Master MD152/98 top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Master MD152/98 top

Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke hoogdriver er in deze top zit?
    En hoe die het beste gedemonteerd kan worden om het diafragma te vervangen?
    Het lijkt er op dat dit alleen heel moeizaam via de opening van de 15 incher kan...

Alvast bedankt.

Paul
    ps op de Master site en via Google weinig te vinden.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Ik kan nog niet eens een foto van het ding vinden op internet, maar kan je niet gewoon de hele hoorn met driver en al eruit halen? En daarna de driver eraf halen en de reparatie uitvoeren. Als het een houten kast is moet dat toch kunnen lijkt me. Kunststof wordt een beetje lastig ja.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by djspeakertje
      Ik kan nog niet eens een foto van het ding vinden op internet, maar kan je niet gewoon de hele hoorn met driver en al eruit halen? En daarna de driver eraf halen en de reparatie uitvoeren. Als het een houten kast is moet dat toch kunnen lijkt me. Kunststof wordt een beetje lastig ja.

Daan
      Het is wel een houten kast, maar de hoorn zit helemaal "gemolded" als het ware.
      Nergens schroeven te ontdekken.
      Hetzelfde geldt voor achterwand, aansluitpaneel etc. Vind het zelf ook heel vreemd...

Misschien toch mijn geluk maar eens beproeven met een mailtje naar Master zelf...
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

Ik zou eens bellen met Pronorm, die hebben RSL Rental overgenomen, en dus ook een sloot md-systemen.
        kan me niet indenken dat die geen ervaring hebben met het vervangen van die diafragma's, als je bekijkt hoe vaak die sets net iets te hard op hun staart getrapt werden.

Comment

Working...