Voor wie zelf de schakelaartjes vervangt in de EW serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Voor wie zelf de schakelaartjes vervangt in de EW serie

RSONLINE, bestelnummer 7561795. inclusief de twee bobbeltjes aan de onderzijde (with boss)
    Zit ook in de 3000 serie
    0,534 euro pst

Speakertech
    Last edited by speakertech; 03-12-12, 16:22.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by speakertech
    RSONLINE, bestelnummer 7561795. inclusief de twee bobbeltjes aan de onderzijde (with boss)
    Zit ook in de 3000 serie
    0,534 euro pst

Speakertech
    EW*00 G2 neem ik aan, niet in de oude?

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by DJ Antoon
      EW*00 G2 neem ik aan, niet in de oude?
      Voor G1, G2 en 3000 weet ik zeker dat ze er in zitten. G3 heb ik nog niet in reparatie gehad. De allereerste schakelaars waren duur rechtstreeks via Sennheiser, daarna van een grossier, ca 2,50 euro, nu nog maar ca 53 eurocent.

Speakertech
      Last edited by speakertech; 03-12-12, 22:14.
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• Paul10
        • May 2012
        • 122

Voor G!, G2 en 3000 weet ik zeker dat ze er in zitten. G3 heb ik nog niet in reparatie gehad. De allereerste schakelaars waren duur rechtstreeks via Sennheiser,daarna van een grossier, ca 2,50 euro, nu nog maar ca 52 eurocent.

Speakertech
        Fijn hé, scheelt geld als je Sennheiser niet belt. moet je eens een lemo-3, gaan bestellen.(daarna lemo zelf bellen)
        Ik word af en toe gek van de Sennheiser vrienden. vooral voor onderdelen van een SKM5000 of SK50. die krijg je soms gewoon niet! moest laatst weer op mijn knieën voor een SKM5000 antenne.
        Voor de meeste onderdelen van Sennheiser heb ik zo wat adresjes waar ik ze kan halen. zoek alleen nog een mogelijkheid om de prom's te programmeren voor wijzigen van het frequentie raster(sk50/skm5000). en de software om de 3031/3032 om te programmeren.
        Als je daar iets voor weet hoor ik het graag!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Voor G1, G2 en 3000 weet ik zeker dat ze er in zitten.
          Zeker in de handheld? Beltpack G1 heb ik hier toevallig open liggen, maar dat zijn toch andere.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by Paul10
            Fijn hé, scheelt geld als je Sennheiser niet belt. moet je eens een lemo-3, gaan bestellen.(daarna lemo zelf bellen)
            Ik word af en toe gek van de Sennheiser vrienden. vooral voor onderdelen van een SKM5000 of SK50. die krijg je soms gewoon niet! moest laatst weer op mijn knieën voor een SKM5000 antenne.
            Voor de meeste onderdelen van Sennheiser heb ik zo wat adresjes waar ik ze kan halen. zoek alleen nog een mogelijkheid om de prom's te programmeren voor wijzigen van het frequentie raster(sk50/skm5000). en de software om de 3031/3032 om te programmeren.
            Als je daar iets voor weet hoor ik het graag!
            Volgens de servicedocs is de software beschikbaar voor de handelaar en ook de benodigde adapters worden netjes genoemd. Ik heb het evenwel nooit voor elkaar gekregen de sw te bemachtigen, Ik heb er zeker belangstelling voor.

Speakertech

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by DJ Antoon
              Zeker in de handheld? Beltpack G1 heb ik hier toevallig open liggen, maar dat zijn toch andere.
              Da's goed mogelijk. Bij de beltpack heb je ook eerder de indruk dat het druktoetsjes zijn, waardoor ze waarschijnlijk minder vaak worden mishandeld, Bovendien zijn er veel meer handhelds.
              Toch even de site van RSonline doorspitten, waarbij je moet zoeken op tact-switch. Grote kans dat je vindt wat je zoekt. Het is soms even puzzelen, maar zoals bij de onderhavige schakelaartjes is dat gauw terugverdiend. Ik heb er inmiddels vele tientallen vervangen.
              Het probleem zit in het feit dat de micro pas reageert als het knopje even is ingedrukt. In deze jachtige tijd is de ongeduldige, maar vooral ondeskundige gebruiker niet genegen om te wachten of er uberhaupt iets reageert. Ook wordt niet op het display gekeken of er reactie is. Nee, harder drukken, of met de nagels en/of ballpoint toch maar proberen of het een schuifschakelaartje is.
              Onlangs heb ik drie G2's van een klant gerepareerd, waarbij de schakelaar, inclusief het rode dopje finaal naar achter waren gedrukt. Kennelijk met een nagelvijl ofzo, waardoor het gat on de achterzijde zo zwaar beschadigd was, dat de achterkappen ook vervangen moesten worden.
              Overigens denkt iedereen dat hij er verstand van heeft.
              Ik heb een vereniging als klant en als zo'n microfoon het niet doet, doordat bijvoorbeeld de microfoon ingang van de versterker op mute staat, zijn er gelijk een aantal deskundigen die weten hoe het moet. Na bemoeienis van die deskundigen staat de microfoon dan op een andere band, een andere frequentie, de gevoeligheid op -40. Dan werkt het nog steeds niet en is de ontvanger de klos. Ook hier wordt zonder mededogen de band en de frequentie op een willekeurige waarde ingesteld, De squelch staat dan op de hoogste of laagste waarde en ook de output staat +18dB in de microfooningang te spuien (Waarvan de gain op max staat, anders hoor je helemaal niets.)
              Op zekere tijden brengt de beheerder, meestal na de jaarvergadering, de hele handel in een schoenendoos bij mij "ter reparatie" . Ik hoef alleen de zaak maar opnieuw in te stellen. Ook krijgt hij van mij, als leverancier ook nog de goede service van een zoveelste keer uitleg, maar dat helpt niet. Of er zijn een aantal beheerders of het is telkens iemand anders.
              Soms zou je weer gewoon een budget mic willen verkopen met alleen maar een aan uitschakelaartje op de mic. Maar helaas, zonder uProcessor zijn de fabrikanten schijnbaar niet in staat nog wat te bouwen.
              Zo.... die frustratie ben ik weer kwijt. We gaan aan wat leuks beginnen, een bakje koffie.

