5.2 kW op 16A ???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Cross
    • Nov 2001
    • 425

    #16
    jij zegt 5.2Kw..dat is 5200W toch?
    I=W/U
    I=Ampere
    W=Watt
    U=Volt

    dan gebruik jij dus ongeveer 22A
    hoe wil je dat doen met een 16A zekering?
    Die moet wel gelijk doorslaan..

    Wanneer alles maar 99% gebruikt..dan kom je op een totaal van:

    10x297Watt aan par..
    2x594Watt aan mushroom
    2x495Watt aan halogeen
    wat dus samenuitkomt op: 5148Watt
    ook niet echt in de buurt van 16A..had je wel alles aanstaan tegelijk?
    of had je die par op een looplichtje?
    want anders moet je toch echt een andere zekering gehad hebben..
    mzzl


    Comment

    • Dj Cross
      • Nov 2001
      • 425

      #17
      allemaal op 230V dan he..
      want ik geloof dat dat tegenwoordig de standaard waarde is..

      Comment

      • -Bart-
        • May 2001
        • 827

        #18
        hier stond iets onaardigs

        B.Sliggers
        <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

        Comment

        • Mark
          • Aug 2000
          • 432

          #19
          FishDMX, in Nederland heeft het gemiddelde huis geen 63A omdat je dat ten eerste toch niet gebruikt, en je dan een heel hoog bedrag aan vast recht moet betalen. Wij hebben hier thuis trouwens 3 X 25A....

          maar ik denk meeste normale "nieuwbouwhuizen" dat die 35A hebben. En de oude huizen 25A.

          Mark
          Mark

          Comment

          • -Aart-
            • Jul 2001
            • 801

            #20
            Het kwam pas ook al eens voorbij: een zekering spreekt niet pricies aan bij 16 A! 16 A is de stroom die er gegarandeerd continue doorheen kan zonder dattie d'r uitvliegt. Bij normale automaten geld ongeveer het volgende: Het magnetisch stelsel ("kortsluitbeveiligin") spreekt aan bij 1,5 X In, dus als je meer dan 24 A trekt klapt 'ie gelijk uit.
            Het termisch stelsel moet de leideingen tegen oververhitting beschermen en reageert veel trager. Bij een korte test hoef je daar dus niets van te merken.
            Deze marges zijn allemaal vrij ruim om te zorgen dat het altijd voorspelbaar blijft als je zekeringen achter elkaar hebt.

            Bedenk ook dat de netspanning 8 % (d8 ik) af mag wijken naar boven of naar beneden. Scheelt ook 8% in de stroom. ( bij lampen iets minder vanwege het PTC effect van de gloeidraad, overigens)

            Tijdens een normale show zul je zelden het volle vermogen trekken overigens, is ook wat gezelliger <img src=icon_smile_clown.gif border=0 align=middle> ....
            Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:26.

            Comment

            • Dj Cross
              • Nov 2001
              • 425

              #21
              citaat: Zeg dj cross ,nog iets zinnigs toe te voegen.
              nee niet bepaald jij? en waarom zeg je dat? heb je zelf nog wel iets zinnigs toe te voegen?..
              waar slaat zo'n zin op? gewoon ff iemand afkraken omdat ie? niet professioneel is? (zoals hier veeel vaker gebeurt) of omdat ie jonger is?..
              Of heb je gewoon een klote-dag? en moet je dat gewoon ff afreageren..



              Comment

              • DeMennooos
                • Aug 2000
                • 1416

                #22
                Ksssstttt, niet zo tegen elkaar lopen katten.

                Jan had de zweep, ik de honkbalknuppel.....

                Greetz,

                De Mennooo's


                Voor het profiel en de sites <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
                Greetz,

                DeMennooos

                Stagehands are the infantry of show business

                Comment

                • Dj Cross
                  • Nov 2001
                  • 425

                  #23
                  -bart-



                  Comment

                  • Ronnie
                    • Feb 2002
                    • 82

                    #24
                    Hey,
                    Het klopt dat de zekering niet bij precies 16.1 A springt ofzo, maar ook leveren je dimmers dan niet precies 100%........Ik heb wel eens ooit 8 kw aan parren op een 16A 230 groep gedraaid en dan kon je ze nog 1 sec ofzo full-on gooien... maar je ziet dan echt wel dat de dimmers niet 100% geven, want met 400 v krijg je echt veel meer licht, lumen. Groeten Ronnie Please check http://www.ikmaghiergeenlinksnaarwebsitesplaatsen.tk/

                    Mijn baas heeft D&B OLE OLE!!!

                    Comment

                    • Ronnie
                      • Feb 2002
                      • 82

                      #25
                      Hey,
                      Die guest die denkt dat er vroeger 25A en nu 35 A in huizen zit heeft het dus ech wel mis!!! Vroeger waren elektrischer apparaten dus veel meer Watt gemmiddeld, dus hadden ze zwaardere groepen nodig............Nu is het gemmiddelde stroomgebruik ten opzichte van 1975 ofzo echt veeeeeeel lager. Vandaar zetten ze nu er standaart 25A in.

                      Pleas check http://www.ikmaghiergeenlinksnaarwebsitesplaatsen.tk/

                      Groeten Ronnie

                      Mijn baas heeft D&B OLE OLE!!!

                      Comment

                      • -Aart-
                        • Jul 2001
                        • 801

                        #26
                        Volgens mij is dat echt niet zo ... Waar haal je dat idee vandaan ??
                        De apparaten gebruiken per stuk misschien wel wat minder, maar in totaal is het alleen maar meer geworden denk ik.
                        Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:26.

                        Comment

                        • Dj Cross
                          • Nov 2001
                          • 425

                          #27
                          ja, mensen hebben tegenwoordig veel meer apparatuur in huis..zoals computers, grotere tv's, meer verlichting..sommige hebben vloerverwarming op elektriciteit..je gebruikt dus veel meer stroom..
                          maar goed..

                          Comment

                          • DeMennooos
                            • Aug 2000
                            • 1416

                            #28
                            Tijd voor een democratisch besluit.

                            1. Openhouden dit onderwerp
                            2. locken

                            Zegt u het maar.



                            Greetz,

                            De Mennooo's


                            Voor het profiel en de sites <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
                            Greetz,

                            DeMennooos

                            Stagehands are the infantry of show business

                            Comment

                            • Powerlight TD
                              • Jan 2002
                              • 111

                              #29
                              Volgens mij kun je deze topic (kort)-sluiten....zodat er weer een sluiting ontstaat en iedereen weer met de eerste LTS boeken en rekenmachines tevoorschijn komt om weer exact uit te rekenen hoelang het nog duurt voordat deze topic echt afgesloten wordt....

                              Don't try that at home...

                              Michel Tenhage
                              Techniek & Realisatie

                              Comment

                              • DeMennooos
                                • Aug 2000
                                • 1416

                                #30
                                Dan is het maar goed dat ik wat dat betreft niet te voorspellen ben, ook niet met LTS boeken en zakjap....

                                Greetz,

                                De Mennooo's


                                Voor het profiel en de sites <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
                                Greetz,

                                DeMennooos

                                Stagehands are the infantry of show business

                                Comment

                                Working...