Nieuwe geluid installatie Tennis vereniging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coach
    • Jul 2012
    • 2

Nieuwe geluid installatie Tennis vereniging

Beste forum leden,

Zal even kort uitleggen wat ik hier doe.
    Ik ben van een tennis vereniging en ben opzoek naar informatie voor een geluid installatie.
    Zelf ben ik elektricien dus ik ben best wel een beetje handig, maar ik heb ´nog´ niet veel verstand op het gebied op van geluid.

Wij hebben een levendige vereniging met een hoop activiteiten voor jeugd en nu hebben we laatste tijd af en toe een geluidinstallatie gehuurd, aangezien dit erg aansloeg wil ik nu een eigen installatie bouwen. En mijn vraag is iemand mijn hier verder kan helpen?

Mijn idee is als volgt. Ik heb een oude kliko die er nog goed uitziet, die wil ik gaan gebruiken als flightcase, om een beetje grappige look eraan te geven.
    Ik heb een touch screen uit een oude drukkerij waar ik een mooi programma voor heb gevonden. Die wil ik inbouwen in de kliko. (Klep open, touch screen tevoorschijn)
    Zodat iedereen zelf muziek kan selecteren en in de wachtrij kan zetten.

Ik wil later als ik de kliko afgebouwd heb actieve luidspeaker set kopen en die dan eenvoudig aan te koppelen aan de kliko is.
    Hierbij is mijn niet geheel duidelijk wat ik hierbij het beste kan doen? (Het koppelen van de touch screen en de luidspeaker set.)

Is het noodzakelijk om een mixpaneel erbij aan te schaffen? inbouwen?.
    Want soms is een microfoon ook handig.

Hoop dat iemand mijn verder kan helpen, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
    Coach
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Hoi Coach,

Ik denk dat het mss slim is om toch een standaard
    16 HE taperack-flightcase te gebruiken.
    Je hebt dan iig iets wat in de audiowereld universeel
    is en waarin ook alle apparatuur en eventuele aansluit-
    panelen met de standaard maten,
    zo ingebouwd kunnen worden.

Snuffel gerust even op deze site, ik denk dat er ideeën te
    over zijn, zelfs gevisualiseerd met foto's.

De kliko kun je er dan later omheen fabriceren, voor toch
    die ludieke uitstraling.

Als je idd soms met een microfoon wilt werken
    is een mengtafel inbouwen zeker niet verkeerd.

grtz

Nes

Last edited by NesCio01; 21-07-12, 21:16.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Coach
      • Jul 2012
      • 2

Bedankt voor de reactie.
      Ik ga eens verder kijken, aanvullingen zijn altijd bruikbaar.

Ik zal mijn voorderingen mededelen, en misschien krijg ik nog bruikbare tips.

Coach

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Ik zou idd het kliko verhaal laten varen. Je krijgt alleen maar meer problemen als je extra apparatuur in moet gaan bouwen. Je zal dan zelf inbouwframpjes moeten maken e.d. om alles goed te ondersteunen. Zoals Nes al aangeeft met een 19" case-je past er alles zo in zonder dat je extra 'bouw' trucjes moet toepassen. Als je nu een compacte flightcase pakt met boven en voordeksel dan is hij nog altijd makkelijk te gebruiken om b.v. buiten te gebruiken bij een evenement. Plaats hierbij een extra rackmixer en je microfoon is ook zo ingeplugd. Een aansluitpaneel erbij voor je (actieve) speakers en klaar is Clara. Plaats deze case op een tafeltje en nog kan iedereen zijn eigen muziek aan een lijst toevoegen.

Ik denk dat je hier al een leuke oplossing hebt. De overige (niet gebruikte) ruimte kun je dan mooi dichtzetten met (ventilatie) blindplaten.

Alles netjes weggewerkt en handzaam voor elke activiteit. Past prima in de auto. Heb al meerdere setjes voor scholen / verenigingen op deze manier samengesteld (niet met touchscreen maar daar zul je zelf wel uitkomen denk ik).

Succes

Christian.

Succes.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

Working...