tip ring omdraaien.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobertK
    • Jun 2012
    • 82

tip ring omdraaien.

Hi,

sinds kort hebben we een Soundcraft Series Two 32 kanaals tafel erbij,
    maar de inserts zitten andersom vergeleken met onze Soundcraft gb's

gb: tip send ring return
    Series two: tip return ring send.

Als we 1 rack per tafel zouden hebben, is dat geen probleem, passen we gewoon het rackje aan.
    Maar we hebben nu de situatie dat we meerdere rackjes hebben en meerdere tafels, geen vaste setjes.

Nu zijn er meerdere opties:
    - de series two omsolderen, hier heb ik geen trek in (43 inserts omsolderen :/)
    - converter kabeltjes maken (male jack stereo naar female jack stereo waarin tip/ring omgedraaid worden)

Zijn er van dat soort converter kabels kant & klaar te kopen? Dit zal toch een hoop werk schelen (14 van die kabels maken).

Hoe pakken jullie dit aan?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Makkelijkste wat je kunt doen is het rack met een multi uitrusten en voor beide tafels een spin maken, in die spin kun je de aansluitingen makkelijk andersom solderen. Ander voordeel is dat je het rackje in een oogwenk aan hebt gesloten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Doe eerst eens onderzoeknaar wat gangbaar is bij de rest van de tafels die nog op je wensenlijstje staan. Daarna toch tafels omsolderen.
      Anders zul je gegarandeerd meemaken dat je met de verkeerde outboard bij de verkeerde tafel staat. En geloof me, dat gebeurt niet als je dicht bij huis bent.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
        Doe eerst eens onderzoeknaar wat gangbaar is bij de rest van de tafels die nog op je wensenlijstje staan. Daarna toch tafels omsolderen.
        Anders zul je gegarandeerd meemaken dat je met de verkeerde outboard bij de verkeerde tafel staat. En geloof me, dat gebeurt niet als je dicht bij huis bent.
        Als de chassisdelen in de tafel printuitvoeringen zijn. Kun je alleen maar sporen frezen. Wordt best wel een ingreep.
        Female stereo jacks, heb ik slechte ervaringen mee, Ik zou er geen verloopkabeltjes mee maken.
        43 inserts, maar heb je er 43 nodig?

Speakertech
        Last edited by speakertech; 06-12-12, 20:14.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

ik sluit me aan bij musicxtra, multi out op de racks (overal hetzelfde), en een specifieke kabel voor je tafels

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Verloopjes met female jacks is het recept voor ellende.
            Doghouse wordt een chaos, female jacks zijn niet bepaald betrouwbaar en je zoekt je rot als er iemand het verloopje in de insert laat zitten zonder dat er iets op aan is gesloten.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Hoi Robert,

Klopt jouw verhaal?
              Ik meen mij te herinneren dat op een Series 2 er nl. een separate
              Insert send fmjack en een insert return fmjack zit?
              Of heb jij een versie die anders is?

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• RobertK
                • Jun 2012
                • 82

@nesc, series 2 is anders dan de Series Two We hebben net een maand op een gehuurde gedraaid (met omgebouwd rack), beviel ons qua klank en we kwamen er on the road 1 tegen voor een goede prijs.
                @speakertech, de tafel heeft in totaal 43 inserts (32 kanalen, 8 subgroepen, links rechts en mono out), ze komen allemaal in de loop van tijd wel langs. Zegt niet dat we ze altijd gebruiken .. Maar met 14 kabeltjes red je het (6x compressor/8x gate)

ons main fx rack heeft een harting multi, daar zou ik een aparte spin voor kunnen maken, maar de rest van onze rackjes heeft kabelboompjes.

Bedankt voor het afraden van de verloop kabeltjes..
                Heb er enkele keren mee gewerkt (bij noodgevallen), geen idee hoe het op lang termijn draait.

De spin in de tafel laten zitten is een drama, je komt niet goed bij de lipjes van de xlr aansluitingen, dus moet je de insert eruit halen om de multi eruit te halen (we gebruiken vaak multi van het theater).

We werken voornamelijk op tour basis (95 % van ons werk), dus de kans is klein dat je met verkeerde rack bij de tafel staat... aangezien het gezamelijk de vrachtwagen in gaat. De rest van het werk doen we met vaste ploeg (2 man als basis van bedrijf), dus ook dan is de kans klein dat het verkeerd gaat....

Comment

Working...