ASL en composite video over 1 kabel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

ASL en composite video over 1 kabel?

Beste mede-forummers,

Voor een koor ben ik op zoek naar een efficiënte oplossing.
    Het koor heeft een ASL set (basisstation en beltpack uit de pro series) en camera + monitor.
    Dit is om het contact tussen organist en dirigent te optimaliseren.

Nu is het erg onhandig, allemaal losse spullen en kabeltjes.
    Graag zouden ze het bij één kabel van 'boven naar beneden' houden.
    Zou ik over deze kabel zowel 1 ASL lijn als 1 composite video lijn kunnen gooien?

Mijn voorstel is dan om een kleine kist te maken met daarin:
    - connectorpaneeltje
    - ASL
    - lade voor headsetje en andere meuk

Dan zou ik vanaf die kist (die staat net buiten het zicht van het publiek) het liefst met 1 kabel (al dan niet aan elkaar getapet) naar de dirigent gaan.

Tips?
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Op zich kan je de kabel wel gebruiken maar met een kleine aanpassing. Het video gedeelte werkt prima. Let wel even op dat je een speciale maat BNC erop moet knijpen. Zo te zien zijn de audio paren ongebalanceerd. Aangezien ASL 3 verschillende draden nodig heeft, zul je de beide draden moeten gebruiken om in 1 plug te solderen. Doe je dit aan beide kanten het zelfde, dan zou het moeten werken.

Groet freek

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Ja, dat gaat wel werken, de intercom is ook niet gebalanceerd, dus die ongebalanceerde audiokabeltjes is geen enkel bezwaar.
      Die BNC is wel een wat lastiger ding, maar is wel te doen. (RG174 zeker??)

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by Carl
        Ja, dat gaat wel werken, de intercom is ook niet gebalanceerd
        Ik zeg ook niet dat de ASL gebalanceerd is, maar het is wel een 3-draads verbinding. Vandaar dat het niet over 1 van de 2 lijntjes werkt. Maar als je ze samenvoegt kun je het wel gebruiken.

Comment

• ajdeboer
          • Feb 2009
          • 198

@Freek

Dat was inderdaad mijn bedoeling, alleen de ASL (3 aders totaal) en de video (over het coax gedeelte).
          Kwaliteit is niet heel erg belangrijk, gaat van camera (zo'n CCTV geval) naar een kleine 5,6" monitor.
          Dank voor de input!

Verder nog valkuilen/tips/etc.?

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

Is dit misschien een optie voor je: leoni perivox komb 1-2-3 (212002)
            Heb je gelijk voeding voor de kamera waar je hem hebben moet.

Richard
            Last edited by rdreiers; 25-01-12, 12:47.

Comment

• ajdeboer
              • Feb 2009
              • 198

@rdreiers

Dank voor je suggestie!

Ik heb alleen geen 230V voor de camera nodig, alleen een 12v aansluiting.
              Dan denk ik eerder aan een combikabel van BNC en 12v, die kosten geen drol namelijk.
              Nog een verlengkabel voor de ASL headset erbij/er aan tapen en klaar is klara.

Edit:
              Levert het ook nog problemen op als ik deze kabel in zijn geheel gebruik (dus 100 meter op haspel)?
              Heb ik dan ook nog een versterker voor het videosignaal nodig, of is het geen probleem?
              Last edited by ajdeboer; 25-01-12, 13:47.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Als je dan toch de mogelijkheid hebt zo ik niet tapen maar krimpkous gebruiken om de kabels bij elkaar te houden, kan wat meer hebben, wordt niet zo'n rotzooi (tape wil na een paar jaar nog wel eens gaan schuiven), en ziet er netter uit.

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Nee, als je niet veel eisen hebt aan de videokwaliteit zie ik dat wel werken. Met zo'n dun kabeltje heb je waarschijnlijk wel wat meer verlies, een beetje beeldruis dus, maar als dat niet erg is heb je gewoon beeld hoor.
                  Een versterkertje kan altijd nog, als het verlies toch te groot blijkt.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Hoi,

ipv krimpkous is ook gevlochten kous je te adviseren.

Het lijkt mij wat sterker en steviger, zeker op termijn.

grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

á la snakeskin bedoel je? (Whirlwind) Dat is helemaal mooi spul ja.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• ajdeboer
                        • Feb 2009
                        • 198

Heren,

Dank voor de suggesties.
                        Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit knutselprojectje nog even in de ijskast verdwijnt.
                        Als alles netjes in kist komt, combikabel, etc. etc. kom ik grofweg uit op zo'n €500,-
                        En ik heb zo'n vermoeden dat het koor dat een béétje teveel vindt voor een systeem dat feitelijk al werkt.

Keep you posted!

Comment

Working...