Speakertech
              Last edited by speakertech; 04-12-12, 20:24.

Comment

• Staaf
                • Feb 2003
                • 398

Ik heb al een paar keer het rode kapje moeten vernieuwen omdat mijnheer/mevrouw idd in de veronderstelling was dat het een schuifschakelaar is. Als je dan je gelakte nagel er achterwrikt en het rode dopje springt weg dan........ weten we van niets.
                Van de prijs van dat onbenullig kapje schrik ik ook steeds. Als iemand daar een alternatief voor weet.
                Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by Staaf
                  Ik heb al een paar keer het rode kapje moeten vernieuwen omdat mijnheer/mevrouw idd in de veronderstelling was dat het een schuifschakelaar is. Als je dan je gelakte nagel er achterwrikt en het rode dopje springt weg dan........ weten we van niets.
                  Van de prijs van dat onbenullig kapje schrik ik ook steeds. Als iemand daar een alternatief voor weet.
                  De prijs van de kapjes valt nog al mee, 50 cent of zowat. Probleem is dan weer dat er 8,50 euro handelingskosten op zitten. Dat is trouwens noet alleen bij Sennheiser een probleem.
                  Sommige leveranciers doen zoiets in een envelopje en dan kost verzenden iets van een euro, anderen durven gerust bijna 20 euro te vragen voor de levering van een onderdeeltje wat in de grijpvoorraad ligt. Je kunt er geen pijl op trekken.

Speakertech

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

als mensen daar 20 minuten bezig zijn om jouw order aan te maken, een pakbon in tweevoud aan te maken, uit het magazijn te halen, in een verpakkinkje te doen, er de tweede pakbon bij te doen, de zaak klaarleggen voor de postbode/koerier, de eerste pakbon naar facturering te brengen, waar ze er een factuur bij moeten aanmaken, de betaling in de gaten moeten houden, de BTW over te maken naar de belastingdienst, etc etc,

Dan is die 8,50 zwaar onderbetaald.
                    Te meer daar een magazijn met voorraad ook niet helemaal gratis is, de stroom voor de lampen betaald moeten worden, er een koffie-automaat staat die vol moet, zo af en toe, en we de heren SenaBumaRepro etc allemaal graag willen betalen voor de arbeidsvitaminen.

Conclusie van dit topic : je repareert die sennheisers ( 50 stuks per week? 100 per week? ) nu 2 euro goedkoper. Van die extra winst mag je de helft naar de belasting brengen. Feest! Bier bestellen!

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
                      als mensen daar 20 minuten bezig zijn om jouw order aan te maken, een pakbon in tweevoud aan te maken, uit het magazijn te halen, in een verpakkinkje te doen, er de tweede pakbon bij te doen, de zaak klaarleggen voor de postbode/koerier, de eerste pakbon naar facturering te brengen, waar ze er een factuur bij moeten aanmaken, de betaling in de gaten moeten houden, de BTW over te maken naar de belastingdienst, etc etc,

Te meer daar een magazijn met voorraad ook niet helemaal gratis is, de stroom voor de lampen betaald moeten worden, er een koffie-automaat staat die vol moet, zo af en toe, en we de heren SenaBumaRepro etc allemaal graag willen betalen voor de arbeidsvitaminen.

