb ik dus gedaan! Zelfde plaatje gevonden en ook zo aangesloten. Werkt dus niet, vandaar mijn vraag.
          Ik ben dus niet lui of zo...-

Comment

• Aart Rietveld
            • Aug 2004
            • 190

Die kabel klopt wel maar niet voor een stereo hoofdtelefoonuitgang. De getoonde kabel is bedoeld als mono verloop van XLR naar Jack. Bij een hoofdtelefoonaansluiting moet je splitsen naar twee mono-signalen. "Big Bang" geeft dit ook al aan. Let er ook op dat een hoofdtelefoonuitgang een signaal levert dat overeenkomt met lijn-nivo en voor een XLR-microfooningang wel erg hard is. Een DI-box kan dit nivo aanpassen en gelijktijdig de massa onderbreken om zodoende aardlussen (brom en reutel!) te voorkomen.

Een XLR-aansluiting is altijd mono, voor stereo moet je er dus twee aansluiten!
            Last edited by Aart Rietveld; 22-11-13, 10:14.

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by Altec
              Als je nu dat eens op het geliefde Google intypt, en dan op afbeeldingen klikt... dit was 2 seconde zoeken.

Ben benieuwd of Altec hier nog even uit komt leggen wat de moraal van zijn verhaal is. Zijn lichtelijk ironische toon strookt niet echt met de afbeelding van een volslagen verkeerd verloopje (XLR > 6,3 mm. gebalanceerde jack).

...hij had hem wel binnen twee seconden gevonden, dat dan weer wel...

Ontopic: @TS, deze moet je hebben: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-14...l-6-meter.aspx

Maar om problemen te voorkomen zou je wellicht beter even kunnen Marktplaatsen op een USB-geluidskaartje. Klinkt stukken beter en sommige exemplaren hebben de juiste uitgangen al aan boord.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Als je geen Mac hebt, is de kans groot dat je flink wat 'gereutel'
                gaat horen.
                Dit is vaak op te lossen door de voeding van je lappie af te halen.

Audio (l+R) zit standaard ook in je USB-poorten.
                Je hebt dan een USB naar XLR kaart nodig.

Ik gebruik de USB-DI van ARX daarvoor (ook op Mac).

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Originally posted by NesCio01

Audio (l+R) zit standaard ook in je USB-poorten.

Dit is wel erg krom uitgelegd. Er zit helemaal geen audio in de USB-poorten. Je kunt wel een externe GELUIDSKAART aansluiten. Die gedraagt zich dan als elke andere geluidskaart en de driver zal er netjes voor zorgen dat de juiste data in de geluidskaart aankomt zodat die er weer normaal geluid van kan maken.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...