3 fase stekker doorgebrand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Originally posted by MusicXtra
    Er zijn anders schroefaansluitingen waarbij je geen adereindhuls hoeft te gebruiken, Speakon bijvoorbeeld....
    Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat lipje geen kloot waard is. En waarom dan wel? Omdat je met een geperste adereindhuls een massief geheel hebt wat je niet kapot kunt draaien. Die lipjes zijn dun en drukken de aders alleen maar aan.

En dan zal ik het niet hebben over de diverse keren dat door het werken van de aders de schroeven niet meer zo hard klemden... Probleem als diverse keren bij Neutrik gemeld maar die kunnen zich natuurlijk niet in de klacht vinden! De eikels...

Dus: Lipjes er uit en ader met adereindhuls onder de schroef! En neem de moeite om de wartel met sleutel 19 ook echt vast te draaien!

Als ik ergens een hekel aan heb is het 1 kabel 3x maken...

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Vergeet nog dat ik ook een enorme hekel heb aan een niet goed vastgezette trekontlasting! De personen die dat flikken mogen ze voor mij ook aan de hoogste boom opknopen...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

Er zijn klemmen waar niet eens een aderhuls in mag en dit staat dan ook in de handleiding van deze klemmen/stekkers! Ook in aderhulstangen zijn er verschillende tangen die een totaal verschillende vorm knijpen waardoor er geen volledige geleiding over het gehele vlak plaats vind! Liever een goed geschroefde stekker zonder hulzen dan een stekker met hulzen die verkeerd geknepen zijn want dan krijg je ook problemen zoals TS deze omschrijft.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Als je in een goede tang (Klauke oid) geïnvesteerd hebt, dan krijg je die problemen niet.

Daarnaast: De gebruikte klemschroef is van zodanig diameter dat deze de volledige capaciteit kan dragen waarvoor de stekker goedgekeurd is. De verbinding die je maakt door de draad te klemmen onder die schroef is (als je het goed doet) vele malen groter dan de geleider die je gebruikt.

Duidelijk of moet ik die verder uitleggen?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Outline
            Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat lipje geen kloot waard is. En waarom dan wel?
            Ik gebruik al heel wat jaren Speakon zowel NL8 als NL4, en heb ook heel wat kabels in huis welke intensief gebruikt worden. Kan me echt niet heugen dat er een ader los is gegaan, af is gebroken of stuk is gebrand.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

Geschroefde 32A stekkers worden door ons al een lange tijd niet gekocht. We hebben nog wel een aantal stekkers met het oude schroef systeem, maar inmiddels is het meeste wel vervangen door het Quick Connect systeem van Bals, geen schroeven en het aansluitwerk is echt in no time gedaan.

Powercon en SpeakOn gaan natuurlijk gewoon zonder kabelhulsjes, gewoon zoals is omschreven. Je gaat niet rommelen met stekkers als het niet hoeft.
              Je kunt van Neutrik echt wel verwachten dat ze weten wat ze doen. Sterker nog als je het anders doet, zo hoor je af en toe verhalen van SpeakOn pluggen solderen , dan verwacht de volledige aansprakelijkheid van de fabrikant.
              Als je kabel bij deze pluggen los schiet, moet je misschien toch eens gaan kijken naar de werkwijze van je TD. Bij ons zijn ze nog nooit losgeschoten.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by renevanh
                ---Overigens: als je je eigen kabels bij defect of problemen aan gort knipt moet je lekker zelf weten, maar kabels van een ander (of het nou inhuur, freelanceklus of weet ik wat is) laat je heel. Draai er maar een rol witte tape omheen met een duidelijke probleembeschrijving.
                ---Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
                klopt... en daarom knip ik ze er gewoon af. Wil het leven nog net iets langer overleven dan de rest.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by radioactivediscoshow
                  Liever een goed geschroefde stekker zonder hulzen dan een stekker met hulzen die verkeerd geknepen zijn want dan krijg je ook problemen zoals TS deze omschrijft.
                  eh, nee, omdat die draadjes eronder weg kruipen na verloop van tijd.
                  ALTIJD HULZEN - tenzij de fabrikant zegt van niet - zoals de nieuwe mes-klemmen en wago-snelstekerverbindingen etc.

en bij de neutrik kabeldelen speakon - powercon : gewoon hulsje erom.

