Niet een technische vraag maar wel een vraag over een onderdeel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobertK
    • Jun 2012
    • 82

Niet een technische vraag maar wel een vraag over een onderdeel.

Ik ben opzoek naar de buitenste ring van de parameter/value set knop. Van een Tc Electronics Triple C

Nu weet ik dat bij diverse leveranciers dit onderdeel ongeveer 40 cent kost, dat is het probleem niet.
    Echter aangezien het om zo'n klein bedrag gaat komen er behandelingskosten bij van 18 euro...
    Ik vind het maar overdreven...

Misschien weet iemand een alternatief?
    Last edited by RobertK; 24-06-12, 10:39.
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by RobertK
    Ik ben opzoek naar de buitenste ring van de parameter/value set knop. Van een Tc Electronics Triple C

Nu weet ik dat bij diverse leveranciers dit onderdeel ongeveer 40 cent kost, dat is het probleem niet.
    Echter aangezien het om zo'n klein bedrag gaat komen er behandelingskosten bij van 18 euro...
    Ik vind het maar overdreven...

Misschien weet iemand een alternatief?
    Die verzendkosten zijn soms nergens op gebaseerd. Dergelijke onderdelen versturen in een bubbeltjes enveloppe, hoeft nog een vijf euro te kosten. Soms betaal ik zulke dingetjes vooraf, ben je in elk geval van de rembourskosten af, als je toevallig geen klant bent.
    Maar ik maak het meermalen mee, onderdeel uit de (direct afgeschreven ) grijpvoorraad en dat kost dan 20 euro. Soms moet je wel, maar de klant betaalt.

Speakertech.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

je moet dat spul kopen.ontvangen, factuur betalen uit je spaarpot, door een vent in het magazijn laten leggen, inboeken, magazijn en voorraad betalen, dan na een halfjaar krijg je misschien telefoon dat iemand dat knopje wil.
      aanvraag over telefoon behandelen, weer uit magazijn halen, uitboeken, verpakken, verzenden, factureren aan de klant, man van tnt / post. . voor een knopje van een apparaat waar je er een paar honderd losse onderdelen voor op spare moet houden waarvan je er misschien 5% uiteindelijk echt gaat verkopen.

voor 20 euro...

als het je te duur is haal je bij de electroboer op de hoek een standaardknop. die werkt en kost 1.40. Hoe het er uit ziet is niet belangrijk toch?
      Last edited by showband; 24-06-12, 13:55.
      lekker belangrijk!

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Triple C gebruik standaard ALPS potmeters. MSC is niet mijn favorite toko als het gaat om klantvriendelijkheid en sparepart verwerkingsprijzen.
        Toevallig heb ik net 2 TripleC's openliggen waarvoor ik nog het eea bij farnell moet bestellen (haperende voedingen), dus zal even kijken welk onderdeel het precies is en het eventueel voor je kan meebestellen.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Stuur eens een mailtje rechtstreeks naar de fabrikant. Mijn ervaring met TC is dat ze echt de beroerdste niet zijn!

Zo had ik ooit een afgebroken 19" rackoor van een M-One XL, na een mailtje naar TC kreeg ik een paar weken later, vanuit Thailand, via Denemarken, kosteloos een nieuw zijpaneeltje/rackoor toegestuurd.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Helaas, de rotary die ik bij farnell had gezien wijkt toch af van de specificaties van die van TC. Waarschijnlijk is het dus een custom product van Alps voor TC, waardoor deze enkel via TC te krijgen is.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by showband
              je moet dat spul kopen.ontvangen, factuur betalen uit je spaarpot, door een vent in het magazijn laten leggen, inboeken, magazijn en voorraad betalen, dan na een halfjaar krijg je misschien telefoon dat iemand dat knopje wil.
              aanvraag over telefoon behandelen, weer uit magazijn halen, uitboeken, verpakken, verzenden, factureren aan de klant, man van tnt / post. . voor een knopje van een apparaat waar je er een paar honderd losse onderdelen voor op spare moet houden waarvan je er misschien 5% uiteindelijk echt gaat verkopen.

voor 20 euro...

als het je te duur is haal je bij de electroboer op de hoek een standaardknop. die werkt en kost 1.40. Hoe het er uit ziet is niet belangrijk toch?
              Als je een product op de markt brengt kun je verwachten dat je zo nu en dan spare parts moet leveren, de kosten die dat met zich meebrengt zou je deels kunnen verwerken in de prijs voor het product.
              Ik krijg ook altijd de kriebels als ik dergelijke exorbitante prijzen hoor voor de meest lullige onderdeeltjes.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by showband

voor 20 euro...

Dan nog kun je je afvragen, waarom het bij de een een paar euro kost in een bubbeltjesenveloppe en bij de ander 20 euro, als pakketpost

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• RobertK
                  • Jun 2012
                  • 82

Het is scheef....
                  Als een leverancier het voor mij besteld ergens kan ik er nog wel enigszins inkomen.
                  Maar daarom zoek ik ook naar alternatieven die dat gewoon op voorraad hebben of bundel inkoop...

Het is overigens een principe kwestie!

Comment

Working...