"Signaal wisselen" door vaste installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L1events
    • Mar 2011
    • 21

"Signaal wisselen" door vaste installatie

Goedenavond,

Er is mij gevraagd om een vaste installatie aan te leggen op een sportvereniging.
    Door deze installatie zal af en toe een omroep gedaan worden met een microfoon.

Ook zal er om het half uur een signaal moeten klinken waarop de spelers wisselen.
    Het is de bedoeling dat dit handmatig gebeurd door middel van een knop.
    Het moet simpeler dan met Virtual DJ of BPM player.
    Een fysieke knop zou de beste optie zijn.

Ik ben een hele tijd aan het zoeken geweest, maar kon nergens zoiets vinden.
    Zijn er apparaten die dit kunnen of zal ik zelf iets in elkaar moeten knutselen?

Alvast bedankt!
    www.ikmaakhiergeenreclame.nu
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Handmatig? Dan gewoon de microfoonknop induwen en bij de mic even met de scheidsfluit oid blazen.
    Simpelste oplossing als het handmatig gaat!
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• vester86
      • Jul 2010
      • 164

Is een cd-speler (of mp3/md/geheugenkaartspeler) geen optie? In combi met een mini mengtafeltje

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

bouw gewoon een sinusgeneratortje van velleman - voor een knaak ben je klaar..

Comment

• AH
          • Apr 2004
          • 248

Ik heb hier nog wel een mooie tafelmic staan met een mooie "ding/dong" ingebouwd.
          Simpeler kan niet.
          Anne Homan

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by L1events
            Goedenavond,

Er is mij gevraagd om een vaste installatie aan te leggen op een sportvereniging.
            Door deze installatie zal af en toe een omroep gedaan worden met een microfoon.

Ook zal er om het half uur een signaal moeten klinken waarop de spelers wisselen.
            Het is de bedoeling dat dit handmatig gebeurd door middel van een knop.
            Het moet simpeler dan met Virtual DJ of BPM player.
            Een fysieke knop zou de beste optie zijn.

Ik ben een hele tijd aan het zoeken geweest, maar kon nergens zoiets vinden.
            Zijn er apparaten die dit kunnen of zal ik zelf iets in elkaar moeten knutselen?

Alvast bedankt!
            Velleman heeft een klein printje met een 1, 2 of drietoons gong ( K6600) http://www.velleman.eu/products/view/?id=9325. Voeding met batterij (gaat jaren mee) of adaptor. Aansluiten op een aux ingang of met een 10:1 weerstandsdeler op een vrije microingang. De tonen kun je starten met een eenvoudige drukknop.
            Je moet wel een soldeerbout kunnen hanteren.
            Overigens bestaan er ook (tafel)microfoons waar een dd-unit in zit. Ik denk dat je in het programma van Monacor wel wat vindt.

Speakertech
            Last edited by speakertech; 30-11-12, 14:29.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Het gebruik van een attentie signaal(dingdong oid) gaat niet goed werken in zo'n omgeving.
              (Heb gelukkig ook enige jaren als omroeper bij een sportvereniging achter de rug)
              De ding/dong zal dus ook klinken bij mededelingen door de mic.
              Met als gevolg: verwarring..Is het nu een einde wedstrijd signaal of niet??

Mijn ervaring was dat het gewoon door de mic roepen van "scheidsrechters"+ fluitsignaal door de mic + "wisselen/einde"oid prima werkte.
              Investering: 0; soldeertechniek: 0; Gebruiksinstructie: 3 sec.

TS doe er je voordeel mee.
              Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by SPS
                Het gebruik van een attentie signaal(dingdong oid) gaat niet goed werken in zo'n omgeving.
                (Heb gelukkig ook enige jaren als omroeper bij een sportvereniging achter de rug)
                De ding/dong zal dus ook klinken bij mededelingen door de mic.
                Met als gevolg: verwarring..Is het nu een einde wedstrijd signaal of niet??

Mijn ervaring was dat het gewoon door de mic roepen van "scheidsrechters"+ fluitsignaal door de mic + "wisselen/einde"oid prima werkte.
                Investering: 0; soldeertechniek: 0; Gebruiksinstructie: 3 sec.

TS doe er je voordeel mee.
                Paul
                Kwestie van afspreken denk ik. Het Vellemanprintje kun je activeren met een drukknopje. Het signaal hoeft dus niet te klinken als de micro gebruikt wordt. Er zijn drie ingangen, onafhankelijk voor drie knopjes, een,twee of drietoon.
                Ik heb het op verzoek van een klant voor voetbalwedstrijden (sportdag) een aantal jaren gebuikt.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• L1events
                  • Mar 2011
                  • 21

Bedankt voor alle reacties.
                  De keuze is uit eindelijk gevallen op de velleman print of een DAP 100v versterker met ingebouwde ''siren''.
                  www.ikmaakhiergeenreclame.nu

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

klinkt stom wat ik nu ga zeggen, maar ervaring heeft geleerd dat het werkt.. die velleman print kun je volgens mij (het is alweer een jaar of 15 geleden) flink overstuurd uitsturen, zodat het dingdong meer een soort heavymetalDINNNGGGGDONGGGG wordt.

klinkt allemaal nogal ruw, maar valt daardoor heel erg op. bij ons op het jeugdwerk was dit iig de truuk om mensen er op te laten reageren.

Comment

Working...