Conclusie van dit topic : je repareert die sennheisers ( 50 stuks per week? 100 per week? ) nu 2 euro goedkoper. Van die extra winst mag je de helft naar de belasting brengen. Feest! Bier bestellen!
                      Natuurlijk heb je gelijk Mac, de onderdelen vallen ook nog in het niet bij de uurlonen. Maar als ik binnen een paar minuten 20 euro kan verdienen, dan is dat 120 euro per uur. Bij de fa S moet ik eerst gaan bellen, bij RS, zet ik ze op de website en een dag later liggen ze in de bus, gewoon in een envelopje en ook nog eens zonder porto.
                      Blijft de vraag, waarom het bij de ene firma wel kan en de andere niet.
                      Er wordt overigens wel meer geklaagd over dure onderdelen, terwijl we telkens over een paar euro praten. Neem nou laatst de vergrendelbare 3,5mm jack. Te koop bij de originele leverancier voor ca 15 euro, ex btw en ex verzendkosten. Leuk als je bij een klant ca 50 euro moet vragen voor het monteren van een stekkertje. De stekers zijn ook te koop voor een euro en een paar euro verzendkosten in een envelopje. Als je frequent repareert, zoals ik, bespaar je op jaarbasis ettelijke honderden euro's. Koop je toch mooi weer een EW300 setje voor.
                      Ik weet het, allemaal mierengen...., maar in deze tijd waarin de marges ook al geknepen worden, is elke honderd euro meegenomen.
                      Overigens zal de tijd leren of het allemaal voordeliger is geworden, met het opdoeken van de gewone reparateurs en de levering via webshops.
                      Alleen het verpakken en versturen van te herstellen apparatuur gaat je niet in de koude kleren zitten, om nog maar niet te praten over de tarieven die gerekend worden. Als het een beetje tegenzit is binnen een paar jaar de afschrijftermijn tot minder dan de helft gereduceerd. In de consumentensector is dat nu al het geval. Had je vroeger een wasmachine of tv nodig in tien jaar, tegenwoordig kom je met drie nog niet weg.
                      Ja ik weet het, iedereen wil steeds het nieuwste en de burger barst van het geld, dus waar hebben we het over.
                      Van de andere kant zie ik dat "dure" geluidsbedrijven, nu ook klusjes aannemen die niet meer dan een paar honderd euro per dag opbrengen.
                      Voor mij is dat geen teken van weelde. Uiteraard staat het jou helemaal vrij om de onderdelen in te kopen waar je zelf wil.
                      Die schakelaars was maar een hint, een van de vele.

Speakertech
                      Last edited by speakertech; 04-12-12, 20:23.

Comment

• Paul10
                        • May 2012
                        • 122

Volgens de servicedocs is de software beschikbaar voor de handelaar en ook de benodigde adapters worden netjes genoemd. Ik heb het evenwel nooit voor elkaar gekregen de sw te bemachtigen, Ik heb er zeker belangstelling voor. Speakertech
                        Yep volgens de service doc wel, maar volgens sennheiser Ned niet. kost 750 euri en doen ze het graag voor je ...... Ik heb me al helemaal suf gegoogled.

Comment

• Paul10
                          • May 2012
                          • 122

Originally posted by MacGyverSounds

Valt inderdaad bij deze reparatie wel mee, maar 2 andere voorbeelden:
                          Infraroodstraler senn. voeding kapot.
                          1- geschakelde-voeding "origineel" sennheiser ongeveer 150 euro. dezelfde voeding geen "originele" wel dezelfde;-) 35 euro
                          2- Pentium board GMA "origineel" ongeveer 650 euro, hetzelfde board "originele" 125 euro

kan ik behoorlijk dronken van worden.
                          En dan heb ik het niet eens over het irritante moeilijk doen om het überhaupt, te mogen bestellen (bij sommige importeurs)
                          Ik heb echt het idee dat Service voor sommige importeurs een behoorlijke bron van inkomsten is.

Comment

• Pino
                            • Jul 2002
                            • 390

Die rode topjes op de G2: ik krijg er ook horens van.

Na verschillende keren te hebben gerepareerd, was ik het beu en heb ik gewoon op de soldeereilandjes van het schakelaartje een "bolletje" ge soldeerd.
                            Nu is het heel simpel: batterijen eruit: micro uit; batterijen erin : micro aan.
                            Waarom die bolletjes: moest het zijn dat de microfoon niet aanschakelt bij het plaatsen van de batterijen , dan geef ik eventjes contact met een kopspeldje op die bolletjes en het probleem is opgelost.
                            Dat gebeurt heel af en toe, wanneer de mic wordt gebruikt tot de batterijtjes leeg zijn; voor de rest : geen probleem meer gehad met defecte schakelaartjes.

Pino
                            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1697

Originally posted by Pino
                              Die rode topjes op de G2: ik krijg er ook horens van.

Na verschillende keren te hebben gerepareerd, was ik het beu en heb ik gewoon op de soldeereilandjes van het schakelaartje een "bolletje" ge soldeerd.
                              Nu is het heel simpel: batterijen eruit: micro uit; batterijen erin : micro aan.
                              Waarom die bolletjes: moest het zijn dat de microfoon niet aanschakelt bij het plaatsen van de batterijen , dan geef ik eventjes contact met een kopspeldje op die bolletjes en het probleem is opgelost.
                              Dat gebeurt heel af en toe, wanneer de mic wordt gebruikt tot de batterijtjes leeg zijn; voor de rest : geen probleem meer gehad met defecte schakelaartjes.

Pino
                              Tja, maar gezien de onderdelen bij elkaar een euro kosten en het erin zetten ca 15 minuten vergt, repareer ik ze toch maar.....
                              Speakertech

Comment

Working...