Loopwerk Sony CDP-D11

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Breur
    • May 2007
    • 80

Loopwerk Sony CDP-D11

Heren,

Sinds kort wil 1 van mijn CDP-D11's geen CD's meer afspelen (disc error). Een kleine visuele inspectie toont niet direct gebreken aan het loopwerk. Storing door mechanisch toedoen (vallen o.i.d.) is het ook niet; CD-speler zit in een vaste installatie gebouwd en heeft altijd perfect gedraaid. Op het loopwerk zelf staat het typenummer van Sony; MG378M, A-3220-727-A. Korte zoektocht leert dat dit loopwerk is vervangen door type 9-910-999-ZZ. Helaas is ook dit loopwerk nergens meer uit te halen.

Weet iemand van het forum misschien een vervangend loopwerk?
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Reeds contact opgenomen met Sony Nederland?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Meestal is het de laser die vervuild is, beetje sleutelen om erbij te komen maar is goed te doen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Soms zit het stof ook onder de lens en daar kan je niet bij. Dan wordt het echt wel lasermodule vervangen. Is trouwens best wel nog te krijgen maar (naar goeie Sony-traditie) wel heel duur: om en bij de 65 euro...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Breur
          • May 2007
          • 80

Dank voor de antwoorden. In eerste instantie is/was het mijn gedachte om de module te vervangen. De (ergens absurd) hoge prijzen van Sony waren mij bekend maar de module had ik nergens meer op voorraad gevonden. Binnenkort zal ik de laser nader bekijken en schoonmaken. Blijft jammer om de speler uiteindelijk weg te moeten doen; blijven fijne compacte en stevige spelers. Ik zal het vervolg hier t.z.t. posten voor de geïnteresseerden!

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

Het kan zijn dat de laser kapot is, heb ik ook al wel eens gehad, dan hoef je niet het hele loopwerk te vervangen maar alleen de laser module (kost meestal 3 tientjes), let wel op dat hier vaak een koppeling is tussen de GND en de laser, voor EMC, die moet je nog open maken. Het is als je het nog niet gedaan hebt best wel wat werk, maar goed te doen. Succes
            \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Helaas, het gaat om de lasermodule die zo duur is, volledig loopwerk zal dus nog duurder zijn...
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...