HME portabele audiozender model WM-152

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

HME portabele audiozender model WM-152

Wie heeft er gegevens van de HME portabele audiozender model WM-152.

Het ding komt van H M ELECTRONICS in San Diego, maar gezien de leeftijd >15 jaar, hebben ze er niets meer van.

Speakertech
    Last edited by speakertech; 21-11-12, 22:12.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Help me even, is dit het type bestaand uit een aluminium pijp met daarbovenop een sm58 waar je nog net de grijze rand van ziet.
    Onderop zit een alu ring en een ik geloof daarachter een witte kunststof ring. Werkt op 9V, in de VHF band.

In nederland mede bekend geworden doordat de dolly dots ze gebruikten. Pas zag ik een reclame van rihanna of zo iemand en die had er ook nog 1 in de hand...
    Misschien heeft mijn pa hem nog. Dan zal hij ook nog wel documentatie hebben.

Comment

• Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 189

Volgens mij reageert DJ Antoon op een andere foto dan die momenteel in het eerste bericht zichtbaar is. Ik zie een plaatje van een ontvanger en niet van een zender.

Via google kom ik niet meer tegen dan een vermelding op een veilingsite alwaar er een setje is verkocht voor het enorme bedrag van 14 dollar.... Zie: http://www.liveauctionworld.com/HME-...ENNA_i14180588
      Last edited by Aart Rietveld; 22-11-12, 01:39. Reason: Spelfout

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by Aart Rietveld
        Volgens mij reageert DJ Antoon op een andere foto dan die momenteel in het eerste bericht zichtbaar is. Ik zie een plaatje van een ontvanger en niet van een zender.

Via google kom ik niet meer tegen dan een vermelding op een veilingsite alwaar er een setje is verkocht voor het enorme bedrag van 14 dollar.... Zie: http://www.liveauctionworld.com/HME-...ENNA_i14180588
        De foto is later toegevoegd, dus na de bijdrage van DJ Antoon.
        Het is wel volgens mij een zender.
        De aanbiedingen op Ebay heb ik ook gezien.
        Deze zender staat erop, met een kleine unit(beltpack). Het lijkt iets van een soort inear monitor systeem.
        Op dezelfde lijst in Ebay staan ook nog twee andere, eveneens een blauwe kast met daarbij weer een kleiner doosje.
        Ik heb me afgevraagd of twee blauwe units bij elkaar horen. In de andere advertentie hebben de blauwe units ook een male XLR en daar staat wel degelijk output bij.
        Op mijn apparaat staat er niets bij. Als ik hem inschakel ontvang ik RF op 200.1 MHz. Het apparaat is ook kristal gestuurd. Er zit een kristal in van 66,7 MHz. (3x 66,7=200.1).

Overigens heb ik ook gerede twijfels of het een zender dan wel een ontvanger is.
        Bij het controlelampje staat dan weer wel TX, hetgeen aangeeft dat het een zender is. Ook wisselt het van groen naar rood op het moment dat de "zender"in de lucht komt.
        Allemaal vraagtekens dus.
        Het binnenwerk brengt mij nog meer aan het twijfelen. Zonder gegevens wordt het lastig om uit te zoeken

Speakertech
        Last edited by speakertech; 22-11-12, 17:44.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Helaas, deze ken ik niet.
          De antenne wel.
          Volgens mij is dat blauwe kastje de ontvanger.
          Er zit namelijk een XLR male op, wat logischer wijs inhoud dat het een uitgang is.

Maar de ebay link laat duidelijk zien dat er een beltpack bij zit.
          In die jaren was (Ik denk voor 1986...) in ear draadloos er volgens mij nog niet.
          Ook staat er bij met sony lav mic, dus dat is eigenlijk wel zeker.

De set die ik bedoelde lijkt me iets jonger, maar is toch zeker van voor 1985, dus deze is ouder dicht naar de 30 jaar.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Ik ben eruit met het toestel.
            Ik heb het opengeschroefd en met de onderdelen die erin zitten, zoals een CA3089, een FM chip, moet het wel een ontvangertje zijn. Een RF generator gaf de bevestiging. De gever had het over een reportage zendertje, hij had het zelfs gebruikt en er een speciaal microfoonkabeltje (female-female) voor gemaakt. Dan zoek je dus even in de verkeerde hoek.
            Inderdaad gaf de XLR twijfels en ook een squelch regelaar zit normaal niet op een zender. Even heb ik nog gedacht dat er dan ook een cue-ontvangertje in de "zender" zat, maar dat is niet het geval.

Speakertech

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Heb je er ook een zender bij, beltpack of staaf mic?

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Nee, er is geen zender bij, maar als iemand wat overcompleet heeft liggen op 210,8MHz, dan past het wel.
                Het is geen diversity, dus hoogstens toepassing met een echte zsnder voor een tijdelijke audiolink bijv.

Speakertech

Comment

Working...