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Originally posted by MacGyverSounds
                    klopt... en daarom knip ik ze er gewoon af. Wil het leven nog net iets langer overleven dan de rest.
                    Gelukkig nog nooit verhuurd aan jullie ;-). Zo weinig respect voor andermans spullen.
                    Mensen zouden eens voorzichtig moeten zijn met andermans spullen, vooral als je adviseert om kabelhulzen te gebruiken bij SpeakOn en Powercon.
                    Vooral als de fabrikant en ontwerper het tegenovergestelde zeggen:

Moet trouwens wel een uitspraak van mijzelf rechtzetten.
                    De SpeakOn pluggen uit de STX series moeten wel gesoldeerd worden.
                    Last edited by Podium Verhuur; 10-06-13, 22:27.

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

Originally posted by Podium Verhuur
                      Gelukkig nog nooit verhuurd aan jullie ;-). Zo weinig respect voor andermans spullen.
                      Mensen zouden eens voorzichtig moeten zijn met andermans spullen, vooral als je adviseert om kabelhulzen te gebruiken bij SpeakOn en Powercon.
                      Vooral als de fabrikant en ontwerper het tegenovergestelde zeggen:

Moet trouwens wel een uitspraak van mijzelf rechtzetten.
                      De SpeakOn pluggen uit de STX series moeten wel gesoldeerd worden.
                      Uit de speakon/powercons van Neutrik kun je het best de lipjes verwijderen, adereindhulsen op het koper krimpen en klaar! Zowel lipje als huls is niet goed.
                      There is no substitute for imagination

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

Originally posted by qvt
                        Uit de speakon/powercons van Neutrik kun je het best de lipjes verwijderen, adereindhulsen op het koper krimpen en klaar! Zowel lipje als huls is niet goed.
                        Sorry eerst zeg je adereindhuls erop en daarna zeg je dat de huls niet goed is of bedoel je het anders?

Ik ben het niet met je eens, ik heb genoeg vertrouwen en ervaring met Neutrik om het systeem gewoon te vertrouwen.

Comment

• qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

Tegenwoordig zitten er in de Neutriks L vormige lipjes, de korte kant van de L is waar de schroef doorheen zit, deze werken op zich wel maar zitten niet vast aan de ader.. die er dus bij enige kracht nog altijd los in kan gaan zitten.

Als je de ader zelf een huls geeft, die erop krimpt en die vervolgens vast schroeft kan er geen speling meer ontstaan omdat de huls die aangedraaid wordt om het koper gekrimpt zit ipv alleen ertegen.

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

En ik bedoelde dus dat het Neutrik lipje + een adereindhuls ook geen goede oplossing is.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Podium Verhuur
                              Gelukkig nog nooit verhuurd aan jullie ;-). Zo weinig respect voor andermans spullen..
                              Ja, jij bent gek op koffie met natte cake na de kerkdienst.
                              Ik kom af en toe nog wel eens vaders tegen van zoons die nooit meer thuis kwamen.

Dat neutrik linkje van jouw gaat alleen over speakon, niet over powercon, en ik lees nergens dat ze het adereindhulsje, of nietje oid verbieden. De pro weet wel beter dus.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by qvt
                                gaat prima, kan ik je melden, dat lipje wordt alleen een weerhaakje als je hem eruit wilt trekken. Daarbij wordt dat lipje verbogen.

Gewoon wel doen, dus. Lipje + adereindhulsje of nietje om je geslagen draadje.

Comment

Working...