Martin Robozap

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Martin Robozap

Volgens de handleiding van mijn Robozaps ENH kunnen twee of meerdere Robozaps in master-slave funktie worden gezet. De gedownloade handleiding van Martin zwijgt erover in alle talen.

Wie weet er hoe de dip-switches moeten staan ?

16 februari 2008... PA-markt !
  • John b
    • Jan 2002
    • 235

Heb vroeger ook een robozap gehad,en ik kan mij niet herineren dat er een master slave optie op zat.
    Ze bedoelen zeker dat ze doorgelust kunnen worden, net zoals dmx.
    Gewoon een martin 2308 controller er op en spelen maar.

John

John.
    Doe mij maar martin(i)

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

vaak is het zo dat als je de aansluitingen die voorhanden zijn (bv. DMX) gewoon met elkaar doorlust van apparaat naar apparaat dus gewoon standaard XLR kabel tussen 2 hangen.
      Dat ze elkaar dan aanpassen op elkaar.
      Bv. bij botex 4-barren ook zo. en gobo beam.

<h5>Showtechniek</h5>

Comment

• Niek...
        • Nov 2001
        • 1094

Beste Jan-Peter,
        ten eerste: ik gebruik zelf geen robo-zaps maar destroyers, dus het kan zijn dat dit alles bij jou niet werkt...Bij mijn destroyers zit er wel een master-slave functie op die je activeert door bij de Master alle dipswitches naar boven te zetten. Vervolgens trek je een dmx kabel naar de andere destroyer (Slave), en zet van die de buitenste twee dipswitches naar beneden, de rest omhoog.

Het kan zijn dat ze soms alsnog weigeren, trek dan de stekker er ff uit en doe 'm er dan weer in. Meestal gaat het dan wel goed.

Maar zoals gezegd weet ik niet of dit ook voor de robo-zaps opgaat...

Teken het X-treme Gastenboek!
        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

grappig, ik werk wel eens met destroyers waar bij je bij het master app. dipswitch 1 en 12 (de laatste iig) en bij de ontvanger niets in moet stellen. XLR trekken van master app out naar slave in en de slave volgt zijn master...

maaruh, niet gaan prutsen, gewoon dmx aansturen!

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jan-Peter
            • Jan 2001
            • 311

OK, hier word ik niet veel wijzer van.

Met de MX-1 (DMX) klopt de instelling zoals bij de Destroyers.
            De Robozap is echter volgens het Martin-protocol aanstuurbaar.

Met de 2308 controller kan ik ze idd wel allebei gelijk laten lopen door gewoon de DMX adressen achtereenvolgend te zetten.

Ik ga het morgen wel effe vragen bij de stand van Martin op de Musik Messe !

het antwoord komt hier dan ook wel te staan. Is het meteen opgelost.

Comment

• Jan-Peter
              • Jan 2001
              • 311

Wel de technische mannen op de Musikmesse zijn geraadpleegd.

Het kan niet, alleen met de besturing vanaf de controller kun je ze identiek laten werken.

Spijtig maar helaas.

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

hier even een 6 jaar oud topic opgraven
                we hebben laatst 2 stuks robozap 1200 opgegraven in het magazijn
                nu hebben we ze al op verschillende manieren aan de praat willen krijgen met een controller oid...
                er zat een kleine controller bij waarop staat "blackout - disable - normal mode" met een driestandenschakelaar.
                als we deze aansluiten reageert het ding niet... phase-changer ertussen: zelfde resultaat, geen reactie.
                dmx controller eraan: geen resultaat, phase changer: idem.

weet er iemand hoe de dipswitches achteraan op het toestel ingesteld moeten zijn? er zijn er maar ZES?!
                op het toestel zelf staat dat music mode 2 bepaalde switches naar beneden is, maar zelfs dan doet hij het niet deftig... (hij beweegt wel enzo maar blijkbaar ook niet op de muziek of bassen... dus hij loopt in een soort demo-mode vermoed ik)
                heb ook al een manual gevonden op internet maar dit gaat over de robozap met 2X250W lamp en blijkbaar is die van instelling niet dezelfde als de 1200

kan iemand mij helpen met deze monstermachines? aangezien ze nog een gigantisch brede hoek kunnen leveren, een scherpe optiek hebben en nog uiterst goed werken lijkt het ons leuk ze aan de praat te krijgen met één of andere controller!

alvast bedankt!
                Last edited by DJ_matthias; 28-08-08, 16:36.
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Even hier kijken: User Support - Lighting

En dan rechts onder 'Search' bij 'Lights' aanklikken en dan door naar 'Discontinued' scrollen en dan staat hij gewoon (in alfabetische volgorde) gewoon onder 'Robozap 1200MSR'. Even aanklikken, grote ORANJE Search-knop drukken en presto: alles wat je weten wil!

Makkelijker kan ik het je echt niet maken...

Comment

• DJ_matthias
                    • Jun 2005
                    • 620

thx, in de loop van volgende week even kijken of we hier wat mee kunnen
                